MTBike Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Jak widać do całości a raczej do reszty nie pasuje rama. Rama na razie jest "wieszakiem" czekam na napływ gotówki żeby kupić coś lżejszego . Waga jest dość duża ale jest to ustawienie które pasuje mi najbardziej . Np. dętki mogę wymienić na Schwalbe po 131 i 119 gr. kierownice na Truvativ Team (145 gr) co daje zysk prawie 200 gram. Napęd z wyjątkiem łańcucha (który to zostanie nie długo wymieniony na nowy XT z racji rozciągnięcia) jest oparty na XT 3x10 . Bar Ends: (Rogi) Smica 58 Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Kross 8 Brake: (Hamulece) Avid Elixir R 495+176+26+110 (hamulce z adapterem/tarczap/śrubki/tarczat) Cables: (Pancerze i linki) Shimano 70 Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32 285 Chain: (Łańcuch) Shimano SLX 257 Crankset: (Korby) Shimano XT 865 Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT 152 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT 238 Fork (Widelec) DT Swiss XRM SS z manetką 1335 z manetką Frame: (Rama) Kellys Scarpe 17.5 1993 Grips: (Gripy) Kross 28 Handlebar: (Kierownica) Syntence Duraflite 233 Headset: (Stery) FSA NO.9M 93 Pedals: (Pedały) Shimano XTR 326 Seat: (Siodło) Velo Carbon 197 Seatpost: (Sztyca) Ritchey Logic 323 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carver 40 Shifters: (Manetki) Shimano XT 255 Skewers: (Zaciski koł) Shimano XT 123 Spacers: (Podkładki pod mostek) Ritchey ? Starnut: (Gwiazdka) ? wliczone w amortyzator Stem: (Mostek) Syntence F149 147 Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Racing Ralph EVO TR 2.25 549 Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Racing Ralph EVO TR 2.25 531 Top Cap: (Top cap) ? 13 Tubes: (Dętki) Kenda 350 Wheel Front: (Koło przednie) P:Shimano XT SZ:DT Swiss 445D O:DT Swiss N:? 942 Wheel Rear: (Koło tylne) P:Shimano XT SZ:DT Swiss 445D O:DT Swiss N:? 1144 Misc : (Inne) RAZEM: 11 362 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Na kołach też można sporo urwać, bo obecne są pancerne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Na kołach też można sporo urwać, bo obecne są pancerne Też o tym myślałem Ale pierw na odstrzał poszłaby rama ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 nie kupuj łańcucha XT 10 rzędowego to mega lipa , po 1300 km nie tyle że byl rozciągniety , ale w ogóle nie dalo sie jezdzic tak przeskakiwał . Polecam Wippermana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Faktycznie klasa osprzętu mocno odstaje od ramy,szczególnie amor .Jak szarpniesz się na coś rasowego i sporo lżejszego,to będzie to naprawdę świetna maszynka.Pomijając ramę,to jeśli chodzi np. o dętki,to szczerze polecam Maxxis FlyWeight po 95 gr.Sam mam jeden komplet trzeci sezon,albo przejdż na system bezdętkowy skoro masz opony Tubelles Ready. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 A ile za sztukę tego Maxisa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Muszę właśnie dowiedzieć się wszystkiego o systemie bezdętkowym tylko ciekaw jestem jak to wychodzi finansowo ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 A ile za sztukę tego Maxisa? Coś ze 40 złociszy za sztukę+wysyłka. :whistling:Są na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Coś ze 40 złociszy za sztukę+wysyłka. :whistling:Są na allegro. A nie lepiej już dołożyć 8 zł i kupić popularne dziś dętki Foss ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miller Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 A nie lepiej już dołożyć 8 zł i kupić popularne dziś dętki Foss ? Lej mleko i się nie zastanawiaj, poczytaj na forum i wszystko będziesz wiedział jak zrobić, nic strasznego, bez sensu wydawać 80zł na wylajtowane dętki mając takie opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Tak