iluzjonista Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 Witajcie! Chciałbym przerobić swojego Authora na cross'a. Nie siedzę w ogóle w temacie sprzętu, dlatego liczę na Waszą pomoc. Do wymiany idzie wg. mnie: siodełko - to jest za twarde opony/koła - na bardziej szosowe, chyba nie wejdzie tam 28 cali, rower jest 19,5 cala kierownica - gięta, żeby pozycja za kierownicą była bardziej wyprostowana ew. jakieś rogi do tego cokolwiek innego co pozwoli jechać bardziej komfortowo Jeżdzę głównie po lesie i drogi asfaltowe, tak 50/50. W załączeniu fotki roweru ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
dasaj Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 siodełko - to jest za twarde Dołóż sobie sztycę amortyzowaną - jak wygoda to wygoda. opony/koła - na bardziej szosowe, chyba nie wejdzie tam 28 cali, rower jest 19,5 cala Te dwa wymiary nie są powiązane, ja np. mam rower 15.5" z kołami 28". Ale tak - jak rower jest 26", to 28" raczej nie wejdzie. Chociaż z cieńkimi oponkami kto wie... Ale jak chcesz mieć wygodnie, to załóż raczej grube opony, np. 2.2". Większy balon = większa amortyzacja. Opór oczywiście jest trochę większy, ale do jazdy rekreacyjnej różnica jest bez znaczenia. Można też kupić grubą oponę z delikatnym bieżnikiem (drobne klocki - Continental X-King) albo wręcz gładką (Schwalbe Big Apple albo Fat Frank). kierownica - gięta, żeby pozycja za kierownicą była bardziej wyprostowana ew. jakieś rogi do tego Rogi akurat są nie do podnoszenia się, tylko do wyciągnięcia na podjazdach albo prostych. Rogi ustawione pionowo są po prostu niebezpieczne w wypadku wywrotki. Może kierownica typu cruiser? Gięta do góry i w stronę rowerzysty, to w ogóle się można wyprostować.
mklos1 Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 siodełko - to jest za twarde Ja mam w MTB San Marco Ponza Power i sobie chwalę. Wąska twarda decha. Z tym, że jeżdżę z ubraniu z podpaską... Może problem polega na tym, że Twoje siodełko jest za szerokie. Z komfortowych sportowych to może być coś z rodziny WTB Pure V. opony/koła - na bardziej szosowe, chyba nie wejdzie tam 28 cali, rower jest 19,5 cala Raczej nie wejdą, a jeżeli tak, to chyba na szytkach... Proponuję zostać przy kole 26" i nie kombinować. Zmienić ogumienie na 1,75". W lesie będzie trudno jechać na węższej.
zekker Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Zmiana rozmiaru kół, to też problem z hamulcami. Wątpię, żeby udało się wyregulować klocki pod większą obręcz.
cienkun Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Co do siodełka, to selle royal na elastomerach jakieś wybierz, fajnie tłumia nierówności i są sprężyste, ale nie wiem które do Twojego tyłka przypasuje. Wybór siodełka to bardzo indywidualna sprawa.
iluzjonista Napisano 5 Lipca 2012 Autor Napisano 5 Lipca 2012 Dzięki Panowie za odpowiedzi. Oponkę znalazłem taką: Opona 26 x1.75 Kenda Khan K935 K-935 Semi Slick, teraz 1,95 czy 1,75. Wejdzie na moje koła 26'? Siodełko też wybiorę. Zostaje kierownica, ale chyba udam się po nią do rowerowego, i tak sam opon nie zamontuje. Ach, mógłbym zmienic przy okazji klocki, podejdą obojętnie jakie v-brake?
cienkun Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Dzięki Panowie za odpowiedzi. Oponkę znalazłem taką: Opona 26 x1.75 Kenda Khan K935 K-935 Semi Slick, teraz 1,95 czy 1,75. Wejdzie na moje koła 26'? Siodełko też wybiorę. Zostaje kierownica, ale chyba udam się po nią do rowerowego, i tak sam opon nie zamontuje. Ach, mógłbym zmienic przy okazji klocki, podejdą obojętnie jakie v-brake? czemu sam opon nie wymienisz ?? A kiere jaką chcesz? giętą, miejską? XLC city trekking jest fajna A nie lepiej nowy mostek?
iluzjonista Napisano 5 Lipca 2012 Autor Napisano 5 Lipca 2012 czemu sam opon nie wymienisz ?? A kiere jaką chcesz? giętą, miejską? XLC city trekking jest fajna A nie lepiej nowy mostek? Nie mam żadnych narzędzi, chyba że sam śrubokręt wystarczy. Kiera ma być gięta, sam mostek chyba sprawy nie załatwi. Chcę jeździć bardziej wyprostowany, ale nie całkiem 90 stopni.
dasaj Napisano 6 Lipca 2012 Napisano 6 Lipca 2012 Nie mam żadnych narzędzi, chyba że sam śrubokręt wystarczy. Kiera ma być gięta, Tępy płaski od biedy wystarczy, trzeba tylko uważać, żeby nie przedziurawić dętki. Zresztą zestaw łyżek do opon dostaniesz za 10 pln, a przyda się w razie złapania gumy. Co do kiery to odpowiedz sobie jeszcze na pytanie, czy ma być gięta tylko do góry, czy do góry i w stronę kierującego.
Dyllinger Napisano 13 Lipca 2012 Napisano 13 Lipca 2012 Ja też myślałem o przerobieniu swojego starego MTB na crossa, ale po podliczeniu wszystkiego okazało się, że lepiej kupić oryginalnego crossa. Dwa powody - koła 28' i pozycja za kierownicą. A tak musiałbym wymieniać opony, siodełko, kierownicę..może jeszcze hamulce.. Oczywiście przerobić można i wychodzi pewnie ze dwa razy taniej, ale to nie to samo.
ziz Napisano 13 Lipca 2012 Napisano 13 Lipca 2012 Kolega ma problemy zdrowotne wiec ostatnio nieco zmodyfikowal swojego druciaka mtb. Mostek zostal wymieniony na taki regulowany i podniesiony niemal maksymalnie. Opony na wezsze z niewielkim bieznikiem. Twierdzi ze poprawa jest znaczna.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.