Skocz do zawartości

[v-brake] twarde lub miękkie v-ki


BuyBike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!

 

Mam pytanie odnośnie hamulców v-brake. Zauważyłem w różnych rowerach, że gdy naciskamy klamkę, hamulce zachowują się różnie : niektóre są jakby gumiaste i miękkie a niektóre twarde i sztywne. Co ma wpływ na to? Linka, pancerz, klocki ???

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, gdyż właśnie w moim rowerze hamulec jest miękki i słabo hamuje, chciałbym aby był twardszy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów jest milion, ale najbardziej prawdopodobnym będą źle ustawione, zbyt daleko, klocki od obręczy - co za tym idzie duży jałowy skok klamki, powód - słabo napięta linka, źle ustawione klocki, spężyny odbicia ramion.

Inne powody: brudne pancerze, linka zużyta, chodząca z oporami - klamka będzie wyczuwalnie ciężej chodziła, "plastelinowe" ramiona hamulca - hamulec będzie miał mało mocy.

Zacznij od regulacji, a wymiana linki i pancerza droga nie jest, a zawsze pomoże. Klocki też grosze kosztują. Na koniec zostaw sobie zastanawianie się nad porządnymi ramionami (wyższe Shimano i Avid to w chwili obecnej, przy modzie na tarcze, też niedrogie sprawy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno naciąg linki. Jak blisko klocki są od obręczy i wtedy masz taki krótki twardy skok ale od twardości klamki tzn czy jest gumowa wszystko zależy od klamki z jakim jest materiałów. Kiedyś posiadałem M445 i klamka faktycznie była gumiasta teraz mam M596 I jest o wiele twardsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładne ustawienie klocków, idealnie do powierzchni obręczy i hamulce będą "twarde". Efekt miękkości wynika z nierównoległego ustawienia. Polecam odpiąć fajkę i użyć gumki recepturki do ściśnięcia szczęk, poluzować klocki i ustawić jeszcze raz równolegle oba jednocześnie. Kiedyś ustawiałem na oko i zawsze mi się wydawały miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno naciąg linki. Jak blisko klocki są od obręczy i wtedy masz taki krótki twardy skok ale od twardości klamki tzn czy jest gumowa wszystko zależy od klamki z jakim jest materiałów. Kiedyś posiadałem M445 i klamka faktycznie była gumiasta teraz mam M596 I jest o wiele twardsza.

Ty piszesz o hydraulikach, a kolega o v-kach. Pozatym 445 mają twardszą klamke. Wracajac do tematu, napnij linke i ew. wymień klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Może źle się sprecyzowałem ale mam dwa rowery z idealnie wycentrowanymi tylnymi kołami, z idealnie ustawionymi klockami względem obręczy, różnica jest tylko taka, że w jednym z tych rowerów klamkę można wciskać do końca i jest gumiasta (i w tym rowerze hamulec prawie nie hamuje) a w drugim klamka po wciśnięciu dochodzi tylko do pewnego momentu i czuć że jest twarda (w tym rowerze hamulec hamuje dobrze). Jak już ktoś tu wspomniał może to być wina klamki, czy może jeszcze czegoś?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...