Skocz do zawartości

[przebudowa] mocne odchudzanie


medik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po dłuższej przerwie powracam do jazdy na rowerku ( trzeba brzuchola zredukować :) ).

W garażu odnalazłem, wyczyściłem, przesmarowałem moją Meridę. Pojeździłem trochę i bakcyl wrócił.

 

Postanowiłem przebudować mocno dotychczasowy rower, a wygląda to mniej więcej tak :

 

rama - Merida Matts Cruise 5.7

widelec - Marzocchi Z3 Wedge

wspornik - Ritchey WCS aluminium

kierownica - Ritchey WCS aluminium

sztyca - zoom

siodło - me selle

hamulec przód - Avid bb5

hamulec tył - v-ka xtr

klamkomanetki dualcontrol xt

przerzutka przód - shimano LX

przerzutka tył - shimano XT

kaseta - jakiś sram

korba - shimano SLX

pedały - jakies zwykłe aluminiowe

piasty - przód Marzocchi QR 20 mm, tył Sram 9.0

obręcze - przód Mavic 719 disc, tył coś słabego

opony - Maxxis Ignitor

 

Po długich poszukiwaniach kupiłem wymarzoną karbonowa ramę :

 

20120627112548.jpg

 

Jak zauważyliście, aby złożyć z tego wszystkiego rower muszę na szybko dokupić parę gratów.

No i tutaj prosze Was o porady, bo moja wiedza jest nieco zacofana.

 

1. jaki hamulec tarczowy na tył, oczywiście hydraulik ( tak do 600 zł ), z czasem dokupię przedni.

2. jakie koło na tył, jaka piasta bo obręcz raczej taka jak na przodzie mam mavic 719 ( za koło do 800 zł )

3. amorek zostawić, czy pomału składać na nowy, lżejszy ? ten jest w idealnym stanie, no i wiązałoby się to z wymianą piasty przedniej, a więc i koła przedniego.

 

To muszę kupić aby uruchomić rower, doradzajcie Panowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę 90 kg.

Jak zauważyłeś najpierw musze kupić tylne koło, tarczówki, manetki.

Będzie to spora suma. Więc na razie amorek przełożę ten co mam, zwłaszcza, że jest jak nowy.

Obręcz Mavica kupowałem ze 4 lata temu, wtedy wydawał mi się to optymalny wybór.

Ale nie widzę problemu, żeby na tył dać coś fajniejszego, lżejszego. Czekam na sprawdzone propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec brałbym Shimano Deore XT 2012 BR-M785 + tarcza XT na aluminiowym pająku i będzie brzytwa. Na twoją waga raczej nie ma co brać super wylajtowanych obręczy takich jak np.ZTR(chyba,że chcesz popływać).

 

Tu masz już fajny zestaw właśnie na XM719 Zestaw kół Novatec/ Mavic XM 719 Disc/ Sapim tył 932g przód 792g - bikestacja.pl

Edytowane przez blackiwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcz na tył wezmę jednak mavic 719. Teraz na szybko potrzebuję piasty,

Podoba mi się ta boplighta, tylko szkoda że czerowna, wolałbym czarną.

http://allegro.pl/boplight-super-race-czerwona-32otw-280g-i2431503430.html

A może macie jakieś inne pomysły ?

 

I jeszcze temat hamulców. Kandydaci :

 

1. http://www.bikestacja.pl/hamulce-tarczowe-avid-elixir-carbon-160pm-160is-2010-p-3418.html?cPath=681_26_39_276_279

2. http://www.bikestacja.pl/hamulce-tarczowe-shimano-m985-tarcze-p-14204.html?cPath=681_26_39_276_279

3. http://www.bikestacja.pl/hamulce-tarczowe-sram-czerwone-p-28024.html?cPath=681_26_39_276_279

 

A może tak nie szaleć i jak Kolega wyżej radzi brać XTeki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie te XT w zupełności wystarczą. Widze na bs mają niezłe promocje na tarczówki. XT też w dobrej cenie http://www.bikestacja.pl/hamulce-tarczowe-shimano-deore-m785-p-20650.html?cPath=681_26_39_276_279

Choć ten X.0 za 900zł lub XX za 1300zł fajnie wygląda. XTR też świetna cena,same tarcze,które są w komplecie to koszt prawie 400zł. Moim zdaniem lepiej za zaoszczędzone pieniądze kupić lepsze koła,a jeżeli masz kasę to bierz XTR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzymo, tak jak mówisz masa jest priorytetem, a przy tej promocji chyba się zdecyduję na XTR'a.

Tylko powiedzcie mi co mam wybrać z tej tabelki, jaki hamulec na tył, jaki na przód ?

Co z kolorem i długością przewodu ?

 

Kadargo, pewnie masz rację że spokój byłby na zawsze ale cena ponad 1100 zł, dużo, hmmm.

 

Sorry, że tak Wam truję ale nie chcę zrobić nieprzemyślanych zakupów.

Edytowane przez medik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę w ramie jest mocowanie PM czyli tylny hamulec powinien być również PM. Przedni to już zależy jakie mocowanie masz w amortyzatorze.Tarcze brałbym 180mm przód i 160mm tył. Kolor pancerza raczej czarny, najlepiej pasowałby pomarańczowy :woot:

 

Ile ważysz i jakie masz mocowania w rowerze?

 

Kolor to kwestia gustu, ja tylko czarny ;) Długość przewodu musisz sam zmierzyć na swoim rowerze.

 

Czytaj od początku to się dowiesz :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego są adaptery. Jak kupisz tarcze 180mm to musisz już założyć adapter PM-PM np. taki Adapter ASHIMA hamulca tarczowego PM- PM 180 przód - bikestacja.pl . Jedynie tarcze 160mm montuje się bez adapterów.

 

@kadargo

Oczywiście, trzeba wtedy tylko zmienić adapter.

 

Znowu byłeś pierwszy :verymad:

 

Co do piast to można wziąć sporo tańsze DT 340s, które podobno różnią się tylko tym, że oś jest  stalowa ,a nie aluminiowa jak w 240s

Edytowane przez blackiwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...