Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jam nie nerwowy, nerwowy byłem przed wymiana gwarancyjną w ziemi jak go 100razy zebieralem;)

 

durnykot

 

Z innym to znaczy z jakim? Mam tlumik otwarty na maksa (nie odkręcony dół tlumika do czarnego trzpienia - nie blokuje do końca, ale gdy jest otwarty to...naprawdę jest otwarty.

 

Wiecie gdyby to był widelec dla mnie to byłby pewnie super, ale pod moja ksiezniczką nie jest;)

Napisano

Durnykocie, czy dziury w tłoku  tłumik ABS+ przepuszczają olej łatwiej, niż otwory w rdzeniu tłoka starego ABS?

W starym ABS olej przechodzi dużym otworem w trzpieniu (rurce) i małymi nawierconymi otworkami, tak?

W nowym, z tego co widziałem olej przepływa dużymi dziurami w tłoczku.

Czy nie powoduje to lepszej czułości, tłumik nie zamula?

 

Widziałem gdzieś tuning starego absolute polegający na rozwierceniu tych 1-milimetrowych dziurek do większej średnicy, oczywiście blokada już nie działała.

 

Napisano

A moze skrócić ten taki grzybek biały międzi krokiem a spreżyną?

Ja bym szedł w tym kierunku, może nawet całkiem go usunąć i wsadzić coś pod sprężynę, żeby nie była luźna.

A może przycięta sprężyna od Simsona się nada?

Napisano

Ja bym szedł w tym kierunku, może nawet całkiem go usunąć i wsadzić coś pod sprężynę, żeby nie była luźna.

A może przycięta sprężyna od Simsona się nada?

 

 

Ale co ma dać usunięcie tego dżinksa ? Zmiękczenie?

Napisano

Po trwalym naciagnieciu sprezyny o te pare cm była by pewnie mieksza. No ale spróbuje z tą Twoją sprezyna najpierw. Zostaje tylko kwestia stukania...

  • Mod Team
Napisano

 

Z innym to znaczy z jakim? Mam tlumik otwarty na maksa (nie odkręcony dół tlumika do czarnego trzpienia - nie blokuje do końca, ale gdy jest otwarty to...naprawdę jest otwarty.

Innym po prostu.. Innym niż Twój- obojętnie ABS czy też ABS+.

 

 

Durnykocie, czy dziury w tłoku  tłumik ABS+ przepuszczają olej łatwiej, niż otwory w rdzeniu tłoka starego ABS?

 

Łatwiej? Hmm... pewnie tak,bo czułość amorka z ABS+ jest wyższa niż z ABS. Na pewno jest większa kontrola przepływu i większa możliwość dopasowania do wymagań. Przepływ regulują shimy,które można dowolnie układać , a co za tym idzie , zmniejszać lub zwiększać opory przepływu oleju.

Napisano (edytowane)

Napisałem do suportu Manitou z pytaniem o sprężynę negatywną w R7 i ma ona takie wymiary:

 

Rate – 0,286 Kg/mm

Free Length – 101.60mm

Wire dia – 2.3mm

Outer diameter - 25 mm

 

Z tego, co mierzyłem u siebie, w dolną zakrętkę w Drake'u wchodzi sprężyna średnicy 18 mm, więc wychodzi na to, że korki mają inną budowę od środka.

 

Tu jest  sprężyna z jakiegoś starego modelu Manitou, taka średnica by bardziej pasowała do Drake'a.

 

sprez5.jpg

Edytowane przez wickermann
Napisano

Nie ze starego modelu, tylko ze sprężynowego ...średnica może by i pasowała, tyle, że jest za krótka, ta sprężyna to "odbojnik"

Napisano

Nie ze starego modelu, tylko ze sprężynowego ...średnica może by i pasowała, tyle, że jest za krótka, ta sprężyna to "odbojnik"

 

 

Ok, żeby cokolwiek działać sprężynka musi mieć minimum  18 mm + sag 20 mm + 10 mm skoku negatywnego = 48 mm długości.

