Skocz do zawartości

[Zabezpieczenie] Podwójne - co ma sens?


saladdin

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Wiem, że temat był już poruszany, ale w sumie nie znalazłem dokładnie tego, czego szukałem.

Chciałbym kupić zabezpieczenie do roweru. Wiem, że najwyższy stopień ochrony zapewniają tzw. u-locki, ale niezłe są też łańcuchy.

Do tego - z lektury forum wiem, że najlepiej mieć 2 zapięcia. No własnie - i tu najczęściej słyszę o zestawach u-lock + linka, bo złodzieje specjalizują się w tym albo w tamtym a rzadziej w obu.

 

No a dlaczego nie u-lock+łańcuch ???

 

No dobrze - do sedna: Co ma większy sens:

1) U-lock + łańcuch

2) U-lock + linka

3)Superhipermegaza**sty u-lock

 

Mam do wydania ok. 200 zł, może 250. Mój pomysł to u-lock za 100-150 i łańcuch do 100 zł. Mój rower to Kross Trans-Alp 2011, stale wygląda dość nowo.

 

Z góry dzięki za wszystkie porady.

 

P.S. Oczywiście wiem, że nie ma 100% dobrego zabezpieczenia, tylko takie które może przytrzymać złodzieja na dłużej, lub ewentualnie odstraszyć (stąd pomysł u+lock + łańcuch - żeby poszukał sobie łatwiejszego celu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... No własnie - i tu najczęściej słyszę o zestawach u-lock + linka, bo złodzieje specjalizują się w tym albo w tamtym a rzadziej w obu.

hmm, dziwna filozofia bo jak złodziej kupi nożyce do prętów to nie musi robić drugiej specjalizacji na linki ;) Tym bardziej, że są linki pętle które i tak zamykane są ulockiem.

 

 

... No dobrze - do sedna: Co ma większy sens:

1) U-lock + łańcuch

2) U-lock + linka

3)Superhipermegaza**sty u-lock

1) Tak, w miejscach bardzo zagrożonych kradzieżą.

Tylko jaki łańcuch ? Coś w stylu Oxford HD ? Metr takiego łańcucha waży ok 2,6 kg + ulock ok 1-1,5 kg

2) znacznie lepsze niż sama linka, lepsze niż sam ulock

3) Widziałeś ceny? W kryptonitach seria żółta grubość dochodzi do 18 mm a cena u oficjalnego dystrybutora ok 450 zł, z Abusem jest podobnie ceny typowo zachodnioeuropejskie. Najwyższy model Granit Extreme 59 cena ok 800zł.

 

Czyli sprowadza się do jednego im więcej zabezpieczeń tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U-locka do 150 zł jeszcze dostaniesz jakiegoś dobrego, ale łańcucha do 100 zł to szkoda kupować, bo przetną. Proponuje zakup samego u-locka

Kryptonite Evolution mini LS, Kryptonite Kryptolok, MAGNUM 3000 + zaciski piast Zefa, ewentualnie z łancuchów: KRYPTOLOCK SERIES 2 995 CHAIN, EVOLUTION SERIES 4 1055 CHAIN, KRYPTONITE KEEPER 1010 APC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wydania ok. 200 zł, może 250.

 

W tym budżecie to lepiej kupić jedno naprawdę dobre, niż dwa po 100 PLN. Trans Alp 2011 rynkowo tak z 1500 PLN (nowy), więc chyba nie warto przeginać.

 

Złodzieje, którzy zajmują się profesjonalnie kradzieżą rowerów raczej się takim rowerem nie zainteresują. Natomiast pojedyncze dobre zabezpieczenie powstrzyma każdego siuśmajtka, który będzie próbować zaistnieć w złodziejskim towarzystwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał mklos1- jesli masz max 250 to idź w stronę jednego, porządnego ulocka- jak kupisz 2 zabezpieczenia za 100 zadne nie bedzie odpowiednio wytrzymale. Ewentualnie dokup sobie kabel za 30 zl

 

koziakaka

 

http://www.youtube.com/watch?v=u-sjiMc_E_M dla mnie średnio się opłaca kupować- już wole zapinac rame i tylne kolo ulockiem, a dodatkowo przednie i rame kablem. Problem pozostaje ze sztycą. 4 dyszki na zabezpieczenie sztycy zefala to dla mnie chyba za duża suma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to za patent?

pojawily sie moze jakies godne, bo czytalem stare tematy i te ze specjalnym kluczem mozna podobno otworzyc zwyklym imbusem. ogolnie pelno jest stojakow wyrwikolek - jest na nie jakis sposob poza 2 metrowym lanuchem?

