Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chyba tak

Teraz jak go pare razy nacisnę na blokadzie to ugina sie bardzo mocno

 

 

Poziom oleju jak mierzyłeś ?

Normalnie oleju wlewsz trochę, ruszasz parę razy lagą w dół i w górę i dopiero mierzysz i dolewasz do miarki.

Napisano

Olej wlewasz przy otwartym tłumiku odbicia i czekasz aż spłynie na dół, następnie uzupełniasz do właściwego stanu.

Odkręć tłumik kompresji i sprawdź stan oleju.

Napisano (edytowane)

Olej wlewasz przy otwartym tłumiku odbicia i czekasz aż spłynie na dół, następnie uzupełniasz do właściwego stanu.

Odkręć tłumik kompresji i sprawdź stan oleju.

 

 Tylko jak  wyciągam tłumik kompresji, to wylewa się olej.

Edytowane przez gad
  • Mod Team
Napisano

To raczej normalne....

Wyjmij tłumik - koniecznie w pozycji open. Zmierz poziom oleju ( ok. 87 mm od lustra oleju do szczytu otworu ). Skoryguj, jeśli konieczne. Włóż tłumik w pozycji open.

Czy ktoś próbował zmieniać progresję pod koniec skoku przez zmianę poziomu oleju?

Po co? Nie lepiej zmienić układ shimów w tłumiku?
Napisano

Drake z 2008 nie ma ABS+ ;) Mam zwykły tłumik Platform plus.

Jednak mam wrażenie, że to niemożliwe, bo po wyjęciu sprężyny i maksymalnym wciśnięciu górnych goleni, z prawej jakby powietrze uciekało...

Napisano

 

Wyjmij tłumik - koniecznie w pozycji open. Zmierz poziom oleju ( ok. 87 mm od lustra oleju do szczytu otworu ). Skoryguj, jeśli konieczne. Włóż tłumik w pozycji open.

 

Poziom oleju został skorygowany, ale blokada jest tylko podczas pierwszego naciśnięcia amortyzatora. Potem jak naciskam mocno, to jakby popuszczał i ugina sie mocniej (dodam że moja waga 114 kg) 

Napisano

Co może byc przyczyną takiego działania ?

 

 

To pytanie raczej pozostanie bez odpowiedzi, na razie nikt nie zgłaszał czegoś podobnego.

Na chłopski rozum - któryś oring w tłumiku puszcza olej.

Jeden jest na czerwonym tłoczku, ten duży.

Drugi jest chyba w środku trzpienia w tłumiku, tzn.  ten, co zakrywa dziurki w tłumiku.

Napisano

Moze upewnij się, że pokrętło od blokady jest zaciągnięte do samego końca. Jesli da sęe jeszcze troszkę pociągnąć, to spróbuj ułożyć kulki pod pokrętłem w innych otworach. U mnie było podobnie, nie blokowało na sztywno.

Napisano

Moze upewnij się, że pokrętło od blokady jest zaciągnięte do samego końca. Jesli da sęe jeszcze troszkę pociągnąć, to spróbuj ułożyć kulki pod pokrętłem w innych otworach. U mnie było podobnie, nie blokowało na sztywno.

 

Ok sprawdzę

Napisano

Dziś znowu rozebrałem amortyzator i zauważyłem że wymieniony oring na tłoku powietrznym 21 x 3,50 jest zbyt luźny w gnieździe i  roluje się.

Napisano (edytowane)

Ja ostatecznie założyłem na tłoczek oring 20,22 mm x 3,53 mm  + wazelina techniczna pomiędzy wargi uszczelek olejowo-kurzowych i to daje zadowalającą płynność.

 

Z moich obserwacji wynika, że

- tłoczek ma wymiary dna rowka 22,5 mm x 4,5 mm

- oring 21 mm x 3,50 mm po założeniu na tłoczek ulega rozciągnięciu, jego grubość zmniejsza się o 0,5 mm i wynosi ostatecznie 3 mm

- oring ten na tłoczku daje średnicę tłoczka 28,50 mm (zmierzone).

- oring 20,22 mm  x 3,53 mm daje średnicę tłoczka 28,40 mm.

- średnica wewnętrzna lagi ma ok. 28,15 mm.

W związku z tym oring musi przy wciskaniu do lagi spłaszczyć się jeszcze o ok  0,18 mm na swojej grubości.

 

Może komuś te informacje pomogą.

Edytowane przez wickermann
Napisano

Jeśli mimo wszystko nie puszcza powietrza ustabilizuj go drugim o mniejszej średnicy.

 

Oring 21 x3,50 rolował się  i dlatego amortyzator zacinał sie na starcie.

 

Przed urwanien tłumika odbicia przygotowałem sobie oring na niego o wymiarach 21 x 3 ( zamiast 21 x2,50) i dawać dodatkowy oring. Ale nowy tłumik ma inne gniazdo na oring i 21 x 3 nie pasował, więc troszkę podpiłowałem nowy oryginalny.

 

Założyłem  na tłok powietrzny oring  21 x 4 i podpiłowałem go pilniczkiem (jakieś 1,5 godziny) dodatkowo dałem jeszcze oring 21 x 1 i teraz nic sie nie przycina.

 

Jeszcze chciałem wymienić stukającą podkładke na plastikową, ale ona puszczała olej bokami i zostawiłem starą.

Czyba od tego ciągłego wyciągania i wkładania tłumika kąpresji gąbki na nim zaczeły się niszczyć.

Napisano

A mierzył ktoś może średnicę i skok gwintu na korku z zaworem do pompowania, interesuje mnie czy da się go wkręcić w koronę  Minute.

Napisano

A może ktoś się skusi żeby zmierzyć, był bym wdzięczny ;)

 

 

Postaram się zmierzyć przy najbliższej okazji, w tym momencie mogę tylko napisać, że podczas przykręcania łatwo przycina się oring na tym korku, uszkodziłem już dwa :(

Oring ten ma wymiar 27 x 1,78, może to coś pomoże?

 

Ja zastanawiam się natomiast, jak to możliwe, że przy sagu 2 cm (moja waga ok. 85 kg) mogę dobić go tylko do 7 cm, jakby nie było 5 cm pracy to niesatysfakcjonująca wielkość :(

Napisano

Wywaliłeś wszystkie odbojniki na pręcie kompresji ?

 

 

Jak wywalę odbojniki, to lagi wchodzą faktycznie głębiej, ale tylko pod warunkiem, że wywalę też ten biały plastikowy patyk nad sprężyną.

Wygląda tak, jakby sprężyna nie pracowała liniowo, do 5 cm wchodzi jako tako, potem się utwardza.

Jeszcze nigdy nie dobiłem amorka, cobym z nim nie robił :)

Efekt jest taki, że bez ciśnienia chodzi jeszcze jako tako, ale sag jest ze 3 cm, po podpompowaniu sag jest 2 cm, ale jakby spada czułość.

Napisano

jakby ktoś potrzebował to mogę sprzedać zwłoki swojego poprzedniego tłumika odbicia z urwanym gwintem (tym w metalwym korpusie) + dolne pokrętło ;) 

Z tego co wiem to często gubi się właśnie samo pokrętło z tym plastikowym gwintem, a szkoda zamawiać cały tłumik ;)


moja sztuka od roku chodzi bez problemowo, jedynie tłumik odbicia stuka i stuka  ;/

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...