Tadeus Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Witam serdecznie, chciałbym prosić o opinie w dość prostej sprawie. Kupiłem żonie używanego Batavusa do miasta, w wersji bez przerzutek. Jest jednak też wersja tego samego modelu z przerzutkami w piaście (Shimano Nexus 3) i teraz chcielibyśmy nasz model o tę piastę uzupełnić. Znaleźliśmy gotowy zestaw (piasta+manetka i pozostałe części) w cenie koło 160zł. Gdy spytaliśmy serwisanta, u którego byliśmy na przeglądzie, czy takie upgrade się opłaca skrzywił się niemiłosiernie i stwierdził, że nie bardzo, lepiej kupić od razu koło zaplecione z taką piastą. W drugim serwisie na to samo pytanie pojawiła się równie kwaśna mina i w końcu serwisant rzucił kwotą około 50zł, widać jednak było, że bardzo niechętnie. Czy wymiana piasty w kole to naprawdę taka upierdliwa robota, że ludziom się nie chce za to brać? Niby znaleźliśmy koło z piastą za około 230zł, ale jak przeliczymy to niezbyt się to opłaca... no i wtedy koło z tyłu wyglądałoby inaczej niż koło z przodu... Co niezbyt by się mojej żonie podobało... Wiadomo, rower miejski kupuje się, by odpowiednio wyglądał Będę wdzięczny za wszelkie opinie i rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arxas Napisano 1 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Leniwi są, nie chce im się koła zapleść. Osobiście bym poszukał takiego serwisu, w którym chcą zarobić, a nie biorą co prostszą robotę, która im podpasuje. Niby 160 + 40-50 zł za robociznę, to niewiele mniej niż 230 za cały komplet, ale skoro zależy Wam na wyglądzie całości, to zdecydowanie wykorzystajcie starą obręcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 1 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 No tak właśnie myślałem i w sumie im się nie dziwię. Teraz w sezonie u mnie w serwisach w okolicy są takie niesamowite tłumy, że ciężko się nawet do jakiegokolwiek serwisanta dopchać, więc pewnie spieszyć się muszą ostro z robotą, by wszystkich obsłużyć. Może żonę poślę, to weźmie jakiegoś na litość A jeszcze takie pytanko. U mnie z tyłu zębatka przy tej piaście bez biegów ma 16T, a najkorzystniejsze oferty tej piasty wielobiegowej są z 18T albo 20T. Czy między 16T a 18T jest aż taka różnica? Rozumiem, że wtedy trzeba by wymienić też łańcuch? (bo skrócić się da, ale wydłużyć już nie?). Niby ten obecny łacuch nie jest do końca napięty, ale wątpie, by było tam wystarczająco luzu, by wcisnąć pod niego dodatkowe dwa ząbki. No i jeden z serwisantów mówił, że przy przeplecieniu koła prawdopodobnie trzeba będzie też wymienić szprychy. No ale z tego co widziałem to nowe kosztują parę złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Słuchaj przyniesiesz im jakiś dobry amor do serwisu to bedą zacierać rece, bo to sie robi pół godziny z wymianą oleii uszczelek itd ... i zakasują nawet 100zł, za zaplecenie koła bierze sie ok 30zł a zaplatać trzeba ok 2 godzin w góre wiec nie dziw sie ze sie krzywią. A jak nie umieją dobrze robić to będzie koło krzywe i co chwile klient będzie wracał żeby poprawili. Ja bym ta piastę sam wymienił. piasty topredo są o tyle łatwe w zaplataniu ze nie trzeba 2 zestawów szprych tylko jeden i każdy nypel wystarczy naciągać tak samo aby wyszło w mare prosto, później tylko wyrównać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 1 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Ale skoro zaplecenie koła jest takie trudne i wymaga dużo czasu, to czemu serwisy robią to tak (względnie) tanio? W końcu to oni ustalają własny cennik. Jeśli to taki wysiłek i wymaga dużej wiedzy to nikt by im chyba nie wziął za złe, ze chcą za to większą kasę? (a mniejszą za rzeczy, które robi się szybko i sprawnie). Masochiści, czy jak? Samemu raczej nie zrobię. W życiu się za nic podobnego nie zabierałem, a jednak zależy mi na bezpieczeństwie mojej drugiej połówki (skoro w tym modelu jest to prostsze, tak, że poradzi sobie nawet laik, to chyba w serwisie powinno pójść tym płynniej?). Pozostaje jeszcze problem tej zębatki. Rozumiem, że nie ma opcji prostej zmiany z 16T na 18T bez nowego łańcucha? Rozumiem też, że zmieni się wtedy kadencja, ale czy znacznie? Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Słuchaj czemu tak tanio ... bo to względnie prosta czynność tylko czasochłonna i jak by krzyczeli 100zł za zaplatanie nikt by nie zaplatał u nich tylko kupował gotowe koło odejmij 200zł od kompletu i poszukaj na allego to zobaczysz jaka to róznica w kołach. Dlatego serwisanci często marudzą bo zarobek średni a roboty z tym dużo i łatwo coś zepsuć Do co zmiany zebatki zależy ile masz łańcucha w zapasie bo 2 zęby to nie jest dużo, i czy obecny długo jeździł. Często jest tak ze jak sie kupuje nowy łańcuch na wymianę jest za dugi i sie go skraca, mając takie ogniwa zawsze można wydłużyć w razie potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 1 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Właśnie sobie uzmysłowiłem, że zapomniałem zapytać o najważniesze. Jakie właściwie przełożenia ma ten Nexus 3? Do tej pory myślałem, że podobnie jak normalne przerzutki ma przełożenia niższe (odpowiednik mniejszej tarczy) i wyższe (odpowiednik większej tarczy) od standardu, ale gdzieś przeczytałem o piastach wielobiegowych, które "idą" tylko w jedną stronę. Czy piasta nexus 3 ma przełożenia symulujące mniejszą tarczę (np. do wjeżdzania pod górę) niż ta rzeczywista, na którą narzucony jest łańcuch? Bo głównie o te mi chodzi. Na stronie producenta nie byłem w stanie znaleźć tej informacji. EDIT: Ok, znalazłem. Z każdym dniem znajduje w sumie coraz więcej ciekawych informacji. Jak na przykład ta, że ktoś użył swojej starej zębatki od normalnej poprzedniej piasty do piasty wielobiegowej. Serio da się po prostu wziąć to 16T, które teraz mam i skręcić to razem, olewając tę zębatkę 18T, która jest w zestawie? Czy one wszystkie są robione w jakimś jednym standardzie, czy jednak może to nie działać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Shimano 3-speed Hubs wg tej strony masz 0.733, 1.0 i 1.364 . Teraz mozesz sobie policzyć jaką chcesz zebatke. EDiT Te piasty sa robione tak by można było dobrać zębatke do swojej siły i stylu jazdy, wiec jeżeli masz zębatkę ktora jest kompatybilna z ta piastą możesz załozyć dowolną jaka ci będzie pasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Ok, już dogadałem się ze sprzedawcą, dostane 16T. Ale to jeszcze nie koniec, bo tak sobie pomyślałem... że do wolnej turystycznej jazdy po ubitych ścieżkach, dołach i gdzieniegdzie piachu najbardziej pasowaloby mi takie przełożenie: niższe > niskie > standard (dla tego roweru), zamiast niskie > standard > wysokie Rozumiem, że by osiągnąc to pozostawiając 16T z tyłu musze zębatkę z przodu również wymienić na mniejszą (mniej T)? Muszę już tylko obczaić, czy ta, którą tam mam teraz nie jest zintegrowana z korbą :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 No tak, jeżeli z tyłu masz narzuconą wartość musisz regulować przednią by uzyskać satysfakcjonujące przełożenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 W kwestii łańcucha i mniejszej/większej zębatki, to czy trzeba skrócić lub wydłużyć łańcuch zależy także od ramy. Powinna być przystosowana do piast z jedną zębatka, więc ma regulację ustawienia koła bliżej lub dalej od korby. Pytanie jak jest obecnie ustawione koło i ile ma zapasu do przesuwania. Co to znaczy przełożenie "standard"? Ja bym na razie zostawił to co jest i jak wyjdzie w praniu czy jest za twardo/miękko wtedy wymieniał. Koszt tylnej zębatki to około 10-15zł więc niedużo i można sobie pozwolić na zmianę. Korba wychodzi trochę drożej. Co zmieniać, to kwestia jak mocno chce się zmodyfikować przełożenie i ile chce się wydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asce Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Z tyłu mam 20T i wychodzi u mnie właśnie niższe > niskie > standard. Jeśli chcesz, policzę jutro, ile zębów mam z przodu. Do leśnych dróg pasuje. Jak już powyżej wspomniano, taniej zmienić zębatkę z tyłu. Spróbuj na tym co masz i zdecyduj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmarcepan Napisano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 O, bardzo ciekawy temat Bo w sumie sam w swoim miejskim chce wsadzić nexusa 3 (jeden bieg to zdecydowanie za malo). Dwa pytania sie mi nasuwają: - Czy manetka do nexusa 3 dopasuje sie do kazdej srednicy rurki kierownicy czy moze byc ona dowolna? - W jaki sposob zamontowac linke przez caly rower, jesli nie ma zadnych specjalnych uchwytow na to w ramie? A i jeszcze... czy zamiast 3 biegowej manetki do nexusa moge urzyc innej? Przyznam, ze moj miejski to typowy holender i ta manetka do niego zdecydowanie nie pasuje. Czy zatem przy samej piascie jest mozliwosc regulacji jaki skok zmienia bieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.