logistic Napisano 29 Czerwca 2012 Napisano 29 Czerwca 2012 Witam. Mam rower Kelly's Salamander. Ma około 8 lat. Od roku jeżdżę nim intensywniej. Od kilku dnich słyszę w osiach kół strzykanie podczas jazdy, a tylne koło zrobiło się troszeczkę luźne mimo bardzo dobrze zakręconego szybkozamykacza. Słyszałem o łożyskach, które wydają podobne dźwięki. Pytanie: Co to takiego? Ile będzie kosztować naprawa?
djwiocha Napisano 29 Czerwca 2012 Napisano 29 Czerwca 2012 Najprawdopodobniej masz luzy na łożyskach, jako że prawdopodobnie w tych kółkach są łożyska kulkowe, możesz naprawić to we własnym zakresie. Wystarczy wyjąć koło, odkręcić konus, wyjąc kulki, potem oś, wszystko wyczyscić, złożyć i wyregulować. Tutaj masz jeszcze linki które mogą być pomocne: Regulacja piast ť Blog Rowerowy - Informacje i ciekawostki ze Ĺwiata rowerowego: relacje z zawodĂłw, porady techniczne, opisy sprzÄtu i wiele innych. Konserwacja piast ť Blog Rowerowy - Informacje i ciekawostki ze Ĺwiata rowerowego: relacje z zawodĂłw, porady techniczne, opisy sprzÄtu i wiele innych. http://www.bmxforum.pl/viewtopic.php?f=15&t=68549
logistic Napisano 29 Czerwca 2012 Autor Napisano 29 Czerwca 2012 W serwisie rowerowym ile by za to wzięli?
djwiocha Napisano 29 Czerwca 2012 Napisano 29 Czerwca 2012 Nie wiem, nigdy nie oddawałem takich rzeczy do serwisu, ale około 20 złotych za kółko pewnie będzie. jeśli masz narzędzia to polecam zrobić samemu bo można się nauczyć i jeszcze jesteś fajnie brudny w smarze po robocie
alexracing Napisano 29 Czerwca 2012 Napisano 29 Czerwca 2012 WITAM , mam podobny problem, caly czas bylem przekonany ze to suport mi strzela prycha pierdzi zgrzyta jak szalony, ale luzu żadnego na nim nie bylo, potem okazalo sie ze to jednak tylna piasta, mam piaste SHIMANO SAINT , słyszałem że naprawa takiej piasty jest troche bardziej skomplikowana aniżeli standardowych piast
Mod Team Puklus Napisano 29 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 29 Czerwca 2012 http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Saint/FH-M805-M800/SI-3C20D-En_v1_m56577569830606654.pdf tylko jest 6 modeli tylnych piast saint nie wiem czy to akurat ta ale za wiele sie chyba nie róznią.
alexracing Napisano 29 Czerwca 2012 Napisano 29 Czerwca 2012 http://techdocs.shim...69830606654.pdf tylko jest 6 modeli tylnych piast saint nie wiem czy to akurat ta ale za wiele sie chyba nie róznią. o ciekawe, tylko co tam moglo sie konkretnie rozwalic... zebym wiedzial co kupic , i sam spróbuje naprawic, a jak sie nie uda to zaniose garsc czesci do seriwu i niehc sie martwia ;p
logistic Napisano 29 Czerwca 2012 Autor Napisano 29 Czerwca 2012 Można z tym strzelaniem i luzem (lekkim jak na razie) pojeździć ze 100-200km? Czy grozi to czymś poważniejszym?
Mod Team Puklus Napisano 29 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 29 Czerwca 2012 NO wiesz nawet jak bym miał rentgen w oczach na taką odległość bym nie zobaczył rozbierzesz, obadasz to sie dowiesz Delikatny luz nie grozi w sumie niczemu jak jest duzy wypadało by go zniwelować bo rozwalą sie łożyska w końcu. kulki dokupisz ale bieżni juz nie za bardzo.
Wazaa Napisano 30 Czerwca 2012 Napisano 30 Czerwca 2012 Delikatny luz nie grozi w sumie niczemu Każdy, nawet najmniejszy luz jest szkodliwy dla łożyska. Na wszelkich wertepach, powoduje uderzanie śrutów o bieżnię piasty i powstawanie w niej zagłębień i nierówności. Lepiej chyba za wczasu dac parę złotych za regulację, niż w przyszłości, parę stówek za nowe kólko.
Mod Team Puklus Napisano 30 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 30 Czerwca 2012 Kolega widać nie zna pojęcie luzu roboczego ...Ponadto na zmianę luzu ma wpływ występująca w czasie pracy rozszerzalność cieplna łożysk i części z nimi współpracujących oraz występujące obciążenia (luz roboczy). Łożyska są więc produkowane z różnymi wartościami luzów, co umożliwia ich dobór do określonych warunków pracy.... http://bearings.webpassion.pl/help_6.html Dodam ze luz na kole powinien być niemal że nie wyczuwalny ale być powinien aby w upalne dni masywny biker nie przeciążał nadto łożysk. Saintowi to by raczej nie groziło ale jakieś marketowe szybko by mogły paść.
Mod Team Puklus Napisano 30 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 30 Czerwca 2012 Za serwis ?? Nie wiadomo zależy czy coś sie rozsypało w piaście czy nie. Ale wg mnie watro to zrobić samemu.
Wazaa Napisano 1 Lipca 2012 Napisano 1 Lipca 2012 Pukulus, o czym Ty piszesz? Jaki ledwo wyczuwalny luz? Ty chyba nigdy w zyciu nie zmontowałeś porządnie koła w rowerze, jeśli mówisz o jakimś luzie. Jaka rozszerzalność? To nie samochód, który kręci kilka tysięcy obrotów na minutę. Posłuchaj dobrej rady i skręć sobie piastę bez żadnych ledwo, czy w ogóle wyczuwalnych luzów i bocznych bić, ale, żeby kółko swobodnie się kręciło. Skontruj dobrze i zapomnij o wydumanych rozszerzalnościach cieplnych w rowerze. Jeśli nawet przyjąć, że tarcie spowoduje rozszerzenie metalu, to pamiętaj, że piasta jest aluminiowa i ma lepszą przewodność cieplną niż stalowe śruty i konus. Powinna się rozszerzyć zatem, bardziej. A to powinno z kolei, jeszcze bardziej poluzować piastę. Gdyby faktycznie, w rowerze, podczas jazdy, dochodziło do temperatur powodujących rozszerzanie metalu, pewnie trudno byłoby odkręcić koło, kiedy pęknie nam dętka i trzeba ją wymienić.
Mod Team Puklus Napisano 1 Lipca 2012 Mod Team Napisano 1 Lipca 2012 No za czasów jak miałem łozyska kulkowe to je serwisowałem po swojemu przejrzały dziesiątki tysiecy km bez uszczerbków na jakości łozysk. W skłądaku z yyy lat chyba 80' do dziś łożyska sa w świetnym stanie Poza tym czytaj z uwaga nie pisałem o temp. podczas pracy, tylko upalny dzien na zewnątrz, i zeby jak piasta dobrze oddawała ciepło nie odda więcej niż jest wokół niej to tak z zasady zachowania energii. Jak wspomniałem minimalny luz nie jest groźny. Należy wyciągnąć koło i krecić osią, luz ustawić na granicy luzu, po kontrowaniu luz ponownie sprawdzić jak za ciasno operacje powtarzać do skutku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.