Skocz do zawartości

[Amortyzator] Jak rozebrać RST?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Nie dawno padł mi amortyzator RST (RST Omni 191 c4) :/ Coś się stało, bo w ogóle nie działa, jest sztywny jak słup soli... Wiem że to stary amortyzator a ja zaraz zamawiam SR Sountor, ale będzie w sam raz do starego roweru :)

 

Pytanie, jak to rozebrać i czego się spodziewać w środku? Są tylko dwie śrubki imbusowe u dołu :)

 

Pozdrawiam!

Napisano

Odkręcasz te 2 śrubki od dołu. Później kluczem nasadowym odkręcasz korki na górze. Po wciśnięciu powinny wypaść sprężyny. Robiłem tak w RST Omni 181, ich budowa jest chyba praktycznie taka sama.

  • Mod Team
Napisano

Nie wykręcać sprężyn z widła co ma plastikowe korki bo to sie moze źle skonczyc. Golenie rozdwoić, wyczyścić, nasmarować i złozyć.

  • Mod Team
Napisano

Spokojnie można odkręcić te plastikowe korki, czym niby ma się źle skończyc? W twarz Ci sprężyna wystrzeli? Toż to bajki ktoś naopowiadał :D Ja rozbierałem swego czasu rst Capa T4 i rozkręciłem go całego łącznie z wyjęciem sprężyn. Czego się możesz spodziewać?

Wody, brudu i przede wszystkim rdzy na goleniach. Mozesz przeszlifować papierem ściernym żeby nie było problemu z działaniem, a następnie przesmarować smarem np. miedzianym.

  • Mod Team
Napisano

Jak bym nie ryzykował :P Czyszczenie sprezyny ze starego smaru i brudu pracy jej nie wspomoże a tylko dodatkowa robota. Dodatkowo osoby które mają amorki zalane olejem musza uważać jeżeli poziom oleju jest troszkę za wysoki :P

Napisano

Nie ryzykował czego? Widelec jest stary, w środku brudny. Skoro i tak będzie go rozkręcał, niech to zrobi porządnie, a nie na zasadzie przetarcia szmatką. Inaczej brudny smar wymiesza się z czystym, szczególnie właśnie w przypadku zalania widelca olejem.

  • Mod Team
Napisano

No wlasnie tam nie ma żadnego ryzyka. Z drugiej strony komora gdzie są sprężyny jest oddzielona od pozostałej części amortyzatora i nie ma możliwości zmieszania świeżego smaru z brudnym. Czy wyczyszczenie sprężyn i nałożenie na nich świezego smaru skutkowało lepszą pracą amortyzatora? Nie wiem- na pewno sprawiało wzrost komfortu psycicznego u właściciela, że coś zrobiło się kompleksowo i dobrze.

Napisano

Witam ponownie :) Jutro możliwe że się za to zabiorę. Ojciec jest mechanikiem i ma ogromny warsztat z tonami narzędzi (połowa nie wiem nawet do czego słuzy) Ale nie ma czasu by mi pomóc więc muszę to sam zrobić :D

 

Jaki smar polecacie do środka? Jest ich tam dużo, ale chyba najlepszy będzi ŁT-43 jak mi się zdaje.

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...