Mod Team IvanMTB Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 Bene Faktycznie, jakby mi coś świta, jakbym juz gdzieś klamota widział. Ja rozumiem Kaza że można ale mnie tam by sie nie chciało przestawiać łańcucha, koła odsuwać, napięcia łańcucha ponownie dopilnować... Za leniwy jestem, a poza tym to niebardzo czysta operacja... Jak nie tani BMX-owiec to może DMR Revolver SS? A jak Cie nie boli uzywka Itr to na ebajcu ktoś tanio chce pogonić... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 (edytowane) Ja bym sobie zamówił takową koronkę, może jedną z tych tańszych - na razie do przetestowania, na razie do 26". Ktoś z Wawy chętny na wspólną przesyłkę? Zdjęcie mojego roweru z kategorii SSJ: http://tnij.org/tm1g Jedno z niewielu, bo potem było tylko xSJ (założyłem widelec amortyzowany). Ten rower używałem 2 lata temu, potem nic, a teraz od tygodnia mam złożony sprzęciorek SxJ'26" - pochwalę się zdjęciami jak będą warunki do ich zrobienia... W międzyczasie zastanawiam się, czy da radę złożyć nie-za-drogiego 29era SxJ, coby ważył <10 kg. Edytowane 13 Grudnia 2012 przez adriansocho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 Hmmm... Ja myślę że nawet na stalce spokojnie można około 10-cio kilowego singla poskładać. Kwestia powalczenia z możliwie lekkimi kołami, widelec węglowy a nie stalowy... Moja Bestyja jak jeszcze była singlem ważyła 12.2kg z ciężkimi, budżetowymi klamotami wygmeranymi gdzieśtam w zakamarkach pudeł, składów i rzeczy juz nie bardzo żywych ale i też nie do końca martwych... Myślę że na samych oponach, dętkach, pedałach i siodełku można urwać dobre 900-1000g... Hmmm... Sam się sobie dziwię że takie słowa piszę... Czyżby na starość człek w Wagomira zaczynał wierzyć ??? ... mam nadzieję że nie Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 Dziś zrobiłem jazdę próbną Onem, pogoda raczej nie majowa, 32/16 w śniegu na plusie ... Twardo! Po chorobach umówiłem się ze znajomymi, którzy wyszli pobiegać, powoli. Okazało się, że zerwałem łańcuch i pół drogi biegłem razem z nimi, mokro i wesoło, w butach rowerowych, sama radość. Rama fajna, choć zastanawiam się czy na mniejszej o oczko nie było by bardziej zwrotnie. Może ściągnę białą ... ale trzeba pojeździć... Może mostek mniejszy od 80 . Ale pozycja wygodna... dziś strasznie uciekały koła w brei, może dlatego dzwine wrażenie, trzeba będzie slalomami sprawdzić... PS w singlu oprócz skuwacza dobrze mieć zapasowy kawałek łańcucha.... Ale sku i tak nie miałem, a strzeliło na ogniwie łączonym wcześniej skuwaczem, naderwałem wtedy pinem zwn. blaszkę -wykazało śledztwo pod lupą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 Ha-ha!!!! Bo trzeba mieć takie dobro w kabzie zakitrane: KMC Missing Links lub ewentualnie stare-dobre złączki a'la Wigry3 Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponuryrybak Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 (edytowane) A miał ktoś, kiedyś do czynienia z takim ninerem dla ubogich - ORIGIN8 Scout? Na Amazonie wisi frameset za 250 zielonych. Stal ta co wszędzie do 2k. Slopdroput, is na dolnych widełkach, odkrecane wieszaki, krótki chainstay z giętą podsiodłówką. Tyle że imho brzydki. Jeśli ktoś nie szuka kultowej marki a rama nie stwarza zagrożenia dla zdrowia i życia użytkownika to chyba można brać. Chyba że gdzieś jest haczyk... Edytowane 28 Grudnia 2012 przez ponuryrybak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 Kłaniam, Na samym początku, jak jeszcze Romek nie pojawił sie na Graboskiego i moim radarze rozpatrywaliśmy, czysto akademicko te ramę. Tzn, ja rozpartrywałem a Grabi odrazu zapunktował że spawy wygladaja tak niechlujnie ze na myśl tylko przychodzi jakieś parchate alu. Pozwoliłem sobie przetłumaczyć pobrane z Twentynine Inches Origin8 Scout Final Review wnioski końcowe. Wnioski: nie będę narzekać na geometrię która nada się dla niemal każdej jazdy ścieżkowo-krosiarskiej. Jednakże bądź przygotowany od czsu do czasu na rwanie włosów z głowy w kontaktach z tą ramką. