Skocz do zawartości

[v-brake] strasznie piszczą


michal12

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, Od razu zacznę od tego że jestem nowy tutaj na forum więc nie wiem gdzie co i jak dlatego przepraszam jeśli zły dział, przejdę do rzeczy posiadam rower Kross' Hexagon V2 zakupiony w tym roku a dokładnie w maju moim problem jesst od kilku 3-4 dni strasznie piszczą mi z tyłu hamulce po prostu nie da się jezdzić jak się hamuje to piszczy żę po prostu szkoda gadać w rower jest nowy takżę dziwię się czemu a w szcególności żę nie jeżdże w deszu ani nie wiadomo gdzie żę miały by przycznę piszczenia dlatego postanowiłem napisać może ktoś z was postar mi się jakoś pomóc na razie nic nie działałem - w czwartek mam się wybrać do serwisu może oni coś pomogą ale myślę że tutaj też znajdę jakieś porady są to klocki ' ALHONGA ' szczęki idętyczne. Proszę o Pomoc

Napisano

Przetrzyj obręcze i klocki jakimś odtłuszczaczem (np.benzyna ekstrakcyjna) i ewentualnie przetrzyj klocki drobnoziarnistym papierem ściernym.

Napisano
  W dniu 17.06.2012 o 15:39, Airsofter napisał:

A klocki już się nie zużyły ?

Szczerze mówiąc nie wydają mi się na złużyte a wręcz dobre.

  W dniu 17.06.2012 o 15:51, Leszex napisał:

Przetrzyj obręcze i klocki jakimś odtłuszczaczem (np.benzyna ekstrakcyjna) i ewentualnie przetrzyj klocki drobnoziarnistym papierem ściernym.

 

Papierem ściernym próbowałem dało to trochę pomocy lecz nie na długo po paru minutach jazdy problem powrócił natomiast z benzyną nie próbowałem więc spróbuje jeszcze tego.

Napisano

Skoro problem wrócił znaczy, że klocki były czyste, tylko ubrudzuły się na nowo od obręczy - wytrzyją ją j/w pisze kolega odtłuszczaczem, aż szmatka będzie czysta. Powinno pomóc ;)

Napisano

Trzeba doregulować klocki. Mają nie być równoległe do obręczy tylko delikatnie zwężone w kierunku jazdy. W serwisie powinni wiedzieć ocb.

Dobrze wyregulowane hamulce V (z dobrymi klockami) można ubłocić, zmoczyć, zatłuścić a po kilku hamowaniach i tak będą świetnie działać.

Napisano

mam problem, wymieniałem linki i przy okazji przeczysciłem klocki i obręcz benzyną ekstrakcyjną . Klocki zaczeły strasznie pisczeć. Postanowiłem je zdjąć, nalałem gorącej wody do pudełeczka i zalałem ludwikiem , starą szczoteczką do zębów wyszorowałem je porządnie. Zamontowałem i nadal było to samo. Kumpel pożyczył mi płyn do czyszczenia silników, spsiukałem obręcz i przy spłukiwaniu widać było żółty strumień tak jak by tłuszcz, klocki zdjąłem popsiukałem i było to samo. Zamontowałem je i nadal piszczą jak cholera. Obręcz nie jest zużyta, a klocki to shimano( z wymiennymi okładzinami). Proszę o radę co mam czynić, bo denerwuje mnie to. Może hamować i się dotrą?

Napisano
  W dniu 23.06.2012 o 12:34, dawidos1312 napisał:

w jakim sensie krzywo? Jest ustawiony na rancie, nie wychodzi po za obręcz.

Klocki zaraz po czyszczeniu w niektórych przypadkach piszczą, muszą się dotrzeć i powinny przestać piszczeć(ale w cale nie muszą ;) ) W każdym razie przejedź pare kilometrów i spróbuj je dotrzeć. Moje Avidy zaraz po przeczyszczeniu też strasznie piszczały ale po kilku hamowaniach przestały.

Napisano

Ja zrobiłem dzisiaj 30km i przestały praktycznie całkowicie piszczeć(być może dlatego że z powrotem się zabrudziły ;P )

Napisano

Powiem tak: wszystko zależy od klocków. Jeździłem na różnych, czerwone Clarksy zawsze piszczały. Ma na to wpływ pewnie mieszanka gumy z której są zrobione, w tym przypadku bardziej miękka. Bardziej twarde czarne Clarksy czy Rim Wrangler 2 Avida nie piszczały mi nigdy przy używaniu z tymi samymi obręczami. Trzeba się przyzwyczaić i przeczekać, w końcu przestaną lub wymienić na inne.