się zastanawiam co pierw z "większych" rzeczy wymienić, czy ramę czy koła zysk wagowy bardzo porównywalny . Jakieś propozycje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Tą samą utratę masy, poczujesz dużo mocniej na kołach niż na ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2012 Rower stracił dość sporo na masie . Wymieniłem koła z tych ważących 2086 na 1382 gramy . Koła zbudowane na Piastach Novateca 711/712, szprychach Sapim Laser, nyplach DT Swiss, i obręczach ZTR Alpine . Wrażenia niesamowite duże lepsze przyspieszenie i łatwiej skręcają przy większych prędkościach . Rama najprawdopodobniej będzie w następnym roku . Rower waży teraz 10 666 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2012 Bar Ends: (Rogi) Smica Brak Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Kross 8 Brake: (Hamulece) Avid Elixir R 495+96+26+110 (hamulce z adapterem/tarczap/śrubki/tarczat) Cables: (Pancerze i linki) Shimano ~70 Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32 285 Chain: (Łańcuch) Shimano SLX 257 Crankset: (Korby) Shimano XT 865 Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT 152 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT 238 Fork (Widelec) DT Swiss XRM SS z manetką 1335 z manetką Frame: (Rama) Kellys Scarpe 17.5 1993 Grips: (Gripy) Carver ~110 Handlebar: (Kierownica) Syntence Duraflite 233 Headset: (Stery) FSA NO.9M 93 Pedals: (Pedały) Shimano XTR 326 Seat: (Siodło) Velo Carbon 197 Seatpost: (Sztyca) Ritchey Logic 323 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carver 40 Shifters: (Manetki) Shimano XT 255 Skewers: (Zaciski koł) Shimano XT ~110 Spacers: (Podkładki pod mostek) Ritchey ? Starnut: (Gwiazdka) ? wliczone w amortyzator Stem: (Mostek) Syntence F149 147 Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Racing Ralph EVO TR 2.25 549 Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Nobby Nic 480 Top Cap: (Top cap) ? 13 Tubes: (Dętki) Kenda 350 Wheel Front: (Koło przednie) P:Novatec 711 SZ:Sapim Laser 2-1,5-2 O:No Tubes ZTR Alpine N:DT Swiss 616 Wheel Rear: (Koło tylne) P:Novatec 712 SZ:Sapim Laser O:No Tubes ZTR Alpine N:DT Swiss 766 Misc : (Inne) Aktualna waga : 10 538 P.S Ktoś może się przyczepić do tych zaokrągleń ale mogę się mylić o dosłownie parę gram, a zważe to przy okazji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 8 Września 2012 Udostępnij Napisano 8 Września 2012 Teraz masz doskonały pretekst by zrobić tubeless. Daj spokój z dętkami, super cienkie prezerwatywy są dobre do jeżdżenia po chodniku, natomiast Foss nadaje się do prezentacji jak działa mleczko uszczelniające, straszne gówno za spore pieniądze. Jak już przejdziesz na TL zaczniesz się zastanawiać jak mogłeś jeździć na dętkach. Co do roweru, to wciskając mu czarną ramę stworzyć coś bardzo intrygującego. Póki co (abstrahując od wagi) mierzi mnie sztyca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2012 Po tym jak trudno nachodziła opona na obręcz rozwaliłem Schwalba tzn. może jeszcze da się go uratować ale ma opona nie złe bicie . I dostałem Schwalbe Nobby Nic już nie TR . Co do sztycy też mnie mierzi ale ta rama ma nie spotykaną rozmiarówkę 30.4 a i tak mnie czeka wymiana ramy więc się nie opłaca . