jasinski21444 Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 W tym tygodniu jadę kupić nowy rower. Początkowo byłem zdecydowany na cross'a ale teraz naszły mnie pewne wątpliwości. Mieszkam raczej na nizinach - wielkopolska i jeżdzę po asfaldzie , może lasek jakiś ale bez szaleństw . Moja średnia to 22-25km/h ogólnie staram się utrzymywać prędkość w granicach 24-30km/h. Wybieram pomiędzy Hexagonem V6 2011r i Krossem Evado 1.2 1. Wybieram się na zlot więc góry i tu mam wątpliwość czy korba 44 zębów nie będzie lepsza od tej która znajduje się w evado 1.2 z 48 zębami w góry ? 2. Większa waga o 1kg w przypadku hexagona będzie dużo zmieniać ? 3.Szersze opony w hexagonie v6 będą sprawiały trudniejsze rozpędzanie się i utrzymanie prędkości ? 4. Do moich zastosowań kupić hexagona czy evado ? 5. Czy warto iść w evado 1.2 ze względu na większe koła 28' , co zyskam prócz dłuższego efektu toczenia z górki ? 6. Który rower ma lepszy osprzęt ? 7. Na którym rowerze pozycja będzie bardziej podobna do tej na obecnym treku 830 ( Zdjęcia na dole rama 18 a nowy rowerr rama 21) Nie ukrywam że chciałbym aby rower łatwo się rozpędzał i poradził sobie na zlocie oraz mam świadomość że opony mogę wstawić węższe , ale ciągnie mnie do kół 28 i mniejszej wagi crossa . http://www.rowery-os...html?cPath=1_62 http://www.rowery-os...html?cPath=1_65
mklos1 Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 Add 1) Z tego co widziałem, to na pierwszym zlocie była głównie jazda terenowa (filmik), więc moim zdaniem cross'em nie poszalejesz...W przypadku jazdy szosowej w górach korba 48 i koło 28 będą mieć niewątpliwą zaletę, szczególnie podczas zjazdu. Przełożenia od dołu powinno wystarczyć. Add 2) Moim zdaniem nie, ale na forum są maniacy, który dali by się pokroić za 100 g. Add 3) Swego czasu używałem roweru górskiego jako szosowego - moim zdaniem porażka. Add 4) Nie kupuj roweru pod zlot. Kup rower pod siebie. Evado. A jak chcesz jechać na zlot, dla bezpieczeństwa pożycz od kumpla górala Add 5) Jak będziesz zjeżdżał z górki z prędkością 70 km/h, to przy Hexagonie i przełożeniu 44x11 kadencja będzie musiała wynosić ponad 140... Słabo to widzę. Przy Evado przełożeniu 48x11 kadencja około 120 (co już jest bardziej realne). Polecam kalkulator: http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html Add 6) Zbliżona klasa sprzętu, z uwzględnieniem Evado (mimo gorszego amora).
jasinski21444 Napisano 24 Czerwca 2012 Autor Napisano 24 Czerwca 2012 Add 3) Swego czasu używałem roweru górskiego jako szosowego - moim zdaniem porażka. Obecnie mam chińskie kółka z oponami 26x1,95 CST http://allegro.pl/opona-cst-c-1040n-26x1-95-i2375192838.html i dla mnie są ok , a tamte w hexagonie to semi slick więc może jednak da radę http://www.ckbikeshop.pl/product-pol-1533-Opona-Rubena-V45-Winner-26x1-9-50-559-.html Nie kupuj roweru pod zlot. Kup rower pod siebie. Evado. A jak chcesz jechać na zlot, dla bezpieczeństwa pożycz od kumpla górala ? Tak tylko że te 48 zęby na korbie to dla mnie za dużo i nie daję rady Add 5) Jak będziesz zjeżdżał z górki z prędkością 70 km/h, to przy Hexagonie i przełożeniu 44x11 kadencja będzie musiała wynosić ponad 140... Słabo to widzę. Przy Evado przełożeniu 48x11 kadencja około 120 (co już jest bardziej realne). dlatego myślę o hexagonie. Przy takiej prędkości to bym miał mokro w gaciach i cisnął bym na klamki.. Jestem bardziej za hexagonem ale poczekam na wypowiedzi innych.
mklos1 Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 Na semi slick'ach z lekkim bieżnikiem nigdy nie jeździłem. W góralskich rowerach zawsze miałem bieżnik agresywny (Dębica Tygrys, Schwalbe Smart Sam). Tak tylko że te 48 zęby na korbie to dla mnie za dużo i nie daję rady No spokojnej jazdy po równym korba 44 starczy. Przy zjazdach - moim zdaniem mało. Ale koło 28 to też inny komfort jazdy po szosie. Mniejszy opór, lekki rower więc będziesz leciał szybciej. Kiedyś w ogóle nie korzystałem z tarczy 48. Teraz gdy jeżdżę dużo zacząłem ją wykorzystywać co jakiś czas.
jasinski21444 Napisano 24 Czerwca 2012 Autor Napisano 24 Czerwca 2012 Hm raczej skłaniam się ku hexagonowi . Tak tylko że na opononkach 700 x 40c będzie trudniej przejechać przez suchy piasek itp.
jasinski21444 Napisano 25 Czerwca 2012 Autor Napisano 25 Czerwca 2012 Ktoś ma coś jeszcze do powiedzenia ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.