  • Mod Team
Napisano

Podłuż pod tylna część klocka monetę 1groszową i tak ustaw klocki. Cel w tym jest taki, żeby najpierw dotykała obreczy przednia część klocka, a na koncu całość. Gwarantuje, że efekt pisków zniknie.

  • Mod Team
Napisano

No normalnie nie ustawiasz klocków równolegle tylko pod lekkim kątem, przy hamowaniu i tak sie całe docisną a wibracje znikają ;)

  • Mod Team
Napisano

Nie wiem jak można to dokładniej opisać :D

 

Przystępujesz do regulacji hamulca tak jak zawsze. Wykonujesz wszystkie czynności jak zawsze z drobnym wyjątkiem. Kiedy ustawiasz klocek względem obręczy, łapiesz za ramię i dociskasz go do niej. Wtedy bierzesz imbusa i dokręcasz. W tym przypadku po tylną część klocka podkładasz monetę, na styku klocek obręcz. Obręcz-moneta-klocek. W ten sposób skręcasz klocek. Efekt jest taki, że podczas hamowania najpierw łapie przednia część klocka, a dopiero jak się zwiększa siła dochodzi cała powierzchnia.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Szanowni Forumowicze! Podczytuję Wasze forum w różnych sprawach, ale dopiero dziś zdecydowałem się napisać o swoim problemie i zarejestrować się. Witajcie!

 

Otóż piszczą mi hamulce typu v-brake. Stan materialny: klocki Clarks, v-brake Shimano, obręcz aluminiowa X-Rims z rowkami. Próbowałem wszelkich znanych mi (i poznanych na forum) metod doprowadzenia hamulców do ładu. Nie ważne, pod jakim katem ustawię mechanizm, jakich klocków użyję (próbowałem z wieloma, w różnym stopniu zużycia, także pożyczonymi), czy są mokre, czy suche, tłuste czy świeżo umyte benzyną ekstrakcyjną - piszczą.

 

Doszedłem do wniosku, że może to wina obręczy. Posiada ona nie tylko standardowy rowek dający znać o zużyciu, ale cała jest pokryta drobnymi rowkami. Wywnioskowałem, że może drobna decentracja w profilu pionowym obręczy sprawia, że te rowki wprawiają układ hamowania w rezonans. Pisk wtedy jest niemiłosierny.

 

Czy któryś z Was spotkał się z podobnym problemem i doszedł do rozwiązania innego niż wymiana obręczy?

Napisano

Mam czerwone Clarks'y na wymiennych okładzinach. Piszczą mimo poprawnej regulacji. Wróć uwagę kiedy piszczą. Jeżeli piszczą pod koniec hamowania (tuż przed zatrzymaniem), to jest ok i olej sprawę. Jeżeli zaczynają piszczeć jak tylko dotkną obręczy, to znaczy, że są źle wyregulowane.

 

Słyszałem o metodzie moczenia w kwasku cytrynowym/soku z cytryny. Nie testowałem.

Napisano

Zaczynają piszczeć, gdy tylko dotkną obręczy. Im mocniejszy docisk, tym mocniejszy rezonans. Jak pisałem wyżej: sprawdzałem z kilkoma (konkretnie 4) rodzajami klocków. Wszystkie piszczą. Dlatego podejrzewam obręcz, która posiada fazowanie (czy jak to tam nazwać), a więc płytkie rowki wzdłuż całej szerokości. Proszę, nie piszcie, Drodzy Forumowicze, że mam je wyregulować. Od 12 roku życia własnoręcznie grzebię w rowerach. Gdybym nie próbował każdej metody dopasowania hamulców, nie prosiłbym Was o radę. Jestem na tyle bezradny, że myślę o wymianie obręczy na taką bez fazowania, co myślę, rozwiązałoby problem. Niestety to jednocześnie rozwiązanie najdroższe z możliwych.

  • Mod Team
Napisano

Połączyłem obydwa tematy, sugeruję skorzystać z wyszukiwarki następnym razem.

 

Spróbuj opcji z monetę 1groszową sposób opisany wyżej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.