roge Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 W końcu zrobiłem na tej oponie trochę kilometrów w terenie i mogę coś napisać. Zniechęcony działaniem Conti Escape Pro, którą miałem z przodu, postanowiłem kupić coś lepszego i równie taniego. Szybki przegląd Allegro, widzę coś co nazywa się IRC Serac, wersja kevlar za 53zł, waga zachęcająca, tylko co to za opony? Wchodzę na MTB Review i spotyka mnie miłe zaskoczenie, opona ma bardzo wysokie oceny użytkowników, dochodzę do wniosku, że za takie pieniądze można zaryzykować. Zamawiam wersję 2,1 kevlar i po dwóch dniach mam paczkę u siebie. Opona ląduje na wadze - 570g, 20g wiecej niż katalogowo, ale można o niej powiedzieć, że naprawdę ma rozmiar 2,1. Wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne, opona dobrze trzyma na asfalcie, suchym szutrze i w błocie, w tym momencie odnoszę wrażenie, że rower prowadzi się jak przyklejony do podłoża, oczywiście w porównaniu do Conti Escape. Mokrego asfaltu nie miałem okazji długo testować, ale było poprawnie, po mokrych kamieniach i korzeniach na razie nie jeździłem. Opory toczenia nie są duże, opona na asfalcie jest dość cicha. Zobaczymy jak będzie z trwałością, bo na razie przebieg niewielki. Ogólnie, jestem bardzo miło zaskoczony i myślę, żę za tą cenę jest to jedna z najlepszych opon na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 Popieram, oponki te są wyśmienite. Mam je od lipca ubiegłego roku, przebieg coś koło 2000 km i jak na razie tylna trochę się wytarła. Przód cały czas w bdb stanie. Co do przyczepności to w terenie jest niezrównana - żwir, kamienie, piasek nawet przy sporym pochyleniu nie są straszne. Lepszą przyczepność z opon na których jeździłem miał jedynie Schwalbe Fat Albert, aczkolwiek on ma rozmiar 2.35. Jedynie w szoku jestem jak patrzę na cenę za jaką je zakupiłeś - ja płaciłem 109 zł /szt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setyta Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 nie polecam tubless moze mialem pecha ale dostałem 2 gratis do kol jak kupilem i oba puszcaja powietzre bocznymi scianami i to w dos duzych ilosciac w dope bptrafi spac z 60 psi do 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendaval Napisano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 A jak się prezentują opory toczenia po asfalcie w porównaniu do conti escapów (mam je) a przedewszystkim jak sobie radzą w piasku w porównaniu do nich (głównie po piaszczystych ścieżkach jeżdżę), bo escapy mnie zawiodły pod tym względem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marnon Napisano 3 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2006 a jak one się mają do Mythosów II? bo zastanawiam się które wziąć obie mają dobre ceny (kevlar) interesuje mnie tez jak to jest u was ponoć IRC ma słabe ścianki boczne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zimniasty Napisano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 Cena z allegro była bardzo korzystna - za te 53 pln można mieć chyba tylko Explorera Pro (wypowiadam się na temat wersji 1,95 Kevlar) PLUS: -tania -twarda (dłuższa żywotność, jak to u IRC) -wbijam 45-50 psi i zero kapci (1500km) -dość przyzwoite opory toczenia na asfalcie (nie hałasują) -w terenie dobre na twarde nawierzchnie, na błoto też znośne -uniwersalna (p/t) (-była wersja z czerwonym bokiem ) -trudno o tak tanią oponę z taką wagą (520g wdłg producenta) MINUS: -bardzo niepewne na mokrych korzeniach, skałach, błotnistych zakrętach PODSUMOWUJĄC: -opona w przystępnej cenie na suche trasy, choć po przyzwyczajeniu się, można śmiało śmigać i ćwiczyc balans po deszczu W PORÓWNANIU do Mythos II, Serac jest uniwersalny (możesz sobie przekłądać) i ma mniejsze opory toczenia, za to Mythos nadaje się nawet do enduro (grubsze ścianki, cięższy co najmniej 50g) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vader Napisano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2006 a jak jest z szerokoscia tej opony w porownaniu do XCR Dry?? bo nie wiem czy mi spoko wejdzie w tylne widelki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roge Napisano 26 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2006 Wersja 2.1 ma 52-53 mm szerokości razem z klockami bieżnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2006 A jak się prezentują opory toczenia po asfalcie w porównaniu do conti escapów (mam je) a przedewszystkim jak sobie radzą w piasku w porównaniu do nich (głównie po piaszczystych ścieżkach jeżdżę), bo escapy mnie zawiodły pod tym względem. Ja nigdy nie pompuję ich na maksa, bo za bardzo daje po kręgosłupie , a z takim ciśnieniem w piasku radza sobie świetnie (też sporo jeżdżę po piachu). Początkowo trochę im nie ufałem ale teraz nawet szybki zakręt w piachu nie jest straszny. Czasem tył potrafi trochę uślizgnąć się, jednak wszystko pozostaje pod kontrolą a sprawia dużą frajdę Jak na razie nie planuję zmiany na inny model, wręcz przeciwnie - kupiłem 2 sztuki na zapas. I jeszcze jeden ciekawy fakt - ani jednego snake'a, mimo iż ciśnienie niezbyt duże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kosmita Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 Po przeczytaniu wszystkich opini na temat IRC