chepetr Napisano 27 Czerwca 2012 Napisano 27 Czerwca 2012 Witam. To mój pierwszy post na forum. Jestem całkowitym laikiem, zaznaczam od razu. Niektórzy się nade mną uśmiechną z rozbawienia a inni z politowania. A teraz opowieść w stylu "Urzekła mnie Twoja historia": Posiadam rower Unibkie Evolution zakupiony w 2005 roku. Był trochę jeżdżony przez pierwsze 2 lata, potem stał w garażu. Odkurzyłem go w zeszłym roku, zauważyłem że powietrze ucieka z tylnego koła i znowu odłożyłem. Dzisiaj postanowiłem że się za niego wezmę. Teraz rzucę paroma symbolami na które natknąłem się po zdjęciu dętek i opon. Jeśli chodzi o dętki to tą firmy Kenda - 26x1.9/2.125. Przednia i tylna mają takie same oznaczenia, ale mimo wszystko tylna jest "mniejsza objętościowo", ale to prawdopodobnie tylko moje wrażanie (plus dodatkowo odkryłem w niej dziurę przy wentylu). Opony to Schwalbe 57-559 (26x2.25) HS 327. Domyślam się że koła są 26 calowe. Postanowiłem wymienić i dętki i opony. Czy mógłbym liczyć na jakieś propozycje (najlepiej z bezprośrednimi linkami do sklepów, allegro, itp.) dotyczące kupna nowych "gum"? Po asfalcie będę jeździł jakieś 65%, reszta po nawierzchniach miękkich (jakiś lasek ze ścieżką rowerową, itp.). Jak byłem małym dzieckiem i jeździłem na tzw. góralu lubiłem często hamować zarzucając tyłem (kto tego nie lubił?). Chciałbym też i teraz parę razy się tak zabawić. Czy istnieją dętki/opony które sprostają tym wymaganiom? Podejrzewam że dziura która powstała w dętce przy obecnym rowerze jest powodem takiego jednego hamowania parę lat temu. Dziękuję za wszelkie odpowiedzi i z góry przepraszam tych, którzy czytając moją wypowiedź złapali się za głowę nad poziomem ogólności.