michal12 Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Witam, Od razu zacznę od tego że jestem nowy tutaj na forum więc nie wiem gdzie co i jak dlatego przepraszam jeśli zły dział, przejdę do rzeczy posiadam rower Kross' Hexagon V2 zakupiony w tym roku a dokładnie w maju moim problem jesst od kilku 3-4 dni strasznie piszczą mi z tyłu hamulce po prostu nie da się jezdzić jak się hamuje to piszczy żę po prostu szkoda gadać w rower jest nowy takżę dziwię się czemu a w szcególności żę nie jeżdże w deszu ani nie wiadomo gdzie żę miały by przycznę piszczenia dlatego postanowiłem napisać może ktoś z was postar mi się jakoś pomóc na razie nic nie działałem - w czwartek mam się wybrać do serwisu może oni coś pomogą ale myślę że tutaj też znajdę jakieś porady są to klocki ' ALHONGA ' szczęki idętyczne. Proszę o Pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 A klocki już się nie zużyły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszex Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Przetrzyj obręcze i klocki jakimś odtłuszczaczem (np.benzyna ekstrakcyjna) i ewentualnie przetrzyj klocki drobnoziarnistym papierem ściernym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal12 Napisano 17 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 A klocki już się nie zużyły ? Szczerze mówiąc nie wydają mi się na złużyte a wręcz dobre. Przetrzyj obręcze i klocki jakimś odtłuszczaczem (np.benzyna ekstrakcyjna) i ewentualnie przetrzyj klocki drobnoziarnistym papierem ściernym. Papierem ściernym próbowałem dało to trochę pomocy lecz nie na długo po paru minutach jazdy problem powrócił natomiast z benzyną nie próbowałem więc spróbuje jeszcze tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seebcioo Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Skoro problem wrócił znaczy, że klocki były czyste, tylko ubrudzuły się na nowo od obręczy - wytrzyją ją j/w pisze kolega odtłuszczaczem, aż szmatka będzie czysta. Powinno pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zws Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Trzeba doregulować klocki. Mają nie być równoległe do obręczy tylko delikatnie zwężone w kierunku jazdy. W serwisie powinni wiedzieć ocb. Dobrze wyregulowane hamulce V (z dobrymi klockami) można ubłocić, zmoczyć, zatłuścić a po kilku hamowaniach i tak będą świetnie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal12 Napisano 17 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Przemyje benzynką postaram się wyregulować i zobaczymy co z tego wyniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidos1312 Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 mam problem, wymieniałem linki i przy okazji przeczysciłem klocki i obręcz benzyną ekstrakcyjną . Klocki zaczeły strasznie pisczeć. Postanowiłem je zdjąć, nalałem gorącej wody do pudełeczka i zalałem ludwikiem , starą szczoteczką do zębów wyszorowałem je porządnie. Zamontowałem i nadal było to samo. Kumpel pożyczył mi płyn do czyszczenia silników, spsiukałem obręcz i przy spłukiwaniu widać było żółty strumień tak jak by tłuszcz, klocki zdjąłem popsiukałem i było to samo. Zamontowałem je i nadal piszczą jak cholera. Obręcz nie jest zużyta, a klocki to shimano( z wymiennymi okładzinami). Proszę o radę co mam czynić, bo denerwuje mnie to. Może hamować i się dotrą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koziolgt3 Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 pewnie krzywo ustawione i dlatego ,klocek musi idealnie równo byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidos1312 Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 w jakim sensie krzywo? Jest ustawiony na rancie, nie wychodzi po za obręcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vilq Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 w jakim sensie krzywo? Jest ustawiony na rancie, nie wychodzi po za obręcz. Klocki zaraz po czyszczeniu w niektórych przypadkach piszczą, muszą się dotrzeć i powinny przestać piszczeć(ale w cale nie muszą ) W każdym razie przejedź pare kilometrów i spróbuj je dotrzeć. Moje Avidy zaraz po przeczyszczeniu też strasznie piszczały ale po kilku hamowaniach przestały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidos1312 Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 robie to cały czas gdy wyjade , rozpędzam się i hamuje . Ale nadal hałas jak w starym autobusie z SKR'u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vilq Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 Ja zrobiłem dzisiaj 30km i przestały praktycznie całkowicie piszczeć(być może dlatego że z powrotem się zabrudziły ;P ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidos1312 Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 ale jak 30km? Cały czas jadąc na hamulcu? Jak zahamuje na mieście to się wszyscy oglądają;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
