fotobiker Napisano 26 Czerwca 2012 Napisano 26 Czerwca 2012 Witam. Dzisiaj przy próbie regulacji tylnej przerzutki (shimano 105) w jakiś sposób uszkodziłem gwint (tam gdzie wkręca się śrubę baryłkową). Czy istnieje możliwosć nagwintowania tego otworu, czy pozostała mi już tylko wymiana przerzutki?
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Można to przegwintować na większy ale wtedy śruby baryłkowej nie zakręcisz. Bez tej śruby można spokojnie zyć o ile masz baryłkę w manetkach. Jak nie noto faktycznie jest uciążliwe. Jak masz w manetce regulacje to po prostu w przerzutce baryłkowate tak by już nie mogła sie głębiej schować i tak zostaw. Oczywiście mozna to naprawić, ale trzeba by dorobić taką specjalistyczną tulejkę.
fotobiker Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 Niestety przy manetce nie mam baryłki, wiec chyba bedę musiłą kupić nową przerzutkę... O co chodzi z tą tulejką?
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Chodzo o coś takiego aby przegwintować uszkodzony gwint na rozmiar większy o ile jest tam miejsce. Następnie wytoczyć u kogoś kto potrafi taką tulejkę by to tam wkręcić i miała na zewnątrz mniejszy gwint by wkręcić baryłkę.
kadargo Napisano 26 Czerwca 2012 Napisano 26 Czerwca 2012 Albo zrobić na Helicoil. Nic nie trzeba toczyć.
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Rozwi temat ... to jakiś zestaw naprawczy do gwintów ?
kadargo Napisano 26 Czerwca 2012 Napisano 26 Czerwca 2012 Tak to zestaw naprawczy. Gwintuje się większy gwint i wkręca taką "sprężynkę" która ma wewnętrzny zarys naprawianego gwintu. Tak to wygląda: helicoil Jaki masz tam gwint w tej chwili?
fotobiker Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 Czyli aby wkręcić tę sprężynkę trzeba miec spcjelny klucz, tak? Poza tym, czy w ogóle są sprężynki o tak małej średnicy?
kadargo Napisano 26 Czerwca 2012 Napisano 26 Czerwca 2012 Wszystko ładnie opisane jest tutaj: Helicoil Powiedz jaki masz tam teraz gwint?
kadargo Napisano 26 Czerwca 2012 Napisano 26 Czerwca 2012 5mm czyli M5 no to niestety takiego rozmiaru u siebie nie mam. Są zestawy już od M2. Musisz poszukać w necie czy ktoś gdzieś nie ma w okolicy albo na sprzedaż. Niestety więcej chyba nie pomogę.
fotobiker Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 chodzi o coś takiego? http://www.marek-sklep.com.pl/pl_PL/p/Wkladki-M5/158 czyli musiałbym kupic te wkładki i znaleźć kogoś kto posiada ten zestaw helicoil, tak? przed tym trzeba to przegwintować na wiekszy. to ma byc wtedy jakis konkretny rozmiar?
kadargo Napisano 26 Czerwca 2012 Napisano 26 Czerwca 2012 Nie ma za co. Za wiele w sumie nie pomogłem, bo może być ciężko namierzyć kogoś z takim zestawem. Ale zawsze to jakaś alternatywa zamiast kupna nowej zmieniarki.
dovectra Napisano 26 Czerwca 2012 Napisano 26 Czerwca 2012 alternatywa dajesz nakrętkę kontrującą, na śrubę baryłkową, tak jak to wygląda w regulacji zwykłych hamulców, ale wtedy paluchami nie wyregulujesz
marcingrychtol Napisano 26 Czerwca 2012 Napisano 26 Czerwca 2012 Jeśli zerwałeś gwint w przerzutce, a śruba jest dobra, to wystarczy na nią wkręcić nakrętkę, ot po sprawie. Co prawda, żeby to dobrze działało, to śruba musi siedzieć trochę w przerzutce, nie może być za mało, bo będzie luźna, a do tego jej zakres jest trochę skrócony przez tą nakrętkę. Ja po prostu wziąłem zwykłą nakrętkę i zeszlifowałem ją na szlifierce tak, aby była cieńsza. Możesz się bawić w naprawianie, też taki miałem zamiar, ale jak to bywa prowizorki są najtrwalsze i nakrętka żyła z przerzutką tak długo, aż mi się całość nie wkręciła w szprychy. EDIT: Możesz też przykleić nakrętkę do korpusu przerzutki klejem do metalu.
bikerrrrrrrrr Napisano 26 Czerwca 2012 Napisano 26 Czerwca 2012 Wiem, że niektórzy co niektóre gwinty "naprawiają" na tzw. płynny metal. W tym przypadku wydaje mi się, że mogło by to zdac egzamin ponieważ na śrubie baryłkowej nie ma jakiś większych obciążeń I nie było by aż tyle problemu, wystarczy dac trochę tego na zerwany gwint a następnie nagwintowac.
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Można też zrobić np tak aby nałożyć klej epoksydowy do otworu. Śrubę natłuścić i wkręcić. co jakiś czas sprawdzać i delikatnie ja wkręcać i wykręcać. Jak klej stwardnieje powinien być na tyle mocny ze śrubę zacznie spełniać swoją funkcję.
fotobiker Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 alternatywa dajesz nakrętkę kontrującą, na śrubę baryłkową, tak jak to wygląda w regulacji zwykłych hamulców, ale wtedy paluchami nie wyregulujesz Jeśli zerwałeś gwint w przerzutce, a śruba jest dobra, to wystarczy na nią wkręcić nakrętkę, ot po sprawie. Co prawda, żeby to dobrze działało, to śruba musi siedzieć trochę w przerzutce, nie może być za mało, bo będzie luźna, a do tego jej zakres jest trochę skrócony przez tą nakrętkę. Ja po prostu wziąłem zwykłą nakrętkę i zeszlifowałem ją na szlifierce tak, aby była cieńsza. Możesz się bawić w naprawianie, też taki miałem zamiar, ale jak to bywa prowizorki są najtrwalsze i nakrętka żyła z przerzutką tak długo, aż mi się całość nie wkręciła w szprychy. EDIT: Możesz też przykleić nakrętkę do korpusu przerzutki klejem do metalu. Rzecz w tym że śrubę baryłkową całkiem wykręciłem i teraz nie chce się ona w ogóle wkręcić, więc nie wiem czy ta nakrętka cokolwiek by pomogła. Może pomysł z tym "płynnym metalem" byłby dobry. Robił to już ktoś może?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.