SERAC XC coraz bardziej jestem zdecydowany do wybrania właśnie tych oponek Teraz na alegro są w cenie 49zł/szt./kevlar, więc chyba bardzo korzystnie Proszę napiszcie jeszcze, czy są jakieś problemy przy ściąganiu, zakładaniu tych opon na koła :question: (obecnie mam MICHELINY CountryTrail/drut i zakładanie ich na obręcz, to po prostu męczarnia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roge Napisano 4 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 Proszę napiszcie jeszcze, czy są jakieś problemy przy ściąganiu, zakładaniu tych opon na koła :question: (obecnie mam MICHELINY CountryTrail/drut i zakładanie ich na obręcz, to po prostu męczarnia) Nie ma problemów. Z Mavic X517 ściągam palcami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 Hehehe.... Wczoraj przed południem oponke kupiłem na allegro dziś jest już założona - najszybsza jak do tąd wysyłka około 30h czekałem na towar zapłaciłem z przesyłką równo 60zł. Chmmmm pierwsze wrazenie - cienka trochu (za to lekka ) Jutro rano zrobie test po różnych nawierzchniach. zobaczymy jak sie spisze. Przy pompowaniu skasowałem dętke (bedzie jutro klejenie ) - ale to raczej nie wina opony tylko moja - wydaje mi sie ze troszku zabardzo napompowałem - dziura od spodu rawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirspider Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 No to coraz bardziej mnie do tej opony przekonujecie Chyba sobie sprawie komplet przód/tył bo cena jest jeszcze rozsadna (jak na mój budżet) Blizzard i jak testy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 (edytowane) Test rozpoczołem o godz 7 rano 1 ulica: bardzo ładnie się toczy, dobra przyczepność - 5/6 2 ścieżki leśnie: bardzo ładnie się toczy, dobra przyczepność - 5/6 3 piasek: bardzo dobra przyczepność, kiedy przednie koło troszku się ślizgało IRC jechał prościuteńko - 6/6 Średnia ocena: 5,33333 Do tej pory najlepsza na jakiej jeździłem. Jak bedzie przypływ gotówki to kupie oponke na drugie koło Ale co tu dużo pisać o oponie która nie zrobiła nawet 20km (zrobiła 16km ) odezwe się jeszcze na jej temat jak zrobie conajmniej 150km Edytowane 5 Lipca 2006 przez Blizzard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orion50 Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 Czyli polecacie ? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ro35 Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 Czyli polecacie ? czyli polecaMy :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 Zrobiłem na oponce ponad 50 km i co ciekawego zauważyłem: - na piasku (ale takim specyficznym) sychać ją jak flaka, kolegi opona tez takie odgłosy wydawała - ogólnie słychać ją jak samochód Jechałem krajową E40 a tu inni rowerzyści mi na bok zjeżdżają, smilismy z kolegą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mk_ Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 Witam, chce kupić te opony. Tu znalazłem je najtaniej: http://www.4bike.pl/view.php?&idpr=81 . Nie wiem tylko ile waży wersja z drutem? Wiecie? bo waham sie miedzy kevlarową a drucianką-cena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 kevlar jest lżejszy ja swojeego kevlara kupiłem za 49zł (z kosztami przesyłki 60zł ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mk_ Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 kevlar jest lżejszy ja swojeego kevlara kupiłem za 49zł (z kosztami przesyłki 60zł ) Wiem, że kevlar lżejszy. Interesuje mnie ile waży z drutem. Gdzie kupiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 kupiłem na allegro - sprzedawca to "CYKLOMARKET" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 21 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2006 W PORÓWNANIU do Mythos II, Serac jest uniwersalny (możesz sobie przekłądać) i ma mniejsze opory toczenia, za to Mythos nadaje się nawet do enduro (grubsze ścianki, cięższy co najmniej 50g) Wazylem Mythos II (wersja na tył, rozmiar 2.1, kevlar) i wyszlo rowniotko 550 gram, czyli Serac jest ciezszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dj EGG Napisano 30 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2006 a jak jest z oporami toczenia po asfalcie? idzie bez problemow utrzymywac predkosc 35km/h? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkel Napisano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 da sie spokojnie. przynajmniej mi sie udaje ale opory toczenia juz czuc lekkie. (tak mi sie zdaje bo odniesienie mam tylko do Maxxisow Minotaur) za to bardzo dobrze spisuje sie w suchym terenie - jezdzilem troche po jurze i wreszcie moglem przejechac przez piaski jakie tam zalegaja. teren jej nie straszny. nie wiem jak w mokrych warunkach bo nie jezdzilem. jak na razie bardzo dobrze mi sie na nich jezdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dj EGG Napisano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 dziwne ze na rower.com i mtb review pisza ze nie sa najlepsze w piachu... a zreszta czy te opory toczenia sa tak wazne? w koncu jak sie jedzie wolno to nie sa tak odczuwalne a jak szybko to chyba o wiele wiekszy jest opor powietrza... poza tym czy sa jakies lepsze uniwersalne oponki do 60zl? chyba nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi