Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou Drake 2008


Eastern

Rekomendowane odpowiedzi

Cieńszy oring może po prostu "rolować" się w rowku przez co zostanie wciągnięty między tłok i goleń ...

 

Danke.

 

Nie ma opcji, kupiłam już nową ramę i do wiosny zamierzam latać z nieco inną geo. Zatrzymałam się na chwilę przy tym widelcu bo biorąc pod uwagę moje upodobania nie powinien już wydawać z siebie żadnego dźwięku. W zasadzie to i śmieszne, kupować coś po to, aby od razu inwestować w zestaw naprawczy. Rozumiem to jest cena czegoś za coś?

 

Wizyta u magika już umówiona ale nie podchodzę ufnie do rozbierania bebechów, w końcu nie wiem czy gość to zrobi na pewno i rozkminiam jeszcze możliwość odesłania widelca.

 

 

 

Tylko po szosie w terenie wgniatam i nie oszczędzam :-)

 

Ten widelec nie jest skomplikowany, więc jeśli mechanik jest częściowo kumaty to sobie poradzi.Kupno zestawu naprawczego tłumika kompresji i tłoczka tłumika odbicia to nie są pieniądze których nie warto wydać w zamian za płynną pracę.

 

Po co producent wypuścił dedykowany Upgrade tłumika do tego amortyzatora?

Tak samo są upgrade do naprawy wadliwych tłumików Absoltue

 

Tłok do upgrade wypuścili aby poprawić pracę tłumika , ale nie był on montowany seryjnie w Drake.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieńszy oring może po prostu "rolować" się w rowku przez co zostanie wciągnięty między tłok i goleń ...

 

 

Dlatego średnicę oringa trzeba dobrac odpowiednio mniejszą od średnicy rowka.

Np. oring o średnicy 2 mm mniejszej zaciska się na rowku dajmy na to o 8% (o tyle musi się naciągnąć, a naciągnięty wcale tak łatwo nie lata). Rozciągnięcie średnicy oringa wpływa też na jego grubość, wzoru juz nie pamiętam, ale dla 8% naciągnięcia na średnicy grubość oringa zmniejsza się o dajmy na to od 4% do 6%, czyli w efekcie tak jakbyśmy mieli oring grubości nie 2,50mm a 2,40mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Ci się zdaje że nie lata, jeśli ma mniejszą grubość niż powinien po prostu zacznie się toczyć w rowku, ale poczekamy zobaczymy ...

Mierzyłem oring, który był oryginalnie, miał 2,50mm grubości, ja tylko założyłem oring o mniejszej średnicy, nie grubości.

Ktoś wcześniej pisał, że oring u niego miał 2,62mm.

Być może ktoś, kto sprzedaje te amorki grzebie w nich przed sprzedażą, ja dostałem amorek ze śladami demontażu, śruba na pokrętle od tłumika, tego czerwonego, była u mnie objechana od klucza.

 

Może stąd pewne różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.Posiadam ten amortyzator od tego samego sprzedawcy i takie same problemy.

Amortyzator który do mnie dotarł był na 100% nowy -zero sladów używania czy nawet montażu koła.

Praca amortyzatora jest skokowa i zacinał się strasznie.Postanowiłem zobaczyć co tam się dzieje w środku,bo ktoś wczesniej pisał że miał w nim sucho.

Po rozkręceniu w dolnych lagach było smarowanie olejem,gąbki pod uszczelkami nasączone.

Tłok w lewej goleni tej co jest sprężyna był nasmarowany czerwonym smarem-czyli wszystko ok.

Ten tłok powietrzny faktycznie dużo ciężej chodzi niż np. w Rockshox Tora Solo Air ale ręką go można poruszać.

Z drugiej goleni prawej wyciągnąłem ten tłumik powrotu i tak jak już ktoś wcześniej pisał mam biały plastik ale z regulacją.

Zmierzyłem oryginalny oring na tym plastiku i jego średnica to 28,9mm (zamontowany na plastiku)

Bardzo ciężko to przesunąć ręką i czasami się zacina i faktycznie może rolować ten oring w szerszym rowku.

Założyłem inny oring rozmiar 21x2,5 i po nałożeniu na ten plastik średnica zmalała do 28,8mm,ale nadal zostało prawie milimetr miejsca w tym rowku.Włożyłem tam jeszcze jeden oring dużo mniejszy który po naciągnięciu idealnie wypełnił ten rowek nie wystając poza oring macierzysty.

Dzisiaj byłem na 25 km wyprawie i powiem wam że praca skokowa się skończyła.Amortyzator chodzi płynnie ale ma problem jeszcze np. po chwili nie ruszania go pierwsze ugięcie jest ciężkie.Tak jakby jakaą uszczelka go trzymała i ten pierwszy ruch jest ciężki.

na razie amor ma przebieg ok.50km i może się rozchodzi,bo jak na razie to Tora solo air chodzi dużo lepiej i płynniej.

Acha spiłowałem na stożek jeszcze ten stukający plastikowy trzpień,ale nadal stuka chyba jeszcze ta podkładka.

Moje pytanie jest takie czy faktycznie po zmianie tej podkładki stukanie ustępiło u kogoś???

Acha skok można było zmienić z 80 na 100mm bez problemu.Co prawda to wersja z Centuriona ale pręt ma taki jak w manualu manitou.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, temat wciąż żywy:)

 

Czy te stukanie u was, to jest w momencie pełnego "wydłużenia" amortyzatora, za każdym raz, niezależnie od tempa? No bo u dziewczyny też mega mocno stuka, ciągle, za każdym razem.

 

 

U mnie cału czas stuka.Fakt faktem że jeżeli jedziemy cały czas po nierównościach to amor pracuje dobrze nie licząc stukania,ale jak chwilkę (parenaście sekund) jedziemy płaskim asfaltem to jest zacięty i trzeba mocniej go ugiąć żeby puściło na uszczelkach.

To stukanie potrafi doprowadzić do furi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem sam trzpień bez blaszki i przestał stukać. Dodatkowo pojawił mi się dodatkowy "klik" w tłumiku platformy.

Mam już też ten "kit" naprawczy tłumika odbicia i muszę Wam powiedzieć, że nie ma tam już żadnego oringa, ani żadnej gumowej uszczelki.

W rowku jest pierścień koloru turkusowego z czegoś co przypomina bardziej plastik, nż gumę, może jakiś rodzaj teflonu? W każdym razie pierścień ten nie jest elastyczny, jak guma, tylko sztywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem nowy tłok na tłumik odbicia, chodzi leciutko, dosłownie można popychać paluszkiem.

Jednak nie widzę większej różnicy w stosunku do moich dobieranych na wymiar oringów, o których pisałem wyżej.

Jak nie macie dojścia do tłoka, olejcie temat i kupcie sobie zwykłego ciaśniejszego oringa - w sumie to tylko tłumik odbicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem w Velo z pytaniem o sprężynę to mi tak ściemniali, że dostawa spodziewana w grudniu, potem, że nie wiedzą co będzie w tej dostawie, a potem, że nie wiedzą kiedy będzie dostawa, bo coś tam się przeciąga :)

 

Chodziło mi ot to, że tłok na tłumiku odbicia nie musi, że tak powiem, mieć uszczelki gumowej idealnie dopasowanej do średnicy goleni.

Olej jest jednak gęsty i myślę, że idealna uszczelka pod wymiar nie jest niezbędna, to nie tłok powietrzny, nie musi byc super szczelny.

Myślę, że jakby dać oring jeszcze cieńszy, niż 2,50 mm to i tak na tyle wypełniłby średnicę, że regulacja odbicia by działała, nawet jakby uszczelka trochę puszczała olej bokami. Tym bardziej, że regulacja tłumienia odbicia jest dość szeroka i większość użytkowników pewnie nie ustawia więcej jak 50% zakresu pokrętła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem do roweru żony powietrznego Epicona 2011 i płynność ma nieco lepszą, niz mój Drake.

Ktoś pisał o oporze mimo zmian w tłumiku. Zwracam więc Waszą uawagę na oring tłoka powietrznego.

 

Ja spośród kilku rozmiarów oringów, które miałem, wybrałem ten najbardziej odpowiedni w sposób nastepujący:

zdejmowałem dolne golenie, z lewej lagi wykrecałem pręt z tłumikiem, wkładałem po kolei oringi, montowałem do lagi, po czym lekko pompowałem pompką. Szybkość, z jaką wysunie sie pręt tłumika i ciśnienie, przy którym to nastąpi, powiedziało mi, że nawet na oko, oryginalny oring jest do bani.

Mając go założonego na tłok, musiałem więcej podpompować pompką i ruszał po przełamaniu widocznego początkowego oporu.

Pręt z innym oringiem wystrzelił aż miło po niewielkim nawet ruszeniu pompką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...