Skocz do zawartości

[amortyzator] Wybór amortyzatora tylnego do "chińskiego" roweru - jaki ?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Posiadam "chiński" rower "marki" Fisher. Rower jest jednym z pierwszych konstrukcji jakie pojawiły się jako sprzęt ogólnie dostępny w sklepach itp. Pewnie ktoś zastanowi się po co inwestować w taki coś... Tak czy siak, sprawa rozbija się o tylny amortyzator, a dokładnie jego zamianę. Zamiana podyktowana jest niewielkim sokokiem amortyzatora, bynajmniej tak to odczuwam. Sprężyna w amortyzatorze o twardości 650 lbs. Amortyzator w maksymalnym rozłożeniu ma długość od oczka do oczka 150 mm. Jest tak ustawiony, aby miał największy skok, tj. w stanie spoczynku jest maksymalnie rozciągnięty (nie wiem czy dobrze to opisuje - chodzi mi o słownictwo). W momencie siadania na rower, jak wiadomo amortyzator częściowo "składa się" i zostaje mu góra 2 cm skoku. Roweru używam głównie w mieście, nie jeżdżę po lasach itp. Moja waga to 73 kg.

Jako że jestem laikiem w sprawach rowerów mam do was pytanie, co w tym wypadku zrobić, aby otrzymać większy skok amortyzatora ? Czy należy bardziej przykręcić śrubę regulującą amortyzator, tak aby nie składał się tak mocno jak obecnie, jednak czy w tym momencie nie będzie dużo bardziej twardy ? (obecna twardość mi odpowiada, choć teoretycznie mógł by być trochę bardziej miękki). Zastanawiałem się również nad wymianą amortyzatora, można na internecie dostać tanie cuda w rozmiarze 165 mm, niestety żaden ze sprzedawców nie chce powiedzieć czy dłuższy amor ma większy skok, czy tylko jest wydłużony jeśli chodzi o oczka montażowe.

Czy jesteście w tym wypadku wstanie coś doradzić ? Odrazu mówię że nie szukam super sprzętu bo i tak go nie wykorzystam. Chcę w miarę najtaniej jedynie zwiększyć skok amortyzatora i nic więcej.

Dzięki za wyrozumiałość i mam nadzieję że was nie zanudziłem.

• Mod Team
Napisano