Łapiesz za szprychy i dolną rurkę tylnego trójkąta oraz oczywiście stojak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi!

 

Linkę mam, dwie nawet, więc w zefale nie będę szedł, kupię u-locka za 200 zł, linki będę dopinał do kół...

Cieszę się ze mój rower nie jest aż tak atrakcyjny (jak myślałem) dla profesjonalnych złodziei - ale fakt faktem że dużo nowych, wypaśnych rowerków teraz jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapiesz za szprychy i dolną rurkę tylnego trójkąta oraz oczywiście stojak.

ciekawe jak chcesz to zrobic ulockiem, bo lancuch odpada. tak samo po co wozic ulock i linke, jak mozna wlasnie kupic specjalne zaciski piast i to w cenie lancucha. pytam sie czy pojawilo sie cos nowego, bo czytalem stare tematy i jakos nie specjalnie omawiane tam produkty mnie przekonaly. kazdy mial wady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu ulockiem w podany sposób albo można jeszcze złapać tylną obręcz i rure podsiodłową. A linka słuzy jako dodatkowe zabezpieczenie ramy i również przedniego koła.

 

Ten komplet zacisków kosztuje 120 zl- dla mnie to bardzo duza kwota jak na same zaciski, wiec wole wozic dodatkowo linke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykle zaciski na imbusy byly po chyba 20-30zl za komplet, ale wiadomo szczyt bezpieczenstwa to nie jest, a jedynie minimum. potem chyba az 50zl sa te ze specjalnym kluczem, ale podobno idize je imbusem otworzyc - tu plus taki ze zlodziej raczej tego nie wie, gdyz nie jest to popularne rozwiazanie. lock'n'rolle juz drozej jak mowisz, ale po zaulockowaniu roweru nie ma mozliwosci obrocenia go. jednak czy ten patent dziala w 100% czy moze czasem jednak dzwignia lapie rowniez w normalnej pozycji.

nie zostawiam czesto roweru, ale ok 50zl moglbym wydac za komfort psychiczny ze kola sa bezpieczne i za mozliwosc zostawienia roweru przy wyrwikolku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swój droższy rower, którym parkuje tylko w jednym miejscu, mocuje do takiego stojaka w kształcie odwróconej litery U, koła łapie zabezpieczeniami, tylko nie wiem co ze sztycą zrobić. Do tańszego, którym jeżdze po sklepach mam zamiar zapakowac wszedzie imbusy zamiast szybkozlaczy.

 

Slyszalem, ze w decathlonie cos antykradziezowego maja, pojade sprawdzic w weekend. Dla mnie zefala 120 zl to za duzy wydatek, tranz x to kiepska sprawa, skoro mozna i tak otworzyc imbusem, a zwykle imbusowe to na tani rower z obdartym siodelkiem, ale na drozszy rower to juz wole miec cos, czego zwykly koles z kluczem nie otworzy w 5 sekund. Inne rozwiazania sa niedostepne w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tranz-x to kwota 50zl. i tak jak pisalem - mimo tego ze mozna imbusem otworzyc, zlodziej moze na to nie wpasc wiec jakos tam spelnia swoja funkcje. zreszta kurde, jak juz robili patent na kluczyc nie mogli bardziej fikusnego ksztaltu zrobic, albo sprawdzic czy tak popularny imbus nie otworzy tego co skonstruowali...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś z was posiada Zefala te zaciski ? I z doświadczenia w praktyce może powiedzieć czy to na bank działa ? I czy dobrze się sprawuje ?

Też kiedyś o nich myślałem żeby tym zabezpieczyć koła i sztyce... a mniejsza o kase...

 

Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dymcio111

Działa, testowałem na początku, i przed chwilą. Aby odkręcić przednie koło, musiałem postawić rower do góry nogami, inaczej się nie dało, natomiast tylne koło o 90 stopni, czasami więcej, nie wiem z czego winka różnica, na sztyce zacisku nie mam. Gdy rower stał, nie mogłem siłowo odtworzyć opona się ślizgała, a zamek nie puszczał. Pozdrowienia dymcio111 :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...