Zastanawiam się, czy w ogóle w Drake'u jest pozostawione miejsce pod tłokiem na taką sprężynkę, 18 mm to trochę mało miejsca na jakąś mocniejszą sprężynę.

Napisano

Jak ktoś jest ciekawy, to odwróciłem ten biały popychacz "do góry nogami", a w powstałe miejsce między nim a dużą sprężyną dałem sprężynkę ok. 3,5 cm długości, 4 zwoje z drutu 2,2 mm.

No dobić można taki zestaw w rękach bez problemu.

Napisano

A teraz pytanie do znawców R7 / Minute.

Jest w nich taki tłok z niebieskim pierścieniem prowadzącym.

Czy nie dałoby się takiego tłoka włożyć nad sprężynę w Drake'u?

Na czym ten tłoczek opiera się, że tak powiem, oryginalnie w ww widelcach?

Może powstałaby w ten sposób Minuta z długą sprężyną i małą 5 cm komorą powietrzną?

Napisano (edytowane)

W Minute pręt ma specjalną prowadnicę (z tworzyw umocowaną wewnątrz goleni ), przesuwa się w tej prowadnicy tak, że nie odchyli się od osi, tłok powietrzny swobodnie opiera się na pręcie. W R7 sam pręt ma element (okrągły stoper) na którym opiera się sprężyna negatywna , element ten ( wraz ze sprężyną wewnątrz której jest gumowy "stabilizator" nałożony na pręt) -  zapobiegają odchyleniu pręta od osi, tłok naciska swobodnie jak w Minute.

W obydwu rozwiązaniach tłok działa w górnej części goleni. Goleń ma 2 różne średnice wewnętrzne, górna część ma nieco mniejszą średnicę i tam pracuje tłok (tam jest komora powietrzna).

Edytowane przez Rulez
Napisano

Dzisiaj zamontowałem ten oring 21x3,5mm na tłoku powietrznym,który faktycznie wyeliminował blokowanie amorka na starcie.

Postanowiłem jeszcze popracować nad tłokiem powrotu.Po zamontowaniu w nim oringa 21x 2,5mm czuć było nadal oporną pracę i skokową.Co więcej,oring faktycznie się rolował co było czuć przy powolnym poruszaniu.Jak już wcześniej pisałem w ten rowek w tłoku włożyłem jeszcze jeden oring o grubości 1mm.Teraz było wszystko ciasno w tym rowku,ale tłok nadal ciasno pracował w ladze i praca amorka nie była sdo końca płynna.Wtedy wpadłem na pomysł żeby spiłować trochę pilnikiem ten oring na płasko i się udało.Tłok chodzi lekko i praca amorka jest idealna.

 Czy nie lepiej by było jednak dobrać Quadring zamiast dawać dodatkowy oring grubości 1m aby oring 21,21.25mm nie rolował się, albo ostatecznie brać grubszy oring i go mocniej zpiłować ?

Napisano

To czy było by lepiej można sprawdzić metodą prób, również mógł byś się wykazać - przeprowadzić próbę i odczucia podać na na Forum ;)

Napisano

 

Powiem Ci że właśnie jest super.Regulacja odbicia działa rewelacyjnie,nic się nie przycina i wreszcie praca amortyzatora jest płynna.

Tam tak naprawde nie potrzeba super szczelnego tłoka,bo każdy oring który troszeczkę lepiej (ciaśniej) przylegał powodował nie płynną pracę.

Spędziłem ok.5 godzin przy dobieraniu oringów do tego amorka i tylko dopasowanie pilnikiem przyniosło rewelacyjny efekt.

A guma ma to do siebie że po spiłowaniu jest gładka a nie porowata.Oczywiście najlepiej to robić pilnikiem drobnym lub tak jak ja do paznokci.

Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia po spiłowaniu,bo byście zobaczyli jak to wyglądało.Jak by ktoś nie wiedział że to piłowane to by myślał że to płaski oring.

