Skocz do zawartości

[Rower] Kupować nowy czy inwestować


Mlodziutki

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie posiadam krossa hexagona v6 i zaczynam powoli przygodę z jazdą XC rower jest raczej przystosowany do jazdy turystycznej niż jeżeli do XC a więc mam dylemat czy wymieniać osprzęt to znaczy ulepszać czy zakupić nowy . Na modernizacje roweru mam tak max 1.5 tyś ( Nie odrazu wszystko a jak więcej to trochę). Podam osprzęt mojego rowerku :

 

Przerzutka tył : Shimano Deore 8 rz

Przerzutka Przód : Jakaś shimano dokładnej nazwy nie znam .

Widelec: XCT sountur v3

Hamulce: Mechaniczne Tektro dokładnego modelu nie znam

Piasty : Joytech

Mostek kierownica : zooom

 

I jak modernizować czy zakupić nowy jak na razie mam 14 lat 167cm wzrostu i to jest rama 17 .

 

Dodam jeszcze że ważę 55 kg

Napisano

Witajcie posiadam krossa hexagona v6 i zaczynam powoli przygodę z jazdą XC rower jest raczej przystosowany do jazdy turystycznej niż jeżeli do XC a więc mam dylemat czy wymieniać osprzęt to znaczy ulepszać czy zakupić nowy . Na modernizacje roweru mam tak max 1.5 tyś ( Nie odrazu wszystko a jak więcej to trochę). Podam osprzęt mojego rowerku :

 

Przerzutka tył : Shimano Deore 8 rz

Przerzutka Przód : Jakaś shimano dokładnej nazwy nie znam .

Widelec: XCT sountur v3

Hamulce: Mechaniczne Tektro dokładnego modelu nie znam

Piasty : Joytech

Mostek kierownica : zooom

 

I jak modernizować czy zakupić nowy jak na razie mam 14 lat 167cm wzrostu i to jest rama 17 .

 

Dodam jeszcze że ważę 55 kg

za 1500 nie kupisz nic lepszego, więc modernizuj ^_^

 

edit. no dobra, trochę lepszy kupisz :P

 

edit. Chyba żebyś kupił używkę, wtedy możesz się zastanowić nad kupnem.

Napisano

Tak jak wyżej modernizuj bo nie dostaniesz lepszego roweru. Wrzuć może jakieś fotki tego roweru to zobaczymy co da się zmienić.

Jest tez opcja sprzedać ten kasę dołożyć do tego 1500 zł i kupić jakąś używkę.

Napisano

Na początek raczej zmieniłbym amortyzator np. Sr epicon. Powietrzny jakieś 600 zł z przesyłką kosztuje. Musisz doliczyć gwiazdkę oraz ewentualnie montaż (przycięcie rury, nabicie gwiazdki) jeśli nie potrafisz tego zrobić sam. Rurki i siedzenie zostawiłbym na sam koniec.

 

No i o pompce zapomniałem musisz doliczyć 80 zł no chyba że już masz to nie.

Napisano

Musisz sam policzyć ile modernizacja cię wyjdzie a ile nowy rower. Jeśli rower jest jeszcze sprawny nie wymaga inwestycji to może lepiej się pomęczyć jeszcze ten sezon dołożyć trochę kasy i kupić coś w zimie na wyprzedaży.

Napisano

Modernizować obecny nabytek, w końcu ten model odziedziczył geometrię/ramę z Kross Level A2/A4/A6 2007/2008, której sztywność jest ok, a geometria pozwala nawiązać jak najbardziej do XC.

A2/A4/A6 2007/2008 z tego co mi się udało ustalić miały fabrycznie proste kierownice 580mm oraz mostki 110mm. U ciebie pewnie jest mostek 90mm i kierownica 600mm? - z drugiej strony nie ma co się tym sugerować, każdemu inna pozycja odpowiada, ale pod początek rozbudowy rama jest dobra i tej bazy bym się trzymał.

