BuyBike Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Witam !!! Mam pytanie odnośnie hamulców v-brake. Zauważyłem w różnych rowerach, że gdy naciskamy klamkę, hamulce zachowują się różnie : niektóre są jakby gumiaste i miękkie a niektóre twarde i sztywne. Co ma wpływ na to? Linka, pancerz, klocki ??? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, gdyż właśnie w moim rowerze hamulec jest miękki i słabo hamuje, chciałbym aby był twardszy. Pozdrawiam.
maclaska Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Powodów jest milion, ale najbardziej prawdopodobnym będą źle ustawione, zbyt daleko, klocki od obręczy - co za tym idzie duży jałowy skok klamki, powód - słabo napięta linka, źle ustawione klocki, spężyny odbicia ramion. Inne powody: brudne pancerze, linka zużyta, chodząca z oporami - klamka będzie wyczuwalnie ciężej chodziła, "plastelinowe" ramiona hamulca - hamulec będzie miał mało mocy. Zacznij od regulacji, a wymiana linki i pancerza droga nie jest, a zawsze pomoże. Klocki też grosze kosztują. Na koniec zostaw sobie zastanawianie się nad porządnymi ramionami (wyższe Shimano i Avid to w chwili obecnej, przy modzie na tarcze, też niedrogie sprawy)
jokulus25 Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 należy wyregulować hamulec : wyciągasz linkę , najlepiej zmień na nową posmaruj smarem lekko , wsadź w pancerz a klocki ustaw jak najbliżej obręczy i sam zobaczysz że efekty hamowania będą lepsze
Krasiak96 Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Na pewno naciąg linki. Jak blisko klocki są od obręczy i wtedy masz taki krótki twardy skok ale od twardości klamki tzn czy jest gumowa wszystko zależy od klamki z jakim jest materiałów. Kiedyś posiadałem M445 i klamka faktycznie była gumiasta teraz mam M596 I jest o wiele twardsza.
charmside Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Dokładne ustawienie klocków, idealnie do powierzchni obręczy i hamulce będą "twarde". Efekt miękkości wynika z nierównoległego ustawienia. Polecam odpiąć fajkę i użyć gumki recepturki do ściśnięcia szczęk, poluzować klocki i ustawić jeszcze raz równolegle oba jednocześnie. Kiedyś ustawiałem na oko i zawsze mi się wydawały miękkie.
Mod Team michuuu Napisano 5 Lipca 2012 Mod Team Napisano 5 Lipca 2012 Miałem klamkomanetki Lx i tam było to do ustawienia - miękki ,twardy śrubką na klamce. Może to przypadłość klamek jedna wybierają dużo inne mniej linki.
wilk2312PL Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Na pewno naciąg linki. Jak blisko klocki są od obręczy i wtedy masz taki krótki twardy skok ale od twardości klamki tzn czy jest gumowa wszystko zależy od klamki z jakim jest materiałów. Kiedyś posiadałem M445 i klamka faktycznie była gumiasta teraz mam M596 I jest o wiele twardsza. Ty piszesz o hydraulikach, a kolega o v-kach. Pozatym 445 mają twardszą klamke. Wracajac do tematu, napnij linke i ew. wymień klocki.
BuyBike Napisano 6 Lipca 2012 Autor Napisano 6 Lipca 2012 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Może źle się sprecyzowałem ale mam dwa rowery z idealnie wycentrowanymi tylnymi kołami, z idealnie ustawionymi klockami względem obręczy, różnica jest tylko taka, że w jednym z tych rowerów klamkę można wciskać do końca i jest gumiasta (i w tym rowerze hamulec prawie nie hamuje) a w drugim klamka po wciśnięciu dochodzi tylko do pewnego momentu i czuć że jest twarda (w tym rowerze hamulec hamuje dobrze). Jak już ktoś tu wspomniał może to być wina klamki, czy może jeszcze czegoś?? Pozdrawiam
maclaska Napisano 6 Lipca 2012 Napisano 6 Lipca 2012 W takim razie klamka. Ciągną inaczej linkę - jedna z nich ma większy jałowy skok. Jakie to klamki, znając model można dowiedzieć się, czy nie mają czasem regulacji.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.