sirspider Napisano 27 Marca 2006 Udostępnij Napisano 27 Marca 2006 Mam takie pytanie, Z racji tego, że chyba będę musiał zmienić korbę (obecny Suntor jest scentrowany, strzela, oraz już troche zardzewiał ) przeglądałem sobie allegro i znalazłem coś TAKIEGO Co sądzicie o tym LX-ie ? Pewny nie jestem, ale ja obecnie chyba mam najmniejszą 22 a największa 42 lub 44. Najmniejsza 22 jest praktycznie nie używana (zwłaszcza z największa z tyłu), bo za powoli sie na tym jedzie Tzn jak jest jakiś ostry podjazd to jadę na ciężych biegach, bo na "1, 1" to mi sie prędzej opona zakopie niż wyjade Pozatym największa z 46 zębami by mi odpowiadała, gdyż niekiedy mi po prostu brakuje kilku zębów, aby utrzymać szybsze tempo jazdy. Przy obecnym najcieższym przełożeniu 3, 7 (bo 8 mi coś przeskakuje :glare: ) nakręce sie jak głupek, a kuzyn na 3. 9 sobie spokojnie jedzie Co do wagi - nie wiem czy to jest rzeczywista czy podawana przez producenta, ale jeśli taka jest faktycznie, to jest o blisko 200 gram lżejsza od najnowszych LX-ów. Wiem, że skoro korba jest większa (46 zębów) to zmniejszy się prześwit róweru, ale myśle że nie za dużo i że to nie będzie problem. Jaka wg Was może być wytrzymałość tej korby? Porównajcie ją do innych (najlepiej w podobnej cenie) np do Alivio z 2006 roku, takiego DEORE, starszego Alivio Z góry dziękuję za poniższe posty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin5611 Napisano 28 Marca 2006 Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 Witam Sam miałem te korby albo bardzo podobne tzn. model m565 ale juz nie pamietam... były już one razem z rowerem który kupilem jako używany więc troche byl zjechany lakier i zębatki jednak.. sam jezdzilem na niej 1sezon a potem z powodu wymiany napędu łancuch skakał po tarczach i zmieniłem korbe na stary model alivio 00'.... na pewno po kilku sezonach korba była prosta, kwadraty w idealnym stanie czego nie moge powiedziec o nawet swoich obecnych korbach alivio 04'..... Co do sztywności ja majac te korby byłem zbyt lekki żebym mógł się wypowiadać jednak moj ojciec który jezdził troche na moim rowerze mowi ze jego zdaniem ten stary lx był sztywniejszy niz ten stary model alivio(polerowane ramiona) Co do wagi najnowszych lx-ow to one mają zintegrowaną oś i dlatego jest taka waga:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirspider Napisano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2006 Dziękuje mój imienniku za pomoc Rzuciłeś troche światła na sprawę Czyli na razie wnoskuje, że ten LX jest lepszy od Alivio. Ja ważę między 73 a 78 kg więc mam nadzieję, że nie powyginam za bardzo nowej korby :wink: Mam jeszcze takie pytanko. Jak dobrać długość wkładu suportowego, abym nie miał tak jak teraz problemów, najcięższym przełożeniem (bo gdy dam największą tarczę z przodu i najmniejsza z tyłu to mi przeskakuje łańcuch, a tak patrząc "na oko" widać, że łańcuch jest po skosie i to może być przyczyną przeskakiwania najcięższego przełożenia ) Dodam, że w zeszłym roku (w sierpniu chyba) zakupiłem nowy suport. Kupowałem "w ciemno" bo odrazu z ramą (miał pasować do korby. I pasuje, ale nie spodziewałem się że może być "zbyt blisko" ramy i przez to łańcuch jest "krzywo" i mi przeskakuje najcieższa ) Wiem że można dawać jakieś podkładki itd. Jak zmierzyć wszystko? Czy ten np LX by sprawił, ze nie będzie takich problemów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurokura Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 ;];];] kazda korba ma inna głebokosc -moze akurat spasuje .. kupujesz korbe idziesz do serwisu wkładasz stare suporty tak długo az spasuje ibedzie odpowiednia odległosc mierzysz stary suport i kupujesz taki nowy prościutkie ;] inna opcja to poszukaj na necie jaka długosc osi jest zalecana -do mojego lx'a z 93 zalecana jest bodaj 113 ..ale i tak bym wolał to sprawdzic w praktyce a codo samej korby .. za taka cene mysle ze warto .. fajne wielkosci koronek .. wagowo tez daje rade kiedys korby były bardzo porzadne .. ide o zakład ze nie ma porownania z taka alivio z 2004 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirspider Napisano 29 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 Już jestem prawie pewien, co do tej korby LX-a Ostatnie pytanie. Czy taka korba na 100% będzie kompatybilna z 8 tarczami z tyłu? Czy może sie okazać że tarcze będą zbyt blisko siebie i będzie mi przeskakiwał łańcuch na 1,1 i 3,8 ? (sorrki za laickie pytanie, ale dla mnie wydatek 130zł to bardzo duży wydatek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin5611 Napisano 29 Marca 2006 Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 jA TĄ KORBĘ MIAŁEM Z NAEDEM 8BIEGOWYM OGOLNIE W SUMIE BEZ ZNACZENIA JAKA KORBA I CZY NAPED NA 7,9,9 BO I TAK ZAWSZE POWINNO SMIGAC:) jEDYNE CO MI SIE PRZYPOMNIALO TO MUSISZ UWAZAC ZEBY TARCZE NIE CHACZYLY O TYLNI TROJKAT... ALE TO W SUMIE ZALEZY OD DLUGOSCI OSI, RAMY I WIELKOSCI TARCZ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirspider Napisano 10 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2006 Wchodze sobie na strone banku żeby zrobic przelew za korbe. Nastepnie wchodze na allegro i chce dac przy korbie KUP TERAZ a tu... ZONK! Wykupione wszystkie 5 sztuk! Wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..... ale sie wkurzyłem! A juz sobie wyobrażałem jak ona bedzie wyglądała na moim Authorze :cry: Ale nic to. Zakupiłem korbę Deore model o numerze 440. Jak na razie to korba sprawia dobre wrażenie. Ale zrobiłem na niej z 60km dopiero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von Lauenberg Napisano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2006 Korba FC-M440 nie należy do linii modelowej Deore, jest komponentem spoza grup. Pozdrower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.