Napisano

Takiej odpowiedzi oczekiwałem widzę prawdziwego znawcy ja to jestem na razie laikiem a więc zaraz przygotuje listę co do wymiany i podam wam i powiecie mi czy wszystko bd ok, a ja to powoli będę robił :)

 

Hamulce Deore - 415 zł

Allegro

Tarcze Deore 2x 72zł

Allegro

Przerzutka P Slx 109zł T Slx 175zł

Allegro

Allegro

Manteki slx 175 zł

http://allegro.pl/shimano-slx-sl-m660-manetki-3x9-super-cena-i2433922996.html

Amortyzator XCR 350 zł

Allegro

Kaseta + Łańcuch 123 zł

 

Razem wyszło 1423 zł plus jeszcze koszty przesyłki :) Mam pytanie jak mam 8 rzędów to zmieści się też 9 ? Bo jeśli nie to będę musiał kupić nowe koło lub piastę :)

Coo o tym sądzicie ?

Napisano

Moim zdaniem jeśli obecny napęd w rowerze nie jest zajechany to go zostaw, pojeździsz jeszcze na nim w tym sezonie do końca, a w następnym możesz pomyśleć o zmianie.

 

Kupno xcr jest raczej bezsensowne, lepiej dołożyć ok. 230 zł i kupić epicona który pracuje nieporównywalnie lepiej, jest lżejszy(około 0,6 kg) i możesz go ustawić pod swoją wagę.

warto pomyśleć też o zmianie rurek - sztycy, kierownicy i mostka skoro jak piszesz masz zooma to na zmianie możesz zrzucić kilkaset gram i ustawić pozycję na rowerze na bardziej sportową.

 

Zamiast kupna hamulców hydraulicznych możesz też pomyśleć o zmianie kół na lżejsze, ale to głownie zależy od tego czy jesteś zadowolony z pracy tych które masz obecnie zamocowane.

Napisano

Ja bym to widział tak:

Hamulce zostają te co zaproponowałeś a więc Shimano Deore BR-M596

Tarcz hamulcowych w chwili obecnej nie ruszamy, nie ma sensu popadać w dodatkowe koszty, z drugiej strony masz mocowanie tarczy na 6 śrub, a nie pod centerlock, więc Twoja propozycja zdecydowanie odpada.

 

Manetki;

Sram Gripshift X-7 3x8 http://allegro.pl/manetki-sram-x-7-8-biegow-i2425973888.html

Sram Gripshift X-7 3x9 http://allegro.pl/manetki-obrotowe-sram-x-7-x-7-x7-twister-3x9-i2455055842.html

Sram Trigger X-7 3x9 http://allegro.pl/manetki-sram-trigger-x-7-3-9-esp-1-1-nowe-i2463604980.html

 

Przerzutka tył:

Sram X-7 http://allegro.pl/przerzutka-tylna-sram-x-7-9-speed-dlogi-wozek-i2461962055.html

 

Przerzutka przód:

używaną Deore LX M571

http://allegro.pl/gold-deore-lx-m571-34-9-gorny-c-i2464290304.html

 

Amortyzator:

SPINNER Reason http://allegro.pl/spinner-reason-bialy-100mm-1877g-i2451314306.html

 

Kaseta/łańcuch w zależności od wyboru manetek, ja osobiście jestem zwolennikiem 8-biegów, nie dziewięciu.

Napisano

Mam pytanie czy manetki 9 rzedowe z 8 rzedami dadza rade ? Bo na razie bym kupil hamule ale mam klamkomanteki to bym kupil manetki srama 9 rzedowe /.

Napisano

Manetki 8 rzędowe mogą wspołpracować z kasetami 7 i 8 biegowymi. Natomiast manetki 9-rzędowe tylko i wyłącznie z kasetami 9-rzedowymi, podobnie manetki 10-rzędowe i kaseta 10-rzędowa.}

 

Manetki 9-biegowe nie będą współpracować z kasetą 8-rzędową.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...