Skocz do zawartości

[opony] 28x1,5 - da się jechać?


Grzesiekk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mój budżet nie jest za wysoki

Wybireając rower zwróciłem uwagę na Kross Hexagon x3, jednak stwierdziłem, że wolę mieć większe opony, a nie potrzebuję dobrego górala.

 

Trafiłem więc na Kross Evado 1.0 2012.Ten rowerek ma koła: 28x1,5

 

I w tym problem. Jak się takimi cienkimi oponami jeździ po żwirku, ścieżkach leśnych, krzywym chodniku, czasami korzeniach ?

 

Wiem, że po asfalcie bardzo dobrze. 3/4 moich dróg to płaska droga, więc chyba się opłaca

 

Jeździł ktoś takimi cienkimi oponami?

Napisano

Na korzeniach zginiesz śmiercią tragiczną. Co do żwirku to głównie zależy od ilości, jeśli dużo patrz: korzenie.

Semi Slicki tej grubości dadzą jednak radę na niezłej jakości utwardzonych drogach polnych.

Napisano

Na cienkich jest po prostu twardo, mocniej telepie i w piachu łatwiej się zakopać. Przy mniejszym ciśnieniu nie czuć tak nierówności, ale o wiele łatwiej dobić do obręczy na korzeniach i krawężnikach.

Trzymanie na stromych odcinkach i w zakrętach, to kwestia bieżnika. Im delikatniejszy tym trzeba bardziej uważać, bo łatwiej o poślizg.

 

Nevermore nie przesadzaj z tymi korzeniami. Jakoś przez 12 lat jazdy na 700x35-38 po trójmiejskich lasach się nie zabiłem.

Napisano

Ja na węższych bo 700x32 nie raz jeździłem po polach. Zresztą poczytaj, pooglądaj filmiki o kolarstwie przełajowym czyli CX, cyclocross. W tym sporcie bodaj najszersze dopuszczalne to 700x34.

Tu masz przykład jak się jeździ. Oczywiście na tych fabrycznie zamontowanych to zapomnij o szybszej jeździe w terenie. Jak się zetrą lub jeśli poczujesz taką potrzebę zmień na coś do CX. Ze swej strony mogę polecić tylko Schwalbe CX pro. Na ostrych kamieniach niestety dziurawią się ale może wersja z gęstszym oplotem dałaby radę. Ale i tak większość moich kapci były od dobicia.

Napisano

Na cienkich jest po prostu twardo, mocniej telepie i w piachu łatwiej się zakopać. Przy mniejszym ciśnieniu nie czuć tak nierówności, ale o wiele łatwiej dobić do obręczy na korzeniach i krawężnikach.

Trzymanie na stromych odcinkach i w zakrętach, to kwestia bieżnika. Im delikatniejszy tym trzeba bardziej uważać, bo łatwiej o poślizg.

 

Nevermore nie przesadzaj z tymi korzeniami. Jakoś przez 12 lat jazdy na 700x35-38 po trójmiejskich lasach się nie zabiłem.

 

Zależy co kto rozumie poprzez korzenie

 

 

image041.jpg
+

wilgoć

Napisano

Jeśli zamierzasz po czymś takim regularnie jeździć crossem, to znaczy że źle dobrałeś rower. Okazjonalnie bez wilgoci spokojnie da radę. Z wilgocią po prostu przeprowadziłbym rower przez trefny kawałek. Tudno, lepiej dojechać do domu niż wzywać pogotowie do lasu (wiecie, leżę połamany w lesie pod takim drzewem, sosna chyba, łatwo znajdziecie bo krzywa...).

Napisano

Mój budżet nie jest za wysoki

Wybireając rower zwróciłem uwagę na Kross Hexagon x3, jednak stwierdziłem, że wolę mieć większe opony, a nie potrzebuję dobrego górala.

 

Trafiłem więc na Kross Evado 1.0 2012.Ten rowerek ma koła: 28x1,5

 

I w tym problem. Jak się takimi cienkimi oponami jeździ po żwirku, ścieżkach leśnych, krzywym chodniku, czasami korzeniach ?

 

Wiem, że po asfalcie bardzo dobrze. 3/4 moich dróg to płaska droga, więc chyba się opłaca

 

Jeździł ktoś takimi cienkimi oponami?

 

 

Jeśśli masz zamiar kupić ten rower z tymi kołami to kup taki sam z kołami 26".

Napisano

Właśnie na 26 będzie się wolniej jeździć, więc się zastanawiam nad 28

Zasadniczo do jeżdżenia po ubitej ziemi, okazjonalnych korzeniach da się czymś takim jeździć ale jeśli powierzchnia jest chociaż trochę luźna to niestety nie pojedziesz nawet kilka metrów. Do jeżdżenia po luźniej nawerzchni potrzba by opony o szerokości conajmniej 2,0 cala.

Napisano

Zasadniczo do jeżdżenia po ubitej ziemi, okazjonalnych korzeniach da się czymś takim jeździć ale jeśli powierzchnia jest chociaż trochę luźna to niestety nie pojedziesz nawet kilka metrów. Do jeżdżenia po luźniej nawerzchni potrzba by opony o szerokości conajmniej 2,0 cala.

 

To zależy co rozumiesz przez luźną nawierzchnię. Przez kilka metrów luźnego piasku na szutrowej drodze i na 1,35" przejedziesz, natomiast po sypkiej plaży nie pojedziesz i na 2.2"

 

 

Właśnie na 26 będzie się wolniej jeździć, więc się zastanawiam nad 28

 

 

3/4 moich dróg to płaska droga, więc chyba się opłaca

 

spokojnie brałbym 28"

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...