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Otwarte do tyłu haki tylnego koła w typie torowych najlepiej przystosowane są do osi na nakretki, jeśli zdecydujesz się użyć tego roweru jako singla. Ci którym "zamai się" zastosować tylny przerzutnik mogą chcieć użyć QR i odrazu wesprzeć luzujące się napinacze śrubami poprowadzonymi przez haki (klej do gwintów takze może się przydać). Jeśli złapiesz kapcia tylnej opony, badź przygotowany na poświęcenie zdrowego kawałka czasu w celu przeprowadzenia naprawy, ponieważ trzeba do trzech różnych kluczy oraz usunięcia tylnego zacisku hamulcowego, aby wydobyć koło z uścisku Scout'a 29. (Zmiana umiejscowania adaptera hamulca na poziomych rurkach tylnego widelca moze przyczynić się do przyspieszenia tej operacji.) Wreszcie, kwestie kontroli jakości w tym przedziale cenowym nie mogą być nieoczekiwane, a moja rama był nieco krzywa w tylnym trójkącie. Nie wpływa to na działanie całości, ale spowodowana tym asymetria moze cięzko irytować. Nier da się ukryć że ta rama ma swoje wady, ale Origin 8 Scout 29 może dać dużo radochy z jazdy, szczególnie jeśli uda ci się go poskładać, wyregulować i zmusić do wspólpracy. Tymbardziej że można to zrobić tanio a jako dodatek dostajemy przyjemnie sprężysto-tłumiące odczucia płynące z zastosowanego do konstrukcji ramy materiału. Geometria jest przyzwoity, rama jest wszechstronny, nie wspominając już o tym że można ją tanio kupić. Jeśli Origin 8 poprawiłby kilka szczegółów - problem z zaciskiem hamulca, kwestia napinaczy, słabiutka kontrola jakości - to może być jedną z najlepszych ofert staliowego 29era. W jej obecnym kształcie działa to , ale z pewnymi zastrzeżeniami. Tłumaczenie jak zwykle nieco kwadratowe, ale nie jestem profesjonałem w te klocki i czego jak czego ale tłumaczenia nieenawidzę z głębi swego chamskiego serca Moja konkluzja? Unikać, no chyba ze jesteś w ciężkiej desperacji. Ale wtedy to już chyba lepiej poszukać Romka, lub jakiejś używanej, starszej Kony Big Unit, GiEtka Pace lub Inbreda Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy35 Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 prawie stalowo wideł alu https://docs.google.com/file/d/0B0Cs16G-gy_maWhDeDluVFU1N1U/edit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponuryrybak Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 Ivan dzięki za info. Jeśli chodzi o hamulce to chyba poprawili ten problem, bo widać że na zeszłorocznych mocowanie znajdowało się na górnej rurce, a w modelu 2012 jest na dolnych. Spokojnie, nie mam żyłki hazardzisty. W planach Inbred, nie wiem czy brać slot dropout (brak rozmiaru; [poza tym chodza słychy że jakieś problemy z kompatybilnością mechaników, tarczą 160). BTW Przedwczoraj na On-One uciekła mi promocja - minus dwie stówki na stalówki. Jak darmo. Chyba przy okazji skusiłbym się też na Kaffenbacka. Łysy, niezla rama, suport EBB. Co to za cudo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy35 Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 kross unplugged 2008, a suport wg recenzji to jeden z minusów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Klaniam, To nie sluchy ale fakty. Tarcza 160 i BB7/5 nie pasuja. Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby na tyl zalozyc 180 lub 185. Przerabialem obie opcje, chodzi bez przyslowiowej doopy. Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej762 Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Jak masz chwile to załóż do tego unplugged slicki, sam kiedys takiego mialem i założyłem detonatory 25c jednoczesnie koreygująć przełożenie. Wtedy się działo po mieście. Radocha z jazdy niesamowita. Seryjne obręcze są na tyle wąskie że bez problemu przyjmują taką opcję. Tak wyglądał kiedyś mój: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy35 Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Szczęsliwie się składa ze na miasto mam street scrapera, a unplugged w lekki teren, wczoraj zrobiłem 20 km głownie po lesie rewelacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobbudowniczy Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 O raju! Cieszę się że coś dzieje się w temacie SSJ! jestem na etapie składania kółek do mojego inbreda slot drop. I na wiosne ruszam w lasu gąszcz. Co do bb7 w slocie to zaiwerzyłem Iwanowi i się nie zawiodłem. Przy rozmierze ramy 21" zacisk ma pełen zakres regulacji z adapterem 185. Tak na marginesie to jestm na siebie zły że jestem za wielki do unplugged'a, od samej premiery na niego choruje a mogłem mieć ramkę za 400 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Kłaniam, To nie kwestia rozmiaru ramy ale kolizji na linii konstrukcja adaptera hamulca w ramie a konstrukcja i rozmiar samego zacisku BB7/5 z tarczą 160mm. Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobbudowniczy Napisano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 Zdaje sobie z tego sprawę że to nie kwestia rozmiaru ale przeglądając sieć trafiłem na zagraniczne fora dyskutujące na ten temat i nawet przy tarczy 185 nie było tam dużo miejsca na ramię zacisku a u mnie po montażu kupa przestrzeni. Albo kwestia przekłamań zdjęć z netu albo mam większy kąt rozwarcia tylnych rurek wychodzących z haków. Korzystając z okazji dziękuję za dobre rady odnoście boleści i mocnych stron inbreda Iwanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 Polecam się na przyszłość o ile wiedzy stanie Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Może trochę z boku tematu, bo mimo wszystko mam biegi w piaście. Ile czasu wytrzymują wam tylne koronki? Dzisiaj ściągnąłem u siebie i z 19 zębów nominalną wysokość zachowało 7, choć ich kształt nie jest idealny. Reszta połamana lub zjechana. Dystans trochę ponad 3000km, jazda głównie po mieście przez cały rok. Czy idealne ustawienie łańcucha w linii mocno wpływa na zużycie? A jak napięcie łańcucha i "powierzchnia styku"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 1 Stycznia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Kłaniam, Linia łańcucha jest absolutnie kluczowa. Napięcie łańcucha też bardzo ważne. Zbyt słabe, gubisz łancuch, zbyt mocne rowalasz piastę, łancuch i łożyska. Powierzchnia styku? Nie bardzo rozumiem... Enyłej, to koronka z napędu ostrokołowego po przebiegu jak pamiętam około 7000 mil - sezon jazdy - czyli po naszemu około 11000 kaemów. Wygląd mówi sam za siebie Ale z drugiej strony tak wygląda blacik 32T sygnowany Dartmoor - model bodajże Sting - po przebiegu mniej niż 600km Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Ja u siebie (w rowerze z przerzutkami) jakoś szybciej zjechałem dwa blaty 36z, jeden stalowy, drugi alu, wydaje mi się, że na każdym przebieg był poniżej 3000 km. A tymczasem pytanie z zupełnie innej beczki: jakby chcieć sobie złożyć takiego SSJ na dużych kołach, to trzeba by zabezpieczyć sobie stalową ramę pod duże koła. Orientujecie się może, za ile można wyrwać ramkę stalową od Krossa lub coś podobnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Napięcie łańcucha też bardzo ważne. Zbyt słabe, gubisz łancuch, zbyt mocne rowalasz piastę, łancuch i łożyska. Powierzchnia styku? Nie bardzo rozumiem... Z tym za słabym chyba właśnie odczułem jadąc dzisiaj do roboty. Wczoraj zmieniłem zębatkę o jeden numer mniejszą i łańcuch wydawał mi się trochę za słabo napięty (nie skracałem, bo jest napinacz). Nie wiem czy coś sknociłem przy montażu (spore opory przy kręceniu do tyłu, ale generalnie ta piasta ma duże opory), czy właśnie jest za słabe napięcie, ale łańcuch ma tendencję do dużego luzu na górze i przy odrobinie nieuwagi lubi spadać. Efekt jak przy za mocno skręconym wolnobiegu. Za nowości tak wyglądało: https://picasaweb.go...063409402149426 Teraz napinacz jest jakieś 55-60 stopni względem dolnej rurki. Mówiąc inaczej jaką ilość zębów łapie łańcuch. Im więcej, to chyba lepiej rozłożona siła i mniejsze siły na poszczególne ząbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobbudowniczy Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 wpływ ilości zębów na szybkości zużywania się zębatki to legenda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 (edytowane) wpływ ilości zębów na szybkości zużywania się zębatki to legenda. Nie zgadzam się zimowe ostre 53/20 było niezniszczalne a teraz 39 na 16 zjada się subiektywnie szybciej Szczególnie tył im ma więcej ząbków tym lepiej i łańcuch działa ze swoją siłą na więcej zębów w teorii. A pytanie o stalowe ramy - chyba wciąż te najtańsze to anielskie on one za 140 p Edytowane 2 Stycznia 2013 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Mówiąc inaczej jaką ilość zębów łapie łańcuch. Im więcej, to chyba lepiej rozłożona siła i mniejsze siły na poszczególne ząbki. Niektórzy to określają jako kąt opasania zębatki przez łańcuch. A sądzi się, że to nie ma znaczenia, ponieważ łańcuch nie jest tak bardzo rozciągliwy, czyli według tej teorii w jednym momencie pracuje jeden-dwa zęby przenosząc całe obciążenie, a nie każdy ząb z przeniesieniem odpowiedniego ułamka obciążenia. Nie wiem, czy tak jest naprawdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paznok Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Wedle tego co się uczyłem to zużycie koła zębatego jest zauważalnie szybsze przy ilości zębów bodaj mniejszej i równej 8(nie pamiętam dokładnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.