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Września 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2012 Możesz coś napisać o amorku? Praca, czułość, sztywność i takie tam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2012 Amor jak widać w rozpisce jest bardzo lekki ta waga jest z manetką i przyciętą rurą sterową na aż 21 cm . Waga, czułość i sztywność mówi o przeznaczeniu tego amortyzatora . Czułość jest marna żeby nie bujał, sztywność myślę że jest w miarę, czasami słychać tarcze . W niskich temperaturach gorzej chodzi bardziej "mulasto" najlepiej jak jest powyżej 20 *C . Ma trochę luzu ale jest on według mnie znikomy i się nie powiększa . Myślę że ktoś o większej wadze wyeliminuje pewne "-" które ja zauważyłem z racji swojej niskiej masy no i które wpłynęły na pracę amora . Ważę 53 kg jeżdżę na tarczy 185 teraz chwilowo 160 . Styl jazdy "normalny" bez jakiś skoków, po prostu normalna jazda . Manetkę rozwaliłem jest strasznie filigranowa i prosta ale już naprawiłem i chodzi tak samo jak oryginał a na pewno jest trwalsza, bo zastosowałem inny materiał do pinów w dźwigni manetki . Możliwe jest to że po dostrojeniu amortyzator chodzi trochę lepiej, ja się zbytnio nie bawiłem . W MagRow napisane było że owy amortyzator chodzi gorzej gdy się go przybrudzi, zauważyłem pogorszenie pracy ale nie duże pewnie z racji uszczelek przeciw kurzowych . W goleniach dolnych tak sądzę są gąbki które cały czas smarują amortyzator i nie widzę sensu stosowania preparatów takich jak Brunox . Jeszcze z małych uwag, powrót reguluje się na górze prawej goleni co jest bardzo fajnym rozwiązaniem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Września 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2012 W niskich temperaturach gorzej chodzi bardziej "mulasto" Potwierdziłeś opinie,które słyszałem i czytałem. W nowych modelach ( 2012) podobno zmienili cośtam w tłumiku i w konstrukcji komory SS Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2012 I podobno uszczelki które mają powodować mniejszą podatność na zabrudzenia a w efekcie lepszą pracę amortyzatora . W gruncie rzeczy polecam ten amortyzator ale osobom trochę cięższym np. 75 kg (ale bez przesady choć limit jest bodajże 110 kg) . Będę chciał go sprzedać w między sezonie tylko nie mam pojęcia za jakie pieniądze . Myślę że 1000 to będzie takie optimum . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 8 Września 2012 Udostępnij Napisano 8 Września 2012 sztywność myślę że jest w miarę, czasami słychać tarcze . Ważę 53 kg jeżdżę na tarczy 185 teraz chwilowo 160 polecam ten amortyzator ale osobom trochę cięższym np. 75 kg Gdzie tu logika? Wściekłbym się gdyby ktoś wcisnął mi tego amora pod moje 80kg i 180mm tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Września 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2012 A propos wagi amorka- nie jest ona zbyt niska? Wersja Carbon waży ok. 1410 gramów, zwykły XRM ok. 1550 gramów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2012 (edytowane) Słychać tarcze moją 185 ale tylko przy skręcaniu i jak zauważyłem gdy są mocne podmuchy wiatru, pewnie ma to wpływ na podatność kół na wiatr, ale zauważyłem to na starych kołach na obecnych niczego takiego nie zauważyłem . Co do wagi chodziło mi o czułość ja żeby zainicjować skok jestem po prostu za lekki cięższa osoba będzie miała łatwiej . Myślę że po prostu kolego kadargo się czepiasz i łapiesz za słówka . Do kota : sam się zdziwiłem, wszędzie widnieje cyfra 1550 a na wadze u mnie widnieje 1335 . Myślę że waga tam podana jest pod sztywną oś . Sporo innych komponentów ważyłem i w wielu (choćby rogi Smica 58gr i tyle waga pokazała) waga pokazywała dobrze . Edytowane 8 Września 2012 przez MTBike Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 8 Września 2012 Udostępnij Napisano 8 Września 2012 Myślę że po prostu kolego kadargo się czepiasz i łapiesz za słówka Nie czepiam się ale czytam co piszesz i komentuję. A tarcze jak amor jest wiotki zawsze słychać właśnie przy skręcaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2012 Ale też wina jest po stronie zacisku piasty, tymi Shimano XT ciężko jest mocno zacisnąć przynajmniej ciężej niż tymi Novatecami co teraz mam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi