Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Nie rozumiem jaki masz problem w założeniu prezerwatywy na sprężynę, naciągasz odcinasz końcówkę tak żeby wyglądała jak osłona w poście 506 napisanym przez "durnykot" i gotowe.

Edytowane przez Rulez
Napisano

Mam pytanie, czy może ktoś z Was rozbierał na części pierwsze tłumik absolute platform +. Mam problem kupiłem kid naprawczy do stukającego tłumika (trzpień i podkładka) ale za żadne skarby nie mogę rozdzielić tłumik na dwie części, czy może ktoś łopatologiczne wyjaśnić jak przeprowadzić tę operację.Wiem,że był taki temat ale tamta instrukcja zupełnie jest dla mnie nieprzydatna :(

Napisano

Nie rozumiem jaki masz problem w założeniu prezerwatywy na sprężynę, naciągasz odcinasz końcówkę tak żeby wyglądała jak osłona w poście 506 napisanym przez "durnykot" i gotowe.

Śmieszna sprawa, okazało się że to stukały klocki hamulcowe i dzwięk roznosił się po całych goleniach.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam pytanie, czy może ktoś z Was rozbierał na części pierwsze tłumik absolute platform +. Mam problem kupiłem kid naprawczy do stukającego tłumika (trzpień i podkładka) ale za żadne skarby nie mogę rozdzielić tłumik na dwie części, czy może ktoś łopatologiczne wyjaśnić jak przeprowadzić tę operację.Wiem,że był taki temat ale tamta instrukcja zupełnie jest dla mnie nieprzydatna :(

 

Sprawa nieaktualna, udało się go rozłożyć a co najważniejsze bo zamontowaniu kida tłumik już nie stuka :)

Napisano

Jestem już posiadaczem tłumika w wersji ABS+, zmieniłem kolejność shimów, żeby zmniejszyć pltformę i progresję tłumika.

Faktycznie duża zmiana.

Ale myślę o czymś innym: do Drake'a były dostępne sprężyny różnej twardości.

Czyli - jeśli dobrze myślę - osoba o wadze np. 90kg lepiej wyjdzie na zestawie twardsza sprężyna + niskie ciśnienie, niż na zestawie miękka sprężyna + wyższe ciśnienie?

Więcej powietrza w tym ostatnim zestawie może dawać większą progresję przy końcu skoku, powiedzmy ostatnie 2 cm może być ekstra twarde ?

Czy w tym amorku w ogóle występuje taki efekt, że te 20-30 PSI może dawać taką progresję?

Napisano (edytowane)

Komora powietrzna jest spora, więc nie.

Z drugiej strony przy twardszej sprężynie a niższym ciśnieniu trochę łatwiej będzie mu "zastartować".

Edytowane przez Rulez
  • Mod Team
Napisano

 

Czyli - jeśli dobrze myślę - osoba o wadze np. 90kg lepiej wyjdzie na zestawie twardsza sprężyna + niskie ciśnienie, niż na zestawie miękka sprężyna + wyższe ciśnienie?

Tak.

 

Więcej powietrza w tym ostatnim zestawie może dawać większą progresję przy końcu skoku, powiedzmy ostatnie 2 cm może być ekstra twarde ?

IMO nie- w Drake'u powietrzem regulujemy tylko ugięcie wstepne- progresję zapewnia ugięcie sprężyny.

Napisano

Mam jedno pytanie, też było o tym na początku ale jakoś temat umarł, czy wasze "MAŃKI" wykorzystują cały skok bu u mnie jest z tym problem, amor wykorzystuje 70 mm skoku w porywach do 75 (ugina się lekko) czy ten model tak ma czy jednak to wina usterek (wcześniej opisanych), które występują w tym amortyzatorze.

Napisano

Mam jedno pytanie, też było o tym na początku ale jakoś temat umarł, czy wasze "MAŃKI" wykorzystują cały skok bu u mnie jest z tym problem, amor wykorzystuje 70 mm skoku w porywach do 75 (ugina się lekko) czy ten model tak ma czy jednak to wina usterek (wcześniej opisanych), które występują w tym amortyzatorze.

 

Mam wszystko doprowadzone do prawidłowego stanu, brak tarcia itd. - i po porządnym naciśnięciu skok max prawie 9,5 cm.

Przy normalnej jeździe jeszcze nie dobiłem ani razu.

Łatwo wchodzi do 7 cm, potem przez 2 cm jest jakaś progresja - albo sprężyna tak ma, albo może to sprawa w którymś z tłumików?

  • Mod Team
Napisano

ja pisałem o podobnym zjawisku - i dostałem od Rafała (Durnykot) odpowiedź że serwis się kłania.
Takom uczynił i pięknie pracuje. Dodam tylko, że amortyzator wewnątrz był suchutki - zero oleum do smarowania goleni.

16.X.br edit - dziś zmierzyłem wykorzystany skok i wyszło od uszczelek kurzowych do opaski 103 mm - jak mawia młodzież - lol  ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

A taki tuning - jakby dać na dole lagi ze sprężyną zamiast tej nakrętki, co tam jest oryginalnie, nakrętkę z dołu lagi z tłumikami?

