piotrek3212 Napisano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2012 A ja mam pytanko. Czy wy przed każdym smarowaniem łańcucha dokładnie go czyścicie np. szejk w benzynce ekstrakcyjnej czy wystarczy np. zestrzeć brud suchą szmatką (jeżeli mam na nowym rowerze przejechane ok.300 km w ok. 90% suchych warunkach ) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2012 Przy smarze typu zielony FL, rolf i innych gęstych trzeba za każdym razem umyć łańcuch przed nową dawką. Suche smary można spokojnie nakładać nawet bez przecierania szmatką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek3212 Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Czyli jak smaruje Finish Line Teflon to wystarczy za pierwszym razem szmatką przetrzeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olgierd Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Przy smarze typu zielony FL, rolf i innych gęstych trzeba za każdym razem umyć łańcuch przed nową dawką. IMHO przy Rohlu też nie ma tyle cackania się. Natomiast zielony Finish Line... śmierdzi, brudzi... ale doskonale chroni. Kiedyś używałem go notorycznie, ostatnio tylko na zimę (ale po zimie łańcuch idzie na złom, nawet nie próbuję go ratować). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 100km na czerwonym FL nie udało mi się osiągnąć, łańcuch wcześniej jest słyszalny a więc i suchy. Ale fakt, można kolejne smarowanie bez czyszczenia wykonywać i to jest na plus. Teflon plus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Przy smarze typu zielony FL, rolf i innych gęstych trzeba za każdym razem umyć łańcuch przed nową dawką Nie wiem co się ma dziać z łańcuchem jak się tego nie robi ale w takim wypadku z moim powinno się to zdarzyć już ze sto razy:P Jeździ na zielonym FL. Łańcuch szejka w tym roku uświadczył może ze trzy razy... raz/dwa w miesiącu jest przemywany benzyną poza tym tylko zabawy z suchą szmatą między jazdami. I żyje. Fakt-faktem zerwał się raz ale to raczej nie wina smaru.;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Co 100 km.... bony to ci co robią tyle dziennie, to chyba nie śpią tylko smarują wieczorami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Powiem tak, nieco droższa "woda" od FL czyli Ceramic Wax Lube chyba faktycznie jest lepszy od Teflon + bo wycieczki po 150, 200 robi i łańcuch nie szeleści tak jak robił to na czerwonym Teflon +. Minus tego oleju to chyba tylko to że trzeba ostrożnie nawet nie smarować ale polewać łańcuch bo jest bardzo rzadki no i przez to szybciej się zużywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
charmside Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Ja używam rohloff'a. Wcześniej finish line czerwony, ale wkurzało mnie smarowanie napędu co 40km (łańcuch już był spragniony). Po dokładnym oczyszczeniu (wyszejkowaniu) suszę łańcuch, rozkładam na gazetach i dokładnie po małej kropelce na ogniwo (powtarzam małej, zbyt dużo się mści przyciągając syf). Odczekuję około pół godzinki, wycieram łańcuch i dopiero zakładam do roweru. Starcza na 250-300km spokojnie. A jeśli chodzi o brudzenie to nie widzę różnicy miedzy nim a czerwonym FL napęd tak samo brudny. Tajemnica tkwi w aplikowaniu rohloff'a, powtarzam bardzo mała kropelka na ogniwo i dokładne przetarcie po około pół godziny. Napęd czysty i cichutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Nie wiem co się ma dziać z łańcuchem jak się tego nie robi ale w takim wypadku z moim powinno się to zdarzyć już ze sto razy:P U siebie jak nie wyczyszczę łańcucha i nałożę zielonego FLa lub Rohla na ten syf to napęd często chodzi jeszcze gorzej. Co 100 km.... bony to ci co robią tyle dziennie, to chyba nie śpią tylko smarują wieczorami Bez przesady, takie smarowanie co 100km zajmuje z 30-60 sekund Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 W weekend podlałem trekingowy zielonym FL po raz pierwszy. Na razie jestem szczęśliwy. White Lightning i FL to ta sama fabryka (i producent), jednak smary mokre się różnią wyraźnie, na korzyść zielonego FL. Całkiem nieźle sprawuje się White Lightning Epic Ride. Taki półsuchy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Września 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Września 2012 Moj ojciec np nie sparuje wcale bo jak twierdzi to go szybciej zużywa ... jego rower i ja sie wtrącał nie będę Ale odkąd założyłem mu łańcuch z emzety ( bo zwykły sie rwał co 5km) to faktycznie nie trzeba go smarowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkaz016 Napisano 6 Września 2012 Udostępnij Napisano 6 Września 2012 ja osobiście czyszcze napęd na wieczór , smaruje i zostawian na noc . Nastepnego dnia tylko przecieram go szmatka i jest gotowy do jazdy ,nie nie chlapie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojszat95 Napisano 6 Września 2012 Udostępnij Napisano 6 Września 2012 Ja tam smaruję na razie Orlen Oil 2T, i starczy on do łańcucha za 25zł którego posiadam Nic więcej nie zamierzam używać do tego typu łańcucha ;P Smaruję i za już godzinkę łańcuch gotowy do jazdy, orlen oil 2t jest bdb, jest nie za gęsty nie za rzadki, nie ma mowy o chlapaniu...na długo starcza Co prawda brudu troszkę zbiera, ale nie jest to jakoś tragicznie I też ja ostro dość jeżdżę to ma prawo...Po jeździe tylko przetrzę nadmiar brudu szmatką i jest ok.Przejechałem już ok.100KM(realne, bez bajerowania)i napędu nie słychać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi