Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W końcu zrobiłem na tej oponie trochę kilometrów w terenie i mogę coś napisać. Zniechęcony działaniem Conti Escape Pro, którą miałem z przodu, postanowiłem kupić coś lepszego i równie taniego. Szybki przegląd Allegro, widzę coś co nazywa się IRC Serac, wersja kevlar za 53zł, waga zachęcająca, tylko co to za opony? Wchodzę na MTB Review i spotyka mnie miłe zaskoczenie, opona ma bardzo wysokie oceny użytkowników, dochodzę do wniosku, że za takie pieniądze można zaryzykować. Zamawiam wersję 2,1 kevlar i po dwóch dniach mam paczkę u siebie. Opona ląduje na wadze - 570g, 20g wiecej niż katalogowo, ale można o niej powiedzieć, że naprawdę ma rozmiar 2,1. Wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne, opona dobrze trzyma na asfalcie, suchym szutrze i w błocie, w tym momencie odnoszę wrażenie, że rower prowadzi się jak przyklejony do podłoża, oczywiście w porównaniu do Conti Escape. Mokrego asfaltu nie miałem okazji długo testować, ale było poprawnie, po mokrych kamieniach i korzeniach na razie nie jeździłem. Opory toczenia nie są duże, opona na asfalcie jest dość cicha. Zobaczymy jak będzie z trwałością, bo na razie przebieg niewielki. Ogólnie, jestem bardzo miło zaskoczony i myślę, żę za tą cenę jest to jedna z najlepszych opon na rynku.

Napisano

Popieram, oponki te są wyśmienite. Mam je od lipca ubiegłego roku, przebieg coś koło 2000 km i jak na razie tylna trochę się wytarła. Przód cały czas w bdb stanie.

Co do przyczepności to w terenie jest niezrównana - żwir, kamienie, piasek nawet przy sporym pochyleniu nie są straszne. Lepszą przyczepność z opon na których jeździłem miał jedynie Schwalbe Fat Albert, aczkolwiek on ma rozmiar 2.35.

Jedynie w szoku jestem jak patrzę na cenę za jaką je zakupiłeś - ja płaciłem 109 zł /szt... ;)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

nie polecam tubless moze mialem pecha ale dostałem 2 gratis do kol jak kupilem i oba puszcaja powietzre bocznymi scianami

i to w dos duzych ilosciac w dope bptrafi spac z 60 psi do 40

Napisano

A jak się prezentują opory toczenia po asfalcie w porównaniu do conti escapów (mam je) a przedewszystkim jak sobie radzą w piasku w porównaniu do nich (głównie po piaszczystych ścieżkach jeżdżę), bo escapy mnie zawiodły pod tym względem.

Napisano

a jak one się mają do Mythosów II? bo zastanawiam się które wziąć obie mają dobre ceny (kevlar) interesuje mnie tez jak to jest u was ponoć IRC ma słabe ścianki boczne...

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Cena z allegro była bardzo korzystna - za te 53 pln można mieć chyba tylko Explorera Pro

(wypowiadam się na temat wersji 1,95 Kevlar)

 

PLUS:

-tania

-twarda (dłuższa żywotność, jak to u IRC)

-wbijam 45-50 psi i zero kapci (1500km)

-dość przyzwoite opory toczenia na asfalcie (nie hałasują)

-w terenie dobre na twarde nawierzchnie, na błoto też znośne

-uniwersalna (p/t)

(-była wersja z czerwonym bokiem :D)

-trudno o tak tanią oponę z taką wagą (520g wdłg producenta)

 

MINUS:

-bardzo niepewne na mokrych korzeniach, skałach, błotnistych zakrętach

 

PODSUMOWUJĄC:

-opona w przystępnej cenie na suche trasy, choć po przyzwyczajeniu się, można śmiało śmigać i ćwiczyc balans po deszczu

 

W PORÓWNANIU do Mythos II, Serac jest uniwersalny (możesz sobie przekłądać) i ma mniejsze opory toczenia, za to Mythos nadaje się nawet do enduro (grubsze ścianki, cięższy co najmniej 50g)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

A jak się prezentują opory toczenia po asfalcie w porównaniu do conti escapów (mam je) a przedewszystkim jak sobie radzą w piasku w porównaniu do nich (głównie po piaszczystych ścieżkach jeżdżę), bo escapy mnie zawiodły pod tym względem.

Ja nigdy nie pompuję ich na maksa, bo za bardzo daje po kręgosłupie :P, a z takim ciśnieniem w piasku radza sobie świetnie (też sporo jeżdżę po piachu). Początkowo trochę im nie ufałem ale teraz nawet szybki zakręt w piachu nie jest straszny. Czasem tył potrafi trochę uślizgnąć się, jednak wszystko pozostaje pod kontrolą a sprawia dużą frajdę :(

Jak na razie nie planuję zmiany na inny model, wręcz przeciwnie - kupiłem 2 sztuki na zapas.

