Skocz do zawartości

[rama]gdzie przeswietlic


swimfan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,mam pytanie gdzie w Warszawie mozna przeswietlic rame ,chyba ze sa jakies inne sposoby na taka diagnoze.

Przez dlugi czas cos mi pykalo pomyslem ze to suport siada zmienilem suport i cykanie nieregularne pozostalo.

Po przejrzeniu spawow okazalo sie ze kolo mufy z polaczeniem z rura(zaznaczone miejsce na zdjeciu) znajduje sie rysa nie wydaje mi sie ze to jest wynikem jakiegos zahaczenia o kij itp (troche sie ludze).

Co ram to juz sie naczytalem ze ramy Iron hors sa jakies felerne.

No i jeszcze jakis dobry spawacz chyba sie przyda.Generalnie troche lozysk jest tam i ciezko zdjagnozowac czy to jest pekniecie czy lozysko.

Napisano

z rozmiarem fotek to chyba cos Cie bog opuscil:P

 

na tej miniaturce wyglada jak pekniecie, ale troche dziwne miejsce...

 

skad jestes? w Poznaniu odlewnia WV ma sprzęt do takich rzeczy, może by Ci przyjeli zlecenie na taką "pierdołę".

Gość pw524
Napisano

Zapsikaj sprayem jak się obrysuje na nowo w tym miejscu to masz pęknięcie. Na zdjęciu nie widać bardzo czy pęknięcie czy rysa. Wygląda raczej na rysę ale zapsikaj i będzie wiadomo.

Za takie zbytki jak chcesz robić z ta ramą to zapłacisz słono, nie wiem czy się opłaca.

A ja jak bym brał sobie do serca to co piszą to by wyszło ze wszystkie alu ramy są jakieś "felerne", bez wzgledu na markę.

Też parę razy byłem w strachu i za kazdym razem okazywała się jakaś bzdura.

Napisano

Zapsikaj sprayem jak się obrysuje na nowo w tym miejscu to masz pęknięcie. Na zdjęciu nie widać bardzo czy pęknięcie czy rysa. Wygląda raczej na rysę ale zapsikaj i będzie wiadomo.

Za takie zbytki jak chcesz robić z ta ramą to zapłacisz słono, nie wiem czy się opłaca.

A ja jak bym brał sobie do serca to co piszą to by wyszło ze wszystkie alu ramy są jakieś "felerne", bez wzgledu na markę.

Też parę razy byłem w strachu i za kazdym razem okazywała się jakaś bzdura.

problem jest taki ze takiej geometrii ramy niedostane

slono tzn????

jakie koszty sa spawania

Chyba jednak cos z ta rama jest nie tak bo jak wjezdzam ostro pod gore to mi opona zaczyna zahaczac o tylne widly jedna stroną delikatnie(jakbysie dziwnie skrecalo)

Napisano

poszukaj w swojej miejscowości "badania nieniszczące"

drogie to jest ale skuteczne, wszystkie pęknięcia ci znajdą, tylko sprecyzuj co konkretnie chcesz

Gość pw524
Napisano

Ja nie miałem na myśli spawania. Dobrą ramę zawsze opłaca się spawać, jesli oczywiscie się da. Chodziło mi o prześwietlanie. Trzeba szukać specjalistycznego zakładu i to raczej nie sa tanie rzeczy. Jesli ktoś inwestuje w drogi sprzet do takich badań to chce swoje zarobić.

Masz potencjalne miejsce pęknięcia, wystarczy dokładnie je samemu obejrzeć. Zamaluj tak jak mówiłem i obserwuj co się będzie działo podczas jazdy. Jesli to faktycznie pęknięcie to momentalnie obrysuje się na nowo.

Napisano

co do kosztów spawanie to na pewno będą tańsze od prześwietlania. w firmie która się zajmuje spawaniem aluminium zapłacisz kilkadziesiąt złoty za zaspawanie tego pęknięcia.

Napisano

Nie trzeba tego prześwietlać, wystarczy badanie PT (penetracyjne) - idealnie nadaje się do wykrywania wszelkich powierzchniowych (otwartych) uszkodzeń, defektów czy niezgodności.

Banalnie proste badanie przy pomocy trzech środków: zmywacza, penetrantu i wywoływacza. Myślę że w każdej firmie czy to produkcyjnej w której spawa się poważniejsze konstrukcje i która ma własną komórkę badań nieniszczących czy w firmie zajmującej się stricte badaniami nieniszczącymi (NDT) powinni Ci pomóc i nie powinni brać za to pieniędzy. Ja bym nie wziął :)

Całe badanie będzie trwało max 30-40 minut, zmycie zmywaczem, spryskanie penetrantem i czas na wniknięcie - penetrację, zmycie, spryskanie wywoływaczem i znowu czas na "wyciągnięcie" penetrantu z ewentualnego pęknięcia.

Jeśli rysa jest faktycznie pęknięciem, to badanie penetracyjne to wykaże.

Napisano

z calej tej historii tylko jena rzecz mnie dziwi , ze jezeli to jest pekniecie a wychodzi ze jest ......, to przy moich podrozach lesnych jeszcze nie poszla cala przy przebiegu 3kkm bo gdzie od tego czasu datuje to zdarzenie.

Jeszcze pytanie dla znajacych temat rozmawialem z gosciem w sklepie rowerowym i twierdzi ze nawet jak pospawam to i tak pojdzie mi obok albo w inym miejscu bo juz powstaly mikropekniecia na calej ramie

Napisano

Znaczy się ty JUŻ znalazłeś te mikropęknięcia czy on twierdzi że jak jest to pęknięcie to MUSZĄ być też i inne?

 

Jak to pierwsze to raczej faktycznie jak cerowanie rozprutych w wielu miejscach gaci, jak to drugie to zapytaj go czy ma się dobrze, bo fantasta z niego :)

Napisano

on twierdzi tzn sprzedawca w sklepie rowerowym:) ze pekniecie prowadzi do odprezania aluminium itp, i powstaja nastepne :

Nie wiem czy ma racje ale rozmawialem z nim o sutuacji kiedy wjezdzam pod gore i zaczyna mi lekko haczyc(muskac) o tylne widly opona,pyta sie czy po tej stronie gdzie jest pekniecie ,mowie mu ze tak to sie usmiechnol "wszystko jasne".

Pekniecie dotyczy polowy rurki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...