medik Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Witam. Po dłuższej przerwie powracam do jazdy na rowerku ( trzeba brzuchola zredukować ). W garażu odnalazłem, wyczyściłem, przesmarowałem moją Meridę. Pojeździłem trochę i bakcyl wrócił. Postanowiłem przebudować mocno dotychczasowy rower, a wygląda to mniej więcej tak : rama - Merida Matts Cruise 5.7 widelec - Marzocchi Z3 Wedge wspornik - Ritchey WCS aluminium kierownica - Ritchey WCS aluminium sztyca - zoom siodło - me selle hamulec przód - Avid bb5 hamulec tył - v-ka xtr klamkomanetki dualcontrol xt przerzutka przód - shimano LX przerzutka tył - shimano XT kaseta - jakiś sram korba - shimano SLX pedały - jakies zwykłe aluminiowe piasty - przód Marzocchi QR 20 mm, tył Sram 9.0 obręcze - przód Mavic 719 disc, tył coś słabego opony - Maxxis Ignitor Po długich poszukiwaniach kupiłem wymarzoną karbonowa ramę : Jak zauważyliście, aby złożyć z tego wszystkiego rower muszę na szybko dokupić parę gratów. No i tutaj prosze Was o porady, bo moja wiedza jest nieco zacofana. 1. jaki hamulec tarczowy na tył, oczywiście hydraulik ( tak do 600 zł ), z czasem dokupię przedni. 2. jakie koło na tył, jaka piasta bo obręcz raczej taka jak na przodzie mam mavic 719 ( za koło do 800 zł ) 3. amorek zostawić, czy pomału składać na nowy, lżejszy ? ten jest w idealnym stanie, no i wiązałoby się to z wymianą piasty przedniej, a więc i koła przedniego. To muszę kupić aby uruchomić rower, doradzajcie Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Piszesz o mocnym odchudzaniu, jak rozumiem koła także. Zależy ile ważysz, ale Mavic 719 to nie jest jakaś lekka obręcz. Odnośnie amora - co przeszkadza kupić też na sztywną oś, żeby w razie czego koło mogło zostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Ważę 90 kg. Jak zauważyłeś najpierw musze kupić tylne koło, tarczówki, manetki. Będzie to spora suma. Więc na razie amorek przełożę ten co mam, zwłaszcza, że jest jak nowy. Obręcz Mavica kupowałem ze 4 lata temu, wtedy wydawał mi się to optymalny wybór. Ale nie widzę problemu, żeby na tył dać coś fajniejszego, lżejszego. Czekam na sprawdzone propozycje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 (edytowane) Hamulec brałbym Shimano Deore XT 2012 BR-M785 + tarcza XT na aluminiowym pająku i będzie brzytwa. Na twoją waga raczej nie ma co brać super wylajtowanych obręczy takich jak np.ZTR(chyba,że chcesz popływać). Tu masz już fajny zestaw właśnie na XM719 Zestaw kół Novatec/ Mavic XM 719 Disc/ Sapim tył 932g przód 792g - bikestacja.pl Edytowane 28 Czerwca 2012 przez blackiwan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Obręcz na tył wezmę jednak mavic 719. Teraz na szybko potrzebuję piasty, Podoba mi się ta boplighta, tylko szkoda że czerowna, wolałbym czarną. http://allegro.pl/boplight-super-race-czerwona-32otw-280g-i2431503430.html A może macie jakieś inne pomysły ? I jeszcze temat hamulców. Kandydaci : 1. http://www.bikestacja.pl/hamulce-tarczowe-avid-elixir-carbon-160pm-160is-2010-p-3418.html?cPath=681_26_39_276_279 2. http://www.bikestacja.pl/hamulce-tarczowe-shimano-m985-tarcze-p-14204.html?cPath=681_26_39_276_279 3. http://www.bikestacja.pl/hamulce-tarczowe-sram-czerwone-p-28024.html?cPath=681_26_39_276_279 A może tak nie szaleć i jak Kolega wyżej radzi brać XTeki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Ja też bym się skłaniał ku XT, chyba że masa jest priorytetem? Nie wiem jak kwestia bębenka w tej wersji piasty (w poprzedniej, ciut lżejszej, było z tym kiepsko) - ale to może ktoś bardziej zorientowany się wypowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 A może zaszaleć z piastą zamiast z hamulcami i kupić 240S? Będzie spokój raz na prawie zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Według mnie te XT w zupełności wystarczą. Widze na bs mają niezłe promocje na tarczówki. XT też w dobrej cenie http://www.bikestacja.pl/hamulce-tarczowe-shimano-deore-m785-p-20650.html?cPath=681_26_39_276_279 Choć ten X.0 za 900zł lub XX za 1300zł fajnie wygląda. XTR też świetna cena,same tarcze,które są w komplecie to koszt prawie 400zł. Moim zdaniem lepiej za zaoszczędzone pieniądze kupić lepsze koła,a jeżeli masz kasę to bierz XTR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 (edytowane) Rzymo, tak jak mówisz masa jest priorytetem, a przy tej promocji chyba się zdecyduję na XTR'a. Tylko powiedzcie mi co mam wybrać z tej tabelki, jaki hamulec na tył, jaki na przód ? Co z kolorem i długością przewodu ? Kadargo, pewnie masz rację że spokój byłby na zawsze ale cena ponad 1100 zł, dużo, hmmm. Sorry, że tak Wam truję ale nie chcę zrobić nieprzemyślanych zakupów. Edytowane 30 Czerwca 2012 przez medik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Ale wybierając hample XT... starczyłoby na 240 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Może starczy i przy XTR'ach Najwyżej poczekam miesiąc dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 W każdym razie polecam. Jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem tego wynalazku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Jak z hamulcami, które z tej tabelki mam brać, jaki rozmiar i typ mocowania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Ile ważysz i jakie masz mocowania w rowerze? Kolor to kwestia gustu, ja tylko czarny Długość przewodu musisz sam zmierzyć na swoim rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 ważę 90 kg mocowania muszę zobaczyć na amorku, ramę masz wyzej zdjęcie długości przewodu nie zmierzę bo na razie nie ma roweru, więc wezmę standard i dotnę potem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Czyli jak dla mnie (P180 PM) (T160 pewnie też PM) ale sprawdź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Z tego co widzę w ramie jest mocowanie PM czyli tylny hamulec powinien być również PM. Przedni to już zależy jakie mocowanie masz w amortyzatorze.Tarcze brałbym 180mm przód i 160mm tył. Kolor pancerza raczej czarny, najlepiej pasowałby pomarańczowy Ile ważysz i jakie masz mocowania w rowerze? Kolor to kwestia gustu, ja tylko czarny Długość przewodu musisz sam zmierzyć na swoim rowerze. Czytaj od początku to się dowiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Może to będzie głupie pytanie, ale czy potem można zmienić rozmiar tarczy, czy zacisk będzie pasował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Inny rozmiar tarczy = inny adapter. Zacisk zostaje ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Oczywiście, trzeba wtedy tylko zmienić adapter. @blackiwan Przepraszam, to już się więcej nie powtórzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 (edytowane) Od tego są adaptery. Jak kupisz tarcze 180mm to musisz już założyć adapter PM-PM np. taki Adapter ASHIMA hamulca tarczowego PM- PM 180 przód - bikestacja.pl . Jedynie tarcze 160mm montuje się bez adapterów. @kadargo Oczywiście, trzeba wtedy tylko zmienić adapter. Znowu byłeś pierwszy Co do piast to można wziąć sporo tańsze DT 340s, które podobno różnią się tylko tym, że oś jest stalowa ,a nie aluminiowa jak w 240s Edytowane 30 Czerwca 2012 przez blackiwan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 które podobno różnią się tylko tym jak też wagą ok 100g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 zapomniałem dodać,że stal jest cięższa od alu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Ale piasta ważąca ponad 300g to chyba nie to czego szuka autor tematu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.