Skocz do zawartości

[Piasta] XT a Deore - czy dopłacać?


Biera

  

4 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy dop?aci?by? 120 z?, tylko za to, ?e w kole zamiast piasty tylnej Deore (pod vauki) b?dzie Deore XT (z mocowaniem CL)

    • Pewnie! XT jest mega lepsze od Deore i warte tych pieni?dzy
      1
    • XT jak XT, ale dla mocowania tarczy to warto
      0
    • Daj spokój, XT jest lepsze, ale nie na tyle ?eby p?aci? za to tyle kasy
      2
    • Przecie? to prawie te same piasty, chcesz p?aci? za napis?
      1


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Jak widzicie, stoję przed wyborem koła tylnego

 

mam do wyboru dwa dokładnie takie same koła, różniące się tylko piastą

W tańszym (260 zł) piasta Deore pod vauki (raczej nie planuje rychłej zmiany hamulca na tarczę, zwłaszcza z tyłu)

w droższym (380 zł) piasta XT z mocowaniem CenterLock (no jak już jest to kto wie, może się przyda)

 

Otwieram dyskusję i zatapiam się w Wasze uwagi!

 

EDIT: Nie napisałem gdzie jeżdżę:

 

aktualnie XC-MTB i turystyka, wyprawy z przyczepką rowerową (w przyczepce mój półtoraroczny synek), więc żadne ekstrema. Nie scigam się już od jakichś 15 kilogramów, ale planuje, że jeszcze... może... kiedyś... wiecie... dla samego faktu... :)

 

tak, że na bank koła nie będą walczyć o żadne podia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze względu na uszczelnienie XT warto dołożyć do tej piasty, ja mam stare piasty LX, one nie są uszczelnione od strony Centerlocka i przy serwisie bardzo dobrze widać jak ważne jest dobre uszczelnienie w piaście (shimano dobrze wie co robi nie uszczelniając tańszych modeli, niby ta sama piasta co wyższe modele, a żywotność DUŻO krótsza) - od strony uszczelnionej bieżnia, kulki i konusy prawie jak nowe, od nieuszczelnionej kulki do wymiany, a konus i bieżnia dosyć mocno zajechane...

 

odnośnie CL w przypadku V-ek, niestety piasta cięższa, a pożytku z tego raczej nie będziesz miał, bo przy kupnie tarczówek przydałoby się również obręcz wymienić (chyba, że zdecydujesz jeździć się na starej, ale wtedy znowu ciężej), ale skoro się nie ścigasz to to raczej nie problem...

 

w ogóle to po przygodach z piastami Shimano, dochodzę do wniosku, że kulki wcale nie są tańsze (proponuje zapytać się o ceny konusów piast Deore w górę), a tym bardziej wytrzymalsze (zajechana bieżnia = wymiana piasty) w użytkowaniu od łożysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

http://techdocs.shim...69830754192.pdf XT

http://techdocs.shim...69830672310.pdf Deore

 

Nie wiem tylko czy obie piasty są z tego samego okresu jedna widać ze diametralnie różnią sie konstrukcją, deore ma jeszcze klasyczną na osi 10mm a XT już na chyba 14mm, mimo łozysk kulkowych konstrukcja piasty zbliżona do piast z łożyskami maszynowymi.

 

I o ile stan i jakość łożysk jest myślę taki sama bo cudów nie wymyślą technologicznie deore jest w średniowieczu.

 

Piasta deore kosztuje ok 90 zł a XT ok 160-180 wiec różnica w kole to jedynie cena piasty i nic poza tym wiec mysle ze XT jest że tak powiem bardziej przyszłościowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już mówiłem dodatkowe gramy centerlocka czy obręczy pod v to dla mnie nie problem - zwykle jeżdżę teraz z ~ 28-kilogramową przyczepką, kilka gram na tylnym kole naprawdę nie poprawi moich osiągów:)

 

rozpiska wnętrza piast faktycznie zdecydowanie na korzyść xt... tylko ta różnica w cenie...

 

oba koła są już zaplecione, po prostu wchodzę do sklepu i płacę, dlatego ta różnica w cenie choć nieuzasadniona to chyba nie do zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tutaj głosy moga być podzielone bo wychodząc z założenia ze będziesz turlał to koło do śmierci części do deore sa banalnie tanie i powszechnie dostępne, do XT głupi konus kosztuje 40zł ... Nie zmienia to faktu ze XT jest jednak lepszą piasta.

 

EDiT:

 

Dodam jeszcze tak od siebie, jeździłem sporo na piaście deore 510, standardowe uszczelnienia. Ta gumę co jest po lewej stronie wywaliłem bo tylko mi opory stwarzała. Łożyska w tych piastach są naprawdę świetne, mimo że miałem piaste mocno przechodzoną - bębenek już lata świetności miał za sobą, łożyska ciągle były w stanie niemalże nowym. Przy co rocznym serwisie nie zauważyłem aby sie jakiś syf pchał do środka, owszem smar czysty nie był ale było względnie czysto i gładko.

 

Wiec mimo archaicznej konstrukcji deore jest bardzo dobra piastą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...