Skocz do zawartości

[przerzutka] uszkodzony gwint


fotobiker

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Dzisiaj przy próbie regulacji tylnej przerzutki (shimano 105) w jakiś sposób uszkodziłem gwint (tam gdzie wkręca się śrubę baryłkową). Czy istnieje możliwosć nagwintowania tego otworu, czy pozostała mi już tylko wymiana przerzutki?

  • Mod Team
Napisano

Można to przegwintować na większy ale wtedy śruby baryłkowej nie zakręcisz. Bez tej śruby można spokojnie zyć o ile masz baryłkę w manetkach. Jak nie noto faktycznie jest uciążliwe. Jak masz w manetce regulacje to po prostu w przerzutce baryłkowate tak by już nie mogła sie głębiej schować i tak zostaw. Oczywiście mozna to naprawić, ale trzeba by dorobić taką specjalistyczną tulejkę.

  • Mod Team
Napisano

Chodzo o coś takiego aby przegwintować uszkodzony gwint na rozmiar większy o ile jest tam miejsce. Następnie wytoczyć u kogoś kto potrafi taką tulejkę by to tam wkręcić i miała na zewnątrz mniejszy gwint by wkręcić baryłkę.

Napisano

Tak to zestaw naprawczy. Gwintuje się większy gwint i wkręca taką "sprężynkę" która ma wewnętrzny zarys naprawianego gwintu.

 

Tak to wygląda: helicoil

 

Jaki masz tam gwint w tej chwili?

Napisano

5mm czyli M5 no to niestety takiego rozmiaru u siebie nie mam. :(

 

Są zestawy już od M2. Musisz poszukać w necie czy ktoś gdzieś nie ma w okolicy albo na sprzedaż. Niestety więcej chyba nie pomogę.

Napisano

Nie ma za co. Za wiele w sumie nie pomogłem, bo może być ciężko namierzyć kogoś z takim zestawem.

 

Ale zawsze to jakaś alternatywa zamiast kupna nowej zmieniarki.

Napisano

Jeśli zerwałeś gwint w przerzutce, a śruba jest dobra, to wystarczy na nią wkręcić nakrętkę, ot po sprawie. Co prawda, żeby to dobrze działało, to śruba musi siedzieć trochę w przerzutce, nie może być za mało, bo będzie luźna, a do tego jej zakres jest trochę skrócony przez tą nakrętkę. Ja po prostu wziąłem zwykłą nakrętkę i zeszlifowałem ją na szlifierce tak, aby była cieńsza. Możesz się bawić w naprawianie, też taki miałem zamiar, ale jak to bywa prowizorki są najtrwalsze i nakrętka żyła z przerzutką tak długo, aż mi się całość nie wkręciła w szprychy.

 

EDIT:

Możesz też przykleić nakrętkę do korpusu przerzutki klejem do metalu.

Napisano

Wiem, że niektórzy co niektóre gwinty "naprawiają" na tzw. płynny metal. W tym przypadku wydaje mi się, że mogło by to zdac egzamin ponieważ na śrubie baryłkowej nie ma jakiś większych obciążeń :) I nie było by aż tyle problemu, wystarczy dac trochę tego na zerwany gwint a następnie nagwintowac.

  • Mod Team
Napisano

Można też zrobić np tak aby nałożyć klej epoksydowy do otworu. Śrubę natłuścić i wkręcić. co jakiś czas sprawdzać i delikatnie ja wkręcać i wykręcać. Jak klej stwardnieje powinien być na tyle mocny ze śrubę zacznie spełniać swoją funkcję.

Napisano

alternatywa

dajesz nakrętkę kontrującą, na śrubę baryłkową,

tak jak to wygląda w regulacji zwykłych hamulców,

ale wtedy paluchami nie wyregulujesz

 

Jeśli zerwałeś gwint w przerzutce, a śruba jest dobra, to wystarczy na nią wkręcić nakrętkę, ot po sprawie. Co prawda, żeby to dobrze działało, to śruba musi siedzieć trochę w przerzutce, nie może być za mało, bo będzie luźna, a do tego jej zakres jest trochę skrócony przez tą nakrętkę. Ja po prostu wziąłem zwykłą nakrętkę i zeszlifowałem ją na szlifierce tak, aby była cieńsza. Możesz się bawić w naprawianie, też taki miałem zamiar, ale jak to bywa prowizorki są najtrwalsze i nakrętka żyła z przerzutką tak długo, aż mi się całość nie wkręciła w szprychy.

 

EDIT:

Możesz też przykleić nakrętkę do korpusu przerzutki klejem do metalu.

 

 

Rzecz w tym że śrubę baryłkową całkiem wykręciłem i teraz nie chce się ona w ogóle wkręcić, więc nie wiem czy ta nakrętka cokolwiek by pomogła.

 

Może pomysł z tym "płynnym metalem" byłby dobry. Robił to już ktoś może?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...