Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou Drake 2008


Eastern

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Widzę,że dawno nikt nic nie pisał,więc dodam coś od siebie.Posiadam Manitou Tower Expert 100mm ( koło 29 ),następca Drake,rocznik 2011 lub 2012,ten z dużym napisem Tower.Widelec kupiony jako nowy pod koniec stycznia 2015 . Jego skokową pracę tłumaczyłem sobie nie dotarciem widelca ,jak zaleca producent i niską temperaturą na dworzu.Niestety po przejechaniu około 700 km ,praca się pogorszyła.Postanowiłem rozebrać go i zobaczyć w czym problem,goleń ze sprężyną i Act Air - brak oleju,sprężyna pomazana " czymś " czerwonym,wyczyściłem wszystko,sprężyne posmarowałem smarem Motorexa Bike Grease 2000,wlałem 5 ml oleju syntetycznego 5W/40 firmy K2,goleń z ABS+ nie ruszałem,blokada trzyma twardo.Natomiast zdjąłem dolne golenie,o dziwo był w nich olej ale bardzo mało i kiepskiej jakości.Z jednej goleni wyleciał zielony ,a z drugiej żółty.Uszczelki kurzowe susza,a gąbki pod nimi ,aż piszczały jak palcem przejechałem,takie suche były.Gąbki nasączyłem ww olejem syntetycznym,uszczelki posmarowałem Judy Butter,do dolnych goleni wlałem po 16 ml oleju syntetycznego.Po serwisie amor chodzi jak mój stary Bomber :).W terenie bardzo płynne działanie,nawet niebieskie pokrętło,od regulacji tłumienia odbicia zaczęło lekko się obracać,bo przed serwisem ledwo dało się przekręcić.

Edytowane przez Arkadyml
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, wiem ,że już było na ten temat ale coraz bardziej głupieję. Mam problem z nabyciem oleju semi bath motorexa do serwisu amorka  (nigdzie go nagle nie ma) czy mogę zastosować dowolny syntetyk do smarowania goleni (2 x16 ml) do nasączenia gąbek oraz (5 ml) do komory powietrznej 5W/40 np. takiego http://allegro.pl/olej-elf-evolution-900-nf-5w40-1l-i5051278572.html Z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez Ador
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie chodzi tylko o korki, wewnątrz goleń jest inna, dodatkowo goleń w widelcu Miute Pro ma wmontowaną plastikową prowadnicę dla pręta kompresji - i wszystko na temat. Wystarczy zobaczyć sobie na powyżej podany schemat Mars Air, system TS Air nie ma takiej prowadnicy, więc golenie nawet w obrębie widelców Minute są wewnątrz różne. Istnieje spora szansa, że golenie w wersji sprężynowej wcale nie są wewnątrz obrobione tak, żeby tam tłok się uszczelnił i gładko chodził ...


 

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

A ma ktoś w ogóle info, jaką średnicę ma tłok powietrzny np. w minute, r7 lub marvel ? Może któryś z nich można by położyć z góry na sprężynę w Drake'u i wywalić oring pod sprężyną?

Dałoby to coś w rodzaju układu MARS, z dużą sprężyną i małą komorą powietrzną na górze.

 

Drake razem z asystą powietrzną otrzymał dodatkowe uszczelki, niestety nie dostał sprężyny negatywnej, która by te dodatkowe opory przełamywała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy/koleżanki potrzebuję pomocy. Durnykot już wiele mi wyjaśnił co do serwisu Drake'a, ale pojawiła się jeszcze jedna przeszkoda- przy rozbieraniu prawej goleni znalazłem pęknięty oring. Poleciałem do sklepu- dobraliśmy po rozmiarze tego co znalazłem- zakładam na miejsce gdzie wydaje mi się że siedział- za luźno. Więc lecę do sklepu znowu- dobieranie- małe i część (tłumik?) chodzi w goleni luźno (nie przylega do ścianek jakoś specjalnie- jest leciutki luz). Porobiłem zdjęcia- na zdjęciu z oringami- pęknięty, dobrany po rozmiarze pękniętego i pasujący na część (mniejszy), założone tam gdzie wydaje mi się że powinno być- jeden minimalnie większy od drugiego, całość. Zostawić tak jak założyłem- podwójnie? Czy tam ma nic nie być (jest zagłębienie więc chyba powinno coś siedzieć..). Z góry wielkie dzięki!

 

https://zapodaj.net/9c60753ec8751.jpg.html

https://zapodaj.net/1a9d8d9822e32.jpg.html

https://zapodaj.net/aa7ddc3fc0c2d.jpg.html

https://zapodaj.net/0a44b78a8a41a.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To ,co pokazujesz na zdjęciach to tłumik powrotu ( Rebound damper assembly).  Większy o-ring powinien być założony na biały,gwintowany element, a mniejszy- na końcu trzpienia. te dwa oringi mogą działać- trzeba poskładać i sprawdzi ,jak będzie działać tłumienie powrotu.

Kiedyś był dostępny zestaw oringów do drake'a ,nr katalogowy Manitou -141-24001. Zapytaj w Velo, może gdzieś jeszcze mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Durnykot- czyli tak jak jest- na nagwintowanym elemencie o-ring był i jest, na końcu trzpienia- jakby pod tłumikiem powrotu jest taki malutki o-ring (widoczne na zdjęciach). Tam gdzie założyłem do zdjęcia te 2 małe nie było nic, ale peknięty był luzem- nie widzę innego miejsca gdzie mógł być. Dziwi mnie to i to że te 2 małe o-ringi założone przeze mnie nie wypełniają szczelnie rurki- jest minimalny luz, ale z drugiej strony- to ma pracować- więc może tak ma być?Durnykot- mówisz żeby poskładać i zobaczyć jak chodzi?Smar mają mi w serwisie odłozyć motorexa żółtego (podobno zastępcze do judy butter)- będzie dobrze?

Przepraszam za post pod postem- cos jest nie tak z opcją edycji postów- proszę o połączenie.Na stronie na zdjęciu zestawu o-ringów są 2 bardzo grube:http://roweryokey.pl/zestaw-o-ringow-manitou-drake.htmlale są 2- a tutaj jest potrzebny 1. Jest też mniejszy a płaski (to już w sumie nie o-ring)- ale myślę że to tez nie to. Składamy chyba dzisiaj wieczorem i testujemy :D Dam znać. Dzieki Panowie!

Edytowane przez kravec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Dziwi mnie to i to że te 2 małe o-ringi założone przeze mnie nie wypełniają szczelnie rurki- jest minimalny luz, ale z drugiej strony- to ma pracować- więc może tak ma być?

Jeśli dobrze pamiętam, to w moim Drake'u też był minimalny luz. Idea tego oringu to zapewnienie szczelności między tłokiem a środkową częścią goleni górnej i zapewnienie kontrolowanego przepływu oleju przez porty olejowe w tłumiku powrotu. Czyli, upraszczając, olej ma płynąć tylko tam,gdzie powinien.

Jeśli te dwa oringi spełnią zadanie, to będziesz widział różnicę w działaniu tłumienia powrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...