I jeszcze jeden ciekawy fakt - ani jednego snake'a, mimo iż ciśnienie niezbyt duże.

Napisano

Po przeczytaniu wszystkich opini na temat IRC SERAC XC coraz bardziej jestem zdecydowany do wybrania właśnie tych oponek :)

Teraz na alegro są w cenie 49zł/szt./kevlar, więc chyba bardzo korzystnie :D

 

Proszę napiszcie jeszcze, czy są jakieś problemy przy ściąganiu, zakładaniu tych opon na koła :question: (obecnie mam MICHELINY CountryTrail/drut i zakładanie ich na obręcz, to po prostu męczarnia)

Napisano

Proszę napiszcie jeszcze, czy są jakieś problemy przy ściąganiu, zakładaniu tych opon na koła :question: (obecnie mam MICHELINY CountryTrail/drut i zakładanie ich na obręcz, to po prostu męczarnia)

 

Nie ma problemów. Z Mavic X517 ściągam palcami.

Napisano

Hehehe.... :D

Wczoraj przed południem oponke kupiłem na allegro dziś jest już założona - najszybsza jak do tąd wysyłka około 30h czekałem na towar :):) zapłaciłem z przesyłką równo 60zł.

 

Chmmmm pierwsze wrazenie - cienka trochu :( (za to lekka :P )

Jutro rano zrobie test po różnych nawierzchniach. zobaczymy jak sie spisze.

Przy pompowaniu skasowałem dętke :P (bedzie jutro klejenie :P) - ale to raczej nie wina opony tylko moja - wydaje mi sie ze troszku zabardzo napompowałem :P - dziura od spodu rawki

Napisano

No to coraz bardziej mnie do tej opony przekonujecie :( Chyba sobie sprawie komplet przód/tył bo cena jest jeszcze rozsadna (jak na mój budżet)

 

Blizzard i jak testy? :)

Napisano (edytowane)

Test rozpoczołem o godz 7 rano :)

 

1 ulica:

bardzo ładnie się toczy, dobra przyczepność - 5/6

2 ścieżki leśnie:

bardzo ładnie się toczy, dobra przyczepność - 5/6

3 piasek:

bardzo dobra przyczepność, kiedy przednie koło troszku się ślizgało IRC jechał prościuteńko - 6/6

 

Średnia ocena: 5,33333

 

Do tej pory najlepsza na jakiej jeździłem. Jak bedzie przypływ gotówki to kupie oponke na drugie koło :)

 

Ale co tu dużo pisać o oponie która nie zrobiła nawet 20km (zrobiła 16km :D )

odezwe się jeszcze na jej temat jak zrobie conajmniej 150km

Edytowane przez Blizzard
Napisano

Zrobiłem na oponce ponad 50 km i co ciekawego zauważyłem:

 

- na piasku (ale takim specyficznym) sychać ją jak flaka, kolegi opona tez takie odgłosy wydawała :P

- ogólnie słychać ją jak samochód :( Jechałem krajową E40 a tu inni rowerzyści mi na bok zjeżdżają, smilismy z kolegą :D

  • 2 tygodnie później...
Napisano

kevlar jest lżejszy

 

ja swojeego kevlara kupiłem za 49zł (z kosztami przesyłki 60zł ;) )

 

Wiem, że kevlar lżejszy. Interesuje mnie ile waży z drutem.

 

Gdzie kupiłeś?

Napisano

W PORÓWNANIU do Mythos II, Serac jest uniwersalny (możesz sobie przekłądać) i ma mniejsze opory toczenia, za to Mythos nadaje się nawet do enduro (grubsze ścianki, cięższy co najmniej 50g)

Wazylem Mythos II (wersja na tył, rozmiar 2.1, kevlar) i wyszlo rowniotko 550 gram, czyli Serac jest ciezszy.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

da sie spokojnie. przynajmniej mi sie udaje :( ale opory toczenia juz czuc lekkie. (tak mi sie zdaje bo odniesienie mam tylko do Maxxisow Minotaur) za to bardzo dobrze spisuje sie w suchym terenie - jezdzilem troche po jurze i wreszcie moglem przejechac przez piaski jakie tam zalegaja. teren jej nie straszny. nie wiem jak w mokrych warunkach bo nie jezdzilem.

 

jak na razie bardzo dobrze mi sie na nich jezdzi.

Napisano

dziwne ze na rower.com i mtb review pisza ze nie sa najlepsze w piachu... a zreszta czy te opory toczenia sa tak wazne? w koncu jak sie jedzie wolno to nie sa tak odczuwalne a jak szybko to chyba o wiele wiekszy jest opor powietrza... poza tym czy sa jakies lepsze uniwersalne oponki do 60zl? chyba nie...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...