Nakrętka z lagi z tłumikami jest uszczelniona dwiema uszczelkami (zewnętrzny oring i wewnętrzna uszczelka), więc powstałoby uszczelnienie końca lagi. Jeśli zakręcić tą nakrętkę przy tłoku powietrznym w położeniu górnym, a potem włożyć sprężynę, to pomiędzy tłokiem powietrznym a tą nakrętką powstanie ciśnienie, czyli komora negatywna?

Dobrze myślę?Tylko, czy  pręty z obu lag mają tą samą średnicę?

 

Druga możliwość - założyć pręt kompresji z wersji 29", czyli dłuższy od tego na 26". Przesunie to tłok powietrzny do góry, robiąc pod nim miejsce na sporą sprężynę negatywną. Nie powinno to zmienić skoku, a jedynie czułość?

Edytowane przez wickermann
Napisano

Ja w swojej Meridzie niedawno zmieniłem skok z 80 na 100 (http://archiwum.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=8&gr=76&id=508), mostek odwrócony na minus jak przed operacją, a dwie podkładki przerzuciłem nad mostek.

Efekt? Robię podjazdy na których przedtem zsiadałem, ale pewnie to też wynik "lepszej nogi", ale IMHO jeżeli dużo nie jeździsz, to zmiana geometrii nie będzie aż tak bardzo wyczuwalna.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Mam ten amorek, zmieniłem skok na 100 mm i pracuje bezproblemowo. Teraz chciałem zmienić skok na 130 mm. Co będzie mi do tego potrzebne ? Czy wystarczy tylko dłuższy pręt kompresji czy coś jeszcze ?

Napisano

Ja w swojej Meridzie niedawno zmieniłem skok z 80 na 100 (http://archiwum.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=8&gr=76&id=508), mostek odwrócony na minus jak przed operacją, a dwie podkładki przerzuciłem nad mostek.

 

Efekt? Robię podjazdy na których przedtem zsiadałem, ale pewnie to też wynik "lepszej nogi", ale IMHO jeżeli dużo nie jeździsz, to zmiana geometrii nie będzie aż tak bardzo wyczuwalna.

 

Jeżeli chodzi o "nogę" z tym się zgodzę ostatnio zrobiłem podjazd w naszych Borach Ełckich o którym jak sie to mówi "nie śniłem" a jednak się udało, na dniach zabieram się sam za zmianę skoku sam z autopsji zobaczę co  mi bardziej pasuję, dzięki za sugestie :D

ja pisałem o podobnym zjawisku - i dostałem od Rafała (Durnykot) odpowiedź że serwis się kłania.

Takom uczynił i pięknie pracuje. Dodam tylko, że amortyzator wewnątrz był suchutki - zero oleum do smarowania goleni.

 

16.X.br edit - dziś zmierzyłem wykorzystany skok i wyszło od uszczelek kurzowych do opaski 103 mm - jak mawia młodzież - lol  ;)

 

Zgadza się ,po rozebraniu prawie "pieprz", po uzupełnieniu oleju (miałem pod ręką tylko castrol fork oli synthetic sae 5w) praca amora doskonała , kupiłem także ABS + , jeżeli komuś potrzebny tłumik Platforme + ( nie stukający-  zestaw naprawczy), sprzedam.

Napisano

Mam ten amorek, zmieniłem skok na 100 mm i pracuje bezproblemowo. Teraz chciałem zmienić skok na 130 mm. Co będzie mi do tego potrzebne ? Czy wystarczy tylko dłuższy pręt kompresji czy coś jeszcze ?

 

Uzupełnienie, oprócz goleni górnych zmienia się również "ride kit", pręt kompresji jak widać na schemacie pozostaje ten sam ...

 

  • Mod Team
Napisano

(miałem pod ręką tylko castrol fork oli synthetic sae 5w) praca amora doskonała

Ten Castrol ma dosyć wysoką tendencję do pienienia się- przy dłuższych zjazdach w górach amorek przestawał pracować jak należy- sprawiał wrażenie zmulonego.
Napisano

Ja w swojej Meridzie niedawno zmieniłem skok z 80 na 100 (http://archiwum.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=8&gr=76&id=508), mostek odwrócony na minus jak przed operacją, a dwie podkładki przerzuciłem nad mostek.

 

Efekt? Robię podjazdy na których przedtem zsiadałem, ale pewnie to też wynik "lepszej nogi", ale IMHO jeżeli dużo nie jeździsz, to zmiana geometrii nie będzie aż tak bardzo wyczuwalna.

 

Ta rama nie jest dedykowana pod 100mm, ale skoro teraz jest Ci wygodniej i lepiej podjeżdżasz to czemu nie :) 

Napisano (edytowane)

Jest czy nie, mi to nie przeszkadza ;)

Ale 120 mm wkładać tam nie będę, w końcu to rower do XC.

 

PS. Sprawdzał już ktoś czy wchodzi do widła koło 27,5"? Chcę zmienić obręcze na szersze 26" i wsadzić NN 2.4 lub Barro Mountain 2.3, ale też kusi średnie kółko...

Edytowane przez kubim
Napisano (edytowane)

Tak chyba zrobię, dzięki za radę ;)

Co nie zmienia faktu że jak dorwę jakieś średnie kółka to sprawdzę czy się zmieści do widelca (co nie znaczy że będzie miało sens), zrobię foty i wstawię. Tak dla potomnych.

 

Jazda z 1-2mm odstępu między oponą a podkową to po prostu chory pomysł, zwłaszcza w Beskidach :P

Edytowane przez kubim

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...