beskid Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 No i stało się. Wreszcie przechodzę w jednym sprzęcie na 9 sp. Postanowiłem rozstać się też z mocowaniem na octalink na rzecz HT 2. I teraz krótka piłka. Mam możliwość zakupu tej korby za 400 zł http://wwww.katalogr...d_produktu=2959 i teraz pytanie w temacie jakości (chodzi mi oczywiście o łożyska) czy to dobry wybór czy kupić np. zwykłą Deore czy SLX-a?? Różnica w cenie 100 czy 200 zł nie gra roli.
Mod Team Puklus Napisano 3 Lipca 2012 Mod Team Napisano 3 Lipca 2012 Łożyska są chyba takie same ale SLX jest sporo lżejszy.
miskov17 Napisano 3 Lipca 2012 Napisano 3 Lipca 2012 Łożyska to jedno i to samo co w Deore czy SLX, jedyny minus tej korby to aluminiowa środkowa zębatka która szybko się zużywa. Lepiej te parę złoty dołożyć do Slx i mieć święty spokój. @up slx 890g, ten lx 910g - dla mnie różnica pomijalna.
beskid Napisano 3 Lipca 2012 Autor Napisano 3 Lipca 2012 No to łożyska mamy z głowy. Waga nie gra roli więc pozostaje pytanie o środkowy blat bo bardzo często z racji jazdy po górach go używam. Miskov17 szybko to znaczy mniej więcej po ilu kkm a jeśli nawet bardzo szybko padnie to chyba nie będzie problemów z wymianą blatu czy jednak się mylę??
Mod Team Puklus Napisano 3 Lipca 2012 Mod Team Napisano 3 Lipca 2012 Nie wiem czemu wydawało mi sie ze SLX jest lżejszy ...
Mod Team michuuu Napisano 3 Lipca 2012 Mod Team Napisano 3 Lipca 2012 To jest stara 580-tka w wersji mtb?
beskid Napisano 3 Lipca 2012 Autor Napisano 3 Lipca 2012 Wstyd się przyznać ale jeszcze nie miałem jej w ręce dopiero jutro będę coś więcej wiedział. Leży na wystawie u kolegi już na pewno ze dwa sezony o ile nie lepiej. Jako, że przekładał mi z innego roweru pełnego LX -a (poza właśnie korbą) do mojego sprzętu to mam podejrzenia czy to czasem nie ona a było to w 2006 roku.
topol Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 Rocznik 2006 miał bodajże grubszą ośkę.To model 2008.Ale 400 zł - chyba za wiele.Za niewiele wiecej masz model FC-T661 .Po liftingu i chyba ładniejsza. Choć jakiś czas temu shimano ogłaszało ,że grupa LX będzie jedynie osprzętem miejsko-trekingowym,tutaj wersja 44-32-22..... SLX natomiast to dziś chyba najczęściej kupowana korba MTB ze stajni japońców.
Mod Team sznib Napisano 4 Lipca 2012 Mod Team Napisano 4 Lipca 2012 Choć jakiś czas temu shimano ogłaszało ,że grupa LX będzie jedynie osprzętem miejsko-trekingowym,tutaj wersja 44-32-22..... No i od 09 LX jest grupą trekkingowa. Ta korba jest starsza.
Mod Team michuuu Napisano 4 Lipca 2012 Mod Team Napisano 4 Lipca 2012 Swego czasu psułem takiego lx-a mtb . Przebieg około 18 tys(może do 20) bez problemów z łożyskami. Wymiany owszem były ale nie po przebiegach rzędu 1000km jak co niektórzy piszą.Ze środkową tarczą też nie było dramatu. Wygląda na to że dzisiejszym wynalazkom sh (i nie tylko) daleko do trwałości sprzętów historycznych. Do dzisiaj młodszy jeszcze ją ujeżdża więc może już przejechała ponad 30tys. Ale czy 400,-zł to nie za dużo?
y4recky Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 No to łożyska mamy z głowy. Waga nie gra roli więc pozostaje pytanie o środkowy blat bo bardzo często z racji jazdy po górach go używam. Miskov17 szybko to znaczy mniej więcej po ilu kkm a jeśli nawet bardzo szybko padnie to chyba nie będzie problemów z wymianą blatu czy jednak się mylę?? Moim zdanie 400 zło za LX'a to dużo za 430 masz SLX http://allegro.pl/korba-shimano-slx-fc-m660-48-36-26t-175mm-super-i2456372279.html Nie wiem jak dużo wytrzyma LX, ale posiadam 3 korby SLX i mają przebiegi 32 tyś, 20 tyś i 5,5 tyś km w żadnej nie wymieniałem blatów, chociaż ta z zimówki z 32 tyś jest już mocno zużyta i prawdopodobnie po następnej zimie będzie wymieniona,to łańcuch chodzi na niej płynnie i nie przeskakuje.
Mod Team michuuu Napisano 4 Lipca 2012 Mod Team Napisano 4 Lipca 2012 Ale to zestaw nie do mtb, 48/36/26 to raczej trekingowy. Fakt za 450-480,- są na alle slx-y ,u tego samego sprzedawcy też.
y4recky Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 Ale to zestaw nie do mtb, 48/36/26 to raczej trekingowy. Fakt za 450-480,- są na alle slx-y ,u tego samego sprzedawcy też. Fakt nie zwróciłem uwagi na ilość zębów, no to tu w rej samej cenie z 44-32-22: http://allegro.pl/korba-shimano-slx-fc-m660-44-32-22-175mm-lozyska-i2434162067.html moim zdaniem przy różnicy 30 zł nie ma nad czym myśleć.
beskid Napisano 4 Lipca 2012 Autor Napisano 4 Lipca 2012 Swego czasu psułem takiego lx-a mtb . Przebieg około 18 tys(może do 20) bez problemów z łożyskami. Wymiany owszem były ale nie po przebiegach rzędu 1000km jak co niektórzy piszą.Ze środkową tarczą też nie było dramatu. Wygląda na to że dzisiejszym wynalazkom sh (i nie tylko) daleko do trwałości sprzętów historycznych. Do dzisiaj młodszy jeszcze ją ujeżdża więc może już przejechała ponad 30tys. Ale czy 400,-zł to nie za dużo? Przez te wszystkie lata mam dokładnie takie samo zdanie i właśnie ta jak to ująłeś "trwałości sprzętów historycznych" mnie do niej ciągnie. Ta korba po prostu mi się podoba a cena nie gra roli choć zdaję sobie sprawę, że troszkę przepłacę. Utargowałem rabat na czym innym
Mod Team Puklus Napisano 4 Lipca 2012 Mod Team Napisano 4 Lipca 2012 Widziałem kiedyś tego LXa z wgiętym ramieniem bo to przecież hollow co to sprzętów starszych to fakt mam korbe sachs i nie zamierzam jej zmieniac bo jej wytrzymałość mnie zadziwia z tysiąca na tysiąc km jakie przejadę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.