Skocz do zawartości

[Koło] luzujące się szprychy, tył


Angelof17

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Koło miałem oddawane do profesjonalnego serwisu 2 dni temu do szczecina (serwis w koniku). Po odzyskaniu koła wybrałem się w las z kolegą. Tereny były średnio wymagające, bez żadnych skoków. Dzisiaj ze 3 razy podjeżdżałem pod krawężnik i po powrocie do domu zauważyłem, że klocki w pewnym miejscu zaczynają mocno obcierać o obręcz, przez to praktycznie koło staje w miejscu. Podczas jazdy słychać trzeszczenie szprych. Po odbiorze koła z serwisu, po tym jak je zamontowałem i usiadłem na rower słychać było trzask w szprychach. Czy to może być spowodowane usterką w mocowaniach na szprychy czy to bardziej przez moją wagę (100kg) w co wątpię ponieważ jest to dobry rower który spokojnie powinien znieść moją wagę.

Najlepsze jest to, że to nie jest jedyny problem jaki pojawił się ostatnio w moim rowerze. W przeciągu 2-3 tygodni musiałem odsyłać raz rower na gwarancję z powodu luzującej się tylnej piasty i do tego pękła mi 7 zębatka w kasecie 8 rzędowe. Czy może to być spowodowane tym, że rower był zakupiony przedpremierowo (w czasie tzw. testów). Dodam, że kolega (70kg) jeżdżący na Giant Revel 1 ma podobne problemy. Rowery zostały zakupione mniej więcej w tym samym czasie w jednym sklepie (konik Międzyzdroje).

Uważacie, że powinienem iść się kłócić w sklepie o to? Czy może przeboleć to cotygodniowe centrowanie koła-,-?

 

Sprzęt:

obręcz- GIANT GX02, aluminiowa, dwuścienna

piasta- FORMULA, aluminiowa

szprychy- nierdzewne, stalowe

Wszystko znajduje się od nowości w rowerze. Rocznik roweru: 2012. Model: GIANT Revel 2 zakupiony w sierpniu 2011 (http://www.giant-bic....2/9167/49304/)

 

PS. Widziałem, iż jest podobny temat na forum ale on nie rozwiązuje mojego problemu.

Napisano

nic się niepowinno luzować, idz do tego serwisu i nieodpłatnie powinni zrobić... serwisy odawalają kaszanke a potem ludzie płacą ponowniem bzdura!

  • Mod Team
Napisano

Jeśli koło wycentruje się tylko tak żeby było proste dzieją się takie cyrki, szprychy się luzują i trzeba je dociągać po jakimś czasie. Dobry fachowiec potrafi pozbyć się naprężeń podczas centrowania, wtedy koło jest naprawdę gotowe do jazdy i będzie proste przez dłuuugi czas.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...