No ale nic każdemu wolno chwalić lub ganić.

 

Najważniejsze że amor wreszcie pracuje rewelacyjnie i teraz mogę powiedzieć że mi liście wybiera.

 

Czy oring piłowałeś pilniczkiem gdy był założony na tłoku, czy był zdjęty ?

Napisano

Mierzył ktoś średnicę wewnętrzną lagi ze sprężyną ?

Tłoczek powietrzny z założonym oringiem  ma u mnie 28,50 mm, ale środek lagi ciężko mi zmierzyć (moja suwmiarka mierzy do głębokości gwintu w ladze).

Napisano

Co myślicie o Manitou Drake z takich aukcji: http://allegro.pl/nowy-manitou-drake-super-bialy-80-alu-bm-licytacja-i3205782067.html ? Pojawiają się dość cyklicznie, zastanawiam się czy nie byłby to dobry wybór.

Czy właśnie takie modele bywają często wadliwe (przeczytałem ten temat i wiem, że z wieloma Drake'ami były problemy)? Jak wypada porównanie z Epiconem? Czy potrzebny jest jakiś specjalny serwis przed zamontowaniem? Do ilu warto licytować taki sprzęt?

Napisano

Co myślicie o Manitou Drake z takich aukcji: http://allegro.pl/nowy-manitou-drake-super-bialy-80-alu-bm-licytacja-i3205782067.html ? Pojawiają się dość cyklicznie, zastanawiam się czy nie byłby to dobry wybór.

Czy właśnie takie modele bywają często wadliwe (przeczytałem ten temat i wiem, że z wieloma Drake'ami były problemy)? Jak wypada porównanie z Epiconem? Czy potrzebny jest jakiś specjalny serwis przed zamontowaniem? Do ilu warto licytować taki sprzęt?

 

Właśnie te są wadliwe :sick:

Jak kupisz, to musisz:

a) dokupić oleje, najczęściej wymieniane tu to 2,5W lub 5W Motorexa

B) wymienić oring w komorze ze sprężyną

c) wymienić tłoczek na tłumiku odbicia, jest to kawałek plastiku generalnie ciężko dostępny gdziekolwiek, ewentualnie możesz kupić tu: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44572

mają akurat 1 sztukę :sick: za 5 funtów :thumbsup:

d) wymienić trzpień i podkładkę w tłumiku ABS, część również ostatnio niezbyt dostępna, możesz kupić tu:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44557

 

Podsumowując - dodaj do kwoty z aukcji jakieś 150 zł lub kup sobie epicona :bye2: , działają podobnie.

Napisano

Podsumowując - dodaj do kwoty z aukcji jakieś 150 zł lub kup sobie epicona :bye2: , działają podobnie.

Hmmm 150... Ja dołożyłem 1,5 zł na dwa oringi (jeszcze zmienię olej - 35zł za 0,5litra, albo taniej można dostać mniejszą ilość w serwisie) . Ale dodając czas na 'modyfikacje' wyjdzie znacznie więcej niż 150zł... ;) Mimo wszystko za 400 warto. Z tego co czytam, Epicon nie ma regulacji tłumienia kompresji.
Napisano

No tak, można wymienić tylko 2 oringi, zamiast trzpienia nawiercić blaszkę w tłumiku i jakoś to też będzie chodziło.

Ale porównujemy do NOWEGO Epicona, więc wyliczam koszty doprowadzenia Drake'a do stanu, że tak powiem, na oryginalnych częściach :thumbsup:

Napisano

No i ja dziś  urwałem tłumik powrotu, zbyt mocno dokręcałam po wymianie oringów.

Gdzie mogę dostac ten tłumik w rozsądnej cenie ?  

Czy mogę na razie  delikatnie i spokojnie jezdzic do prasy po asfalcie ?

Napisano

Tłumik odbicia wymieniony, tylko dziwna sprawa z blokadą. Wcześniej gdy blokowałem amortyzator to praktycznie był sztywny, a teraz na blokadzie ma około 1 cm skoku.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...