Skocz do zawartości

[modernizacja] z mtb na cross'a


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie! Chciałbym przerobić swojego Authora na cross'a. Nie siedzę w ogóle w temacie sprzętu, dlatego liczę na Waszą pomoc.

Do wymiany idzie wg. mnie:

siodełko - to jest za twarde

opony/koła - na bardziej szosowe, chyba nie wejdzie tam 28 cali, rower jest 19,5 cala

kierownica - gięta, żeby pozycja za kierownicą była bardziej wyprostowana ew. jakieś rogi do tego

cokolwiek innego co pozwoli jechać bardziej komfortowo

Jeżdzę głównie po lesie i drogi asfaltowe, tak 50/50.

W załączeniu fotki roweru

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Napisano
siodełko - to jest za twarde

Dołóż sobie sztycę amortyzowaną - jak wygoda to wygoda.

opony/koła - na bardziej szosowe, chyba nie wejdzie tam 28 cali, rower jest 19,5 cala

Te dwa wymiary nie są powiązane, ja np. mam rower 15.5" z kołami 28". Ale tak - jak rower jest 26", to 28" raczej nie wejdzie. Chociaż z cieńkimi oponkami kto wie...

Ale jak chcesz mieć wygodnie, to załóż raczej grube opony, np. 2.2". Większy balon = większa amortyzacja. Opór oczywiście jest trochę większy, ale do jazdy rekreacyjnej różnica jest bez znaczenia. Można też kupić grubą oponę z delikatnym bieżnikiem (drobne klocki - Continental X-King) albo wręcz gładką (Schwalbe Big Apple albo Fat Frank).

 

kierownica - gięta, żeby pozycja za kierownicą była bardziej wyprostowana ew. jakieś rogi do tego
Rogi akurat są nie do podnoszenia się, tylko do wyciągnięcia na podjazdach albo prostych. Rogi ustawione pionowo są po prostu niebezpieczne w wypadku wywrotki. Może kierownica typu cruiser? Gięta do góry i w stronę rowerzysty, to w ogóle się można wyprostować.
Napisano
siodełko - to jest za twarde

 

Ja mam w MTB San Marco Ponza Power i sobie chwalę. Wąska twarda decha. Z tym, że jeżdżę z ubraniu z podpaską... Może problem polega na tym, że Twoje siodełko jest za szerokie. Z komfortowych sportowych to może być coś z rodziny WTB Pure V.

 

opony/koła - na bardziej szosowe, chyba nie wejdzie tam 28 cali, rower jest 19,5 cala

 

Raczej nie wejdą, a jeżeli tak, to chyba na szytkach... Proponuję zostać przy kole 26" i nie kombinować. Zmienić ogumienie na 1,75". W lesie będzie trudno jechać na węższej.

Napisano

Co do siodełka, to selle royal na elastomerach jakieś wybierz, fajnie tłumia nierówności i są sprężyste, ale nie wiem które do Twojego tyłka przypasuje. Wybór siodełka to bardzo indywidualna sprawa.

Napisano

Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Oponkę znalazłem taką: Opona 26 x1.75 Kenda Khan K935 K-935 Semi Slick, teraz 1,95 czy 1,75. Wejdzie na moje koła 26'?

Siodełko też wybiorę.

Zostaje kierownica, ale chyba udam się po nią do rowerowego, i tak sam opon nie zamontuje.

Ach, mógłbym zmienic przy okazji klocki, podejdą obojętnie jakie v-brake?

Napisano

Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Oponkę znalazłem taką: Opona 26 x1.75 Kenda Khan K935 K-935 Semi Slick, teraz 1,95 czy 1,75. Wejdzie na moje koła 26'?

Siodełko też wybiorę.

Zostaje kierownica, ale chyba udam się po nią do rowerowego, i tak sam opon nie zamontuje.

Ach, mógłbym zmienic przy okazji klocki, podejdą obojętnie jakie v-brake?

 

czemu sam opon nie wymienisz ??

A kiere jaką chcesz? giętą, miejską? XLC city trekking jest fajna

 

A nie lepiej nowy mostek?

Napisano

 

czemu sam opon nie wymienisz ??

A kiere jaką chcesz? giętą, miejską? XLC city trekking jest fajna

 

A nie lepiej nowy mostek?

Nie mam żadnych narzędzi, chyba że sam śrubokręt wystarczy.

Kiera ma być gięta, sam mostek chyba sprawy nie załatwi. Chcę jeździć bardziej wyprostowany, ale nie całkiem 90 stopni.

Napisano
Nie mam żadnych narzędzi, chyba że sam śrubokręt wystarczy. Kiera ma być gięta,

Tępy płaski od biedy wystarczy, trzeba tylko uważać, żeby nie przedziurawić dętki. Zresztą zestaw łyżek do opon dostaniesz za 10 pln, a przyda się w razie złapania gumy.

Co do kiery to odpowiedz sobie jeszcze na pytanie, czy ma być gięta tylko do góry, czy do góry i w stronę kierującego.

Napisano

Ja też myślałem o przerobieniu swojego starego MTB na crossa, ale po podliczeniu wszystkiego okazało się, że lepiej kupić oryginalnego crossa. Dwa powody - koła 28' i pozycja za kierownicą. A tak musiałbym wymieniać opony, siodełko, kierownicę..może jeszcze hamulce.. Oczywiście przerobić można i wychodzi pewnie ze dwa razy taniej, ale to nie to samo.

Napisano

Kolega ma problemy zdrowotne wiec ostatnio nieco zmodyfikowal swojego druciaka mtb. Mostek zostal wymieniony na taki regulowany i podniesiony niemal maksymalnie. Opony na wezsze z niewielkim bieznikiem. Twierdzi ze poprawa jest znaczna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...