Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzisiaj zamontowałem ten oring 21x3,5mm na tłoku powietrznym,który faktycznie wyeliminował blokowanie amorka na starcie.

Postanowiłem jeszcze popracować nad tłokiem powrotu.Po zamontowaniu w nim oringa 21x 2,5mm czuć było nadal oporną pracę i skokową.Co więcej,oring faktycznie się rolował co było czuć przy powolnym poruszaniu.Jak już wcześniej pisałem w ten rowek w tłoku włożyłem jeszcze jeden oring o grubości 1mm.Teraz było wszystko ciasno w tym rowku,ale tłok nadal ciasno pracował w ladze i praca amorka nie była sdo końca płynna.Wtedy wpadłem na pomysł żeby spiłować trochę pilnikiem ten oring na płasko i się udało.Tłok chodzi lekko i praca amorka jest idealna.

Napisano

 

Wtedy wpadłem na pomysł żeby spiłować trochę pilnikiem ten oring na płasko i się udało.Tłok chodzi lekko i praca amorka jest idealna.

 

Zrobiłem prawie to samo, tyle że przyciąłem wewnątrz ostrym nożykiem. Teraz działa idealnie :)

 

A czy próbwał ktoś z oringami w otulinie FEP (teflon), ze zmniejszonym tarciem?

Napisano

Czyli podsumowując po zakupie amorka drake centuriona z allegro trzeba wymienić 2 oringi,na tłoku powietrznym oraz na tłoku tłumika powrotu.

Rozmiary oringów to 21x2.5 na tłok powrotu,oraz 21x3.5 na tłok powietrzny.

Dodatkowo należy do tłoczka odbicia zamontować dodatkowy oring o grubości 1 mm żeby się oring 21x2.5 nie rolował w tym rowku.Na koniec należy pilnikiem spiłować trochę te oringi na tłoku powrotu cały czas sprawdzając czy już tłok wchodzi lekko.Oczywiście nie należy też spiłować zbyt dużo bo będzie słabo działać regulacja powrotu.Na koniec pozostaje tylko wyjazd w teren i radość z jazdy.

 

Napisano (edytowane)

Zamiast pilnikiem piłować oringi (wyjątkowo głupie) lepiej od razu wziąć 21X2 lub 21X2,2 ...

Edytowane przez Rulez
Napisano

Zamiast pilnikiem piłować oringi (wyjątkowo głupie) lepiej od razu wziąć 21X2 lub 21X2,2 ...

21x2 już wręcz "lata" w środku, bo próbowałem. Ale to fakt, że lepiej dobrać coś firmowo pod potrzebny wymiar, niż uszkadzać jakby nie było powierzchnię.

Napisano

Zamiast pilnikiem piłować oringi (wyjątkowo głupie) lepiej od razu wziąć 21X2 lub 21X2,2 ...

 

Po spiłowaniu oring robi się płaski tak jak to jest w udoskonalonym tłoczku,większą powierzchnią przylega do lagi.

Po drugie życzę powodzenia w zakupie takiego rozmiaru 21x2,2mm.

Oring 21x2 jest zbyt cienki i tłok zbyt luźno pracuje co powoduje brak regulacji powrotu.

 

Każdego rodzaju dotarcie-dopasowanie polega na spiłowaniu się elementów ze sobą pracujących tylko w dłuższym czasie i czy to też jest wyjątkowo głupie?

Napisano

Już widzę to przyleganie oringa spiłowanego pilnikiem ...

 

Powiem Ci że właśnie jest super.Regulacja odbicia działa rewelacyjnie,nic się nie przycina i wreszcie praca amortyzatora jest płynna.

Tam tak naprawde nie potrzeba super szczelnego tłoka,bo każdy oring który troszeczkę lepiej (ciaśniej) przylegał powodował nie płynną pracę.

Spędziłem ok.5 godzin przy dobieraniu oringów do tego amorka i tylko dopasowanie pilnikiem przyniosło rewelacyjny efekt.

A guma ma to do siebie że po spiłowaniu jest gładka a nie porowata.Oczywiście najlepiej to robić pilnikiem drobnym lub tak jak ja do paznokci.

Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia po spiłowaniu,bo byście zobaczyli jak to wyglądało.Jak by ktoś nie wiedział że to piłowane to by myślał że to płaski oring.

No ale nic każdemu wolno chwalić lub ganić.

 

Najważniejsze że amor wreszcie pracuje rewelacyjnie i teraz mogę powiedzieć że mi liście wybiera.

Napisano

To zastanów się, potrzeba szczelnego czy nie, najlepiej opatentuj piłowanie oringa i sprzedaj patent dla Manitou.

Ja założyłem quadring i żadnego przycinania nie było, więc chyba słabo się starałeś przy dobieraniu.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Nie chcę zaśmiecać forum następnym tematem, kupiłem Manitou R7, powietrze wypuszczone na czas transportu, nie mam jeszcze pompki, jaki zawór jest odpowiedni do tego modelu, w której ladze jest olej a w której powietrze, nie miałem "amorka" do tej pory, podobno trzeba wymieniać olej co 6 m-cy.

Jakie specyfiki polecacie do codziennego utrzymania "amorka' w dobrej formie, jaki smar na golenie przed jazdą?

Napisano

Trochę nie na takie pytania ten temat, tu piszemy o Dreke'ach. Ale w skrócie: pompujesz tam gdzie masz zaworek jak w kole samochodowym, musi być specjalna pompka to amortyzatorów (min 60zl), pompujesz i sprawdzają co się dzieje, siadasz na rower powoli i sprawdzasz ile się przy tym ugiąl. Powinno być ok. 15-25% skoku. Co do smaku na lagi to raczej nie, bo smak łapie piasek. Lagi powinny być chyba suche na zewnątrz, są wewnątrz gąbeczki nasaczone olejem i tak się same smakują. Wystarczy przeczyścic przed czy po jeździe. Oleju raczej nikt nie wymienia co pól roku.

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Również posiadam ten amorek i chciałbym zrobić w nim serwis. Ile może takie coś kosztować(wymiana oleju oraz wyczyszczenie)? Czytam posta od początku w zasadzie nie wydaje się to bardzo trudne, ale sam zakup oleju to około 50zł...

2 pytanie - zmieniam ramę i tam są inne stery. Kupiłem accent airplane - rozumiem, że starą bieżnię muszę usunąć?

Edytowane przez Lawon
  • Mod Team
Napisano

@Lawon - w kwestii bieżni to niekoniecznie, ale od tego są inne działy

W kwestii oleju - popytaj na forach regionalnych - byc może ktoś z Twojej okolicy będzie chciał również kupic olej.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Po swojej przygodzie z serwisowaniem też bym poszedł i zapłacił te 150zeta u mnie w autoryzowanym serwisie ;)

Przyciąłem na koszcie i musiałem tłumik zamawiać.

 

co do oleju to u mnie olej z rock shoxa daje radę.

 

 

Swspólczuję osobom walczacymz orinagami itp to u mnie po staremu stuka tylko tłumik , sam amor po serwie chodzi jak marzenie ;)

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Witam. Zabrałem sie ostatnio za serwis drake'a. Wymieniłem oryginalny olej na nowy. Jednak nie ma poprawy pracy. Amor przycina się a takze pod moimi 90 kg nie pracuje prawie wcale. Zeby sie ugiął musze sie uwiesic na kierownicy. Co moze byc z nim nie tak?? mam jeszcze pytanie kolor zielony spreżyny jaką twardość oznacza???

Napisano (edytowane)

Witam. Zabrałem sie ostatnio za serwis drake'a. Wymieniłem oryginalny olej na nowy. Jednak nie ma poprawy pracy. Amor przycina się a takze pod moimi 90 kg nie pracuje prawie wcale. Zeby sie ugiął musze sie uwiesic na kierownicy. Co moze byc z nim nie tak?? mam jeszcze pytanie kolor zielony spreżyny jaką twardość oznacza???

 

Wszystko masz napisane wcześniej. Wszystko, co napisaliśmy do tej pory jest aktualne.

 

Edytowane przez wickermann

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...