ToMaZz Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 Ponieważ swoim crossem grzęzłem i nie radziłem sobie w terenie postanowiłem wymienić opony na coś szerszego, ale i takiego co pojedzie po asfalcie. Na tył ląduje Smart Sam 28/29 x1.75 bo po przymiarkach nic większego bezpiecznie nie wejdzie w ramę. I tu dochodzimy do sedna, czyli co i w jakim rozmiarze założyć na przód gdzie jest już większe pole do popisu? Tak jak wspominałem chodzi o poprawę w terenie, ale po mieście też dużo jeżdżę (dlatego SS poszedł na tył bo czytałem, że na asfalcie też ładnie się toczy, a i w terenie jeździ.). W większości po suchym, rzadko zdarza mi się jeździć po mokrym bo nie ma potem gdzie myć Błota raczej mniejsze i płytkie zalegające po deszczach. Ps. CX Comp'y 35c zupełnie nie dawały rady w terenie i zapadały się w piach, obręcze już odczuły dziury i krawężniki, a mój tyłek zbierał na nich różne mniejsze nierówności Kusi mnie założyć coś większego na przód skoro na tył się nie da, aby zwiększyć bezpieczeństwo przy uślizgach i trakcję na piachach itp. Proszę o wasze porady, opinie i doświadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 Witam, na przód proponuję Nobby Nic , dobrze się prowadzi i trzyma na zakrętach dzięki bocznym klockom, dość dobrze czyści się z błota i w piasku też jest ok. Osobiście na nich jeżdżę i jestem zadowolony. Jeżdzę fullem, rozmiar moich NN 2x2,25 Ponieważ swoim crossem grzęzłem i nie radziłem sobie w terenie postanowiłem wymienić opony na coś szerszego, ale i takiego co pojedzie po asfalcie. Na tył ląduje Smart Sam 28/29 x1.75 bo po przymiarkach nic większego bezpiecznie nie wejdzie w ramę. I tu dochodzimy do sedna, czyli co i w jakim rozmiarze założyć na przód gdzie jest już większe pole do popisu? Tak jak wspominałem chodzi o poprawę w terenie, ale po mieście też dużo jeżdżę (dlatego SS poszedł na tył bo czytałem, że na asfalcie też ładnie się toczy, a i w terenie jeździ.). W większości po suchym, rzadko zdarza mi się jeździć po mokrym bo nie ma potem gdzie myć Błota raczej mniejsze i płytkie zalegające po deszczach. Ps. CX Comp'y 35c zupełnie nie dawały rady w terenie i zapadały się w piach, obręcze już odczuły dziury i krawężniki, a mój tyłek zbierał na nich różne mniejsze nierówności Kusi mnie założyć coś większego na przód skoro na tył się nie da, aby zwiększyć bezpieczeństwo przy uślizgach i trakcję na piachach itp. Proszę o wasze porady, opinie i doświadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToMaZz Napisano 23 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 Ale czy NN nada się też na miasto i asfalt, oraz czy nie jest bardziej na mokre niż suche? No i pozostaje kwestia jaki rozmiar do tylnego 1,75 będzie uzasadniony i nie wprowadzi za dużej asymetrii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 NN jest mieszanką trzech gum w miarę wytrzymałych , jeżeli go mocniej napompujesz ( 3 bar) to nie powinien szybciej czy mocniej zdzierać sie na asfalcie przy normalnej jeździe. Z tego co się orientuję najmniejszy NN to 2x2,1. W poprzednim rowerze na moich NN zrobiłem około 3000 km ( również asfalt) i wygladały przyzwoicie. Ale czy NN nada się też na miasto i asfalt, oraz czy nie jest bardziej na mokre niż suche? No i pozostaje kwestia jaki rozmiar do tylnego 1,75 będzie uzasadniony i nie wprowadzi za dużej asymetrii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToMaZz Napisano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 No nie wierzę, żeby nikt nie testował większej opony z przodu? Podzielcie się trochę doświadczeniami Z chęcią bym też zobaczył jakieś foto takiej konfiguracji jeśli ktoś ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Szersza z przodu -pewniej w piasku. Testowane na 26" z potrzeby chwili. Smart samy są ogólnie chwalone za żywotność i niskie opory. Jeżeli zmieścisz to spróbuj 2,1" http://www.cyklotur.com/pl-PL/produkt/15247/311/Opona-SMART-SAM-SCHWALBE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToMaZz Napisano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Hmm.. dobre pytanie - może ktoś już testował jaka najszersza oponka wchodzi w Suntour'a NEX 4110 v2.0 dla kół 28 cali? Ja wertuje już google - ale na razie bez powodzenia... Dam znać jak coś znajdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Zmierz ile masz miejsca pomiędzy lagami amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToMaZz Napisano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Teoretycznie proste, w praktyce nie tak łatwo wykonać No ale.. do wyników: Na wysokości 40mm od obręczy koła jest jeszcze aż 65mm szerokości na oponę między goleniami. Dalej amor się zwęża i na wysokości około 55mm od obręczy koła jest około 55mm szerokości między goleniami. Nie wiele wyżej łączenie lagów idzie już w poziomie ( na ok. 65mm wysokości od obręczy). Posiłkując się informacjami z Schwalbe, że SS 2.1 ma ok. 54mm, a SS 1,75 ma ok.47mm (link) i bardzo użytecznym praktycznym pomiarem jednego z forumowiczów SS'a 1.75 (link) wynika, że teoretycznie opona 2.1 czy nawet 2.2 powinna się spokojnie zmieścić z zapasem. Wtedy powstaje pytanie czy lepiej montować SS 2.1 czy może tak zachwalanego na tym forum RK 2.2? To by był scenariusz "Ma działać, a nie wyglądać" bo przypuszczam, że asymetria 1.75 na tyle i 2.1-2.2 na przodzie będzie mocno się rzucać w oczy Napisz proszę michuuu jakie ty miałeś u siebie wtedy rozmiary i czy nie drażniło to twojego oka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz8 Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Cześć Czy możecie doradzić w wyborze przedniej opony do Krossa level a6. Jeżdżę głównie w lesie czasem jakiś bardziej stromy zjazd, rower miał zamontowane opony Schwalbe Smart Sam 2.1 , tylnią zmieniłem na Kenda Kinetics 2.35 i sprawuje się świetnie. Co moglibyście doradzić aby współgrało dobrze? Z góry dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Napisz proszę michuuu jakie ty miałeś u siebie wtedy rozmiary i czy nie drażniło to twojego oka? Nie jestem ortodoksem jeżeli chodzi o wygląd roweru , 2,2" i 1,9" różnica duża. Teraz mam 2,2" i 2,1" z tyłu i też widać, zależy to jeszcze od producenta bo 2" jednego to nie zawsze te same 2" drugiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToMaZz Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Czy możecie doradzić w wyborze przedniej opony do Krossa level a6. Jeżdżę głównie w lesie czasem jakiś bardziej stromy zjazd, rower miał zamontowane opony Schwalbe Smart Sam 2.1 (...) Skoro głownie teren, a nie asfalty i chodniki to może Schwalbe Nobby Nic? Z uwagi na dobre trzymanie i że mają sobie radzić w różnych suchych, mokrych, twardych i miękkich warunkach - podobno na asfalt są nie bardzo (duże opory). Przeglądałem tabelkę oporów toczenia (która raczej skupiała się na terenie - nie asfalcie) z niej wynikało co następuje: Nazwa | Rozmiar | Opór toczenia(W) | Stability/Ability | Traction | Przeznaczenie Nobby Nic | 2.4 | 28 | 6/6 | 6/6 | 100% All Mountain Smart Sam | 2.1 | 28,9 | 5/6 | 5/6 | 100% Cross Country Race King | 2.2 | 23,9 | 5/6 | 4/6 | 85% Cross Country 15% All Mountain Zwróć uwagę, że twój Kross to nie cross.. tylko MTB więc zapewne mieści większe opony niż moja cross'ówka Powracając do tematu co na przód przy tyle SS 28/29 x1.75? SS 1.75 czy 2.10 (szerokość około 54mm)? RK 2.0 czy 2.2 (szerokość około 55mm)? Może polecacie jeszcze coś innego? Może ktoś podesłać realne rozmiary RK 2.2 najlepiej na obręczy 19mm? NN jednak nie zaryzykuje z uwagi na to, że jednak sporo jeżdżę po asfalcie. Widziałem opinie, że na tej nawierzchni stawia jednak odczuwalnie większe opory niż RK czy SS i szybciej się od nich ściera. Wykopałem tu jeszcze temat o doborze opon na przód i tył -> http://www.forumrowerowe.org/topic/35634-opony-xc-charakterystyka-doboru-opon-na-przod-i-tyl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToMaZz Napisano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2012 A więc zrobiłem przymiarkę jakiejś kendy 29x2.1 do swojego budżetowego widelca Suntour NEX 4110 v2.0 do 28 cali, i wyglądało to tak: Wydaje mi się, że jest tam wystarczająco dużo miejsca biorąc pod uwagę że błota omijam kiedy mogę. Na pewno jest tu sporo więcej miejsca niż u mnie na tyle, gdzie jest 4-5mm luzu po każdej stronie. Proszę o waszą opinię! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToMaZz Napisano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Za bardzo się nie rozpisaliście mili Państwo Po bardzo pozytywnych wrażeniach z testów SS 1.75 na tyle, zamówiłem na przód SS 2.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToMaZz Napisano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Moje doświadczenia -> link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.