argusiol Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 Powiem tak: wszystko zależy od klocków. Jeździłem na różnych, czerwone Clarksy zawsze piszczały. Ma na to wpływ pewnie mieszanka gumy z której są zrobione, w tym przypadku bardziej miękka. Bardziej twarde czarne Clarksy czy Rim Wrangler 2 Avida nie piszczały mi nigdy przy używaniu z tymi samymi obręczami. Trzeba się przyzwyczaić i przeczekać, w końcu przestaną lub wymienić na inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwaq Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 Albo przejedź się troche i je dotrzyj, albo przetrzyj lekko papierem ściernym - efekt taki sam tylko szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 23 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 Podłuż pod tylna część klocka monetę 1groszową i tak ustaw klocki. Cel w tym jest taki, żeby najpierw dotykała obreczy przednia część klocka, a na koncu całość. Gwarantuje, że efekt pisków zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidos1312 Napisano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 Zrobiłem tak jak kolega wyżej polecił, i naprawdę nie piszczy. Temat do zamknięcia. Wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 No normalnie nie ustawiasz klocków równolegle tylko pod lekkim kątem, przy hamowaniu i tak sie całe docisną a wibracje znikają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 28 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Nie wiem jak można to dokładniej opisać Przystępujesz do regulacji hamulca tak jak zawsze. Wykonujesz wszystkie czynności jak zawsze z drobnym wyjątkiem. Kiedy ustawiasz klocek względem obręczy, łapiesz za ramię i dociskasz go do niej. Wtedy bierzesz imbusa i dokręcasz. W tym przypadku po tylną część klocka podkładasz monetę, na styku klocek obręcz. Obręcz-moneta-klocek. W ten sposób skręcasz klocek. Efekt jest taki, że podczas hamowania najpierw łapie przednia część klocka, a dopiero jak się zwiększa siła dochodzi cała powierzchnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
suchychleb Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Szanowni Forumowicze! Podczytuję Wasze forum w różnych sprawach, ale dopiero dziś zdecydowałem się napisać o swoim problemie i zarejestrować się. Witajcie! Otóż piszczą mi hamulce typu v-brake. Stan materialny: klocki Clarks, v-brake Shimano, obręcz aluminiowa X-Rims z rowkami. Próbowałem wszelkich znanych mi (i poznanych na forum) metod doprowadzenia hamulców do ładu. Nie ważne, pod jakim katem ustawię mechanizm, jakich klocków użyję (próbowałem z wieloma, w różnym stopniu zużycia, także pożyczonymi), czy są mokre, czy suche, tłuste czy świeżo umyte benzyną ekstrakcyjną - piszczą. Doszedłem do wniosku, że może to wina obręczy. Posiada ona nie tylko standardowy rowek dający znać o zużyciu, ale cała jest pokryta drobnymi rowkami. Wywnioskowałem, że może drobna decentracja w profilu pionowym obręczy sprawia, że te rowki wprawiają układ hamowania w rezonans. Pisk wtedy jest niemiłosierny. Czy któryś z Was spotkał się z podobnym problemem i doszedł do rozwiązania innego niż wymiana obręczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 A sprawdzałeś z innymi klockami ? Bo Clarks`y są znane jako głośne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Mam czerwone Clarks'y na wymiennych okładzinach. Piszczą mimo poprawnej regulacji. Wróć uwagę kiedy piszczą. Jeżeli piszczą pod koniec hamowania (tuż przed zatrzymaniem), to jest ok i olej sprawę. Jeżeli zaczynają piszczeć jak tylko dotkną obręczy, to znaczy, że są źle wyregulowane. Słyszałem o metodzie moczenia w kwasku cytrynowym/soku z cytryny. Nie testowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
suchychleb Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Zaczynają piszczeć, gdy tylko dotkną obręczy. Im mocniejszy docisk, tym mocniejszy rezonans. Jak pisałem wyżej: sprawdzałem z kilkoma (konkretnie 4) rodzajami klocków. Wszystkie piszczą. Dlatego podejrzewam obręcz, która posiada fazowanie (czy jak to tam nazwać), a więc płytkie rowki wzdłuż całej szerokości. Proszę, nie piszcie, Drodzy Forumowicze, że mam je wyregulować. Od 12 roku życia własnoręcznie grzebię w rowerach. Gdybym nie próbował każdej metody dopasowania hamulców, nie prosiłbym Was o radę. Jestem na tyle bezradny, że myślę o wymianie obręczy na taką bez fazowania, co myślę, rozwiązałoby problem. Niestety to jednocześnie rozwiązanie najdroższe z możliwych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 10 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 Połączyłem obydwa tematy, sugeruję skorzystać z wyszukiwarki następnym razem. Spróbuj opcji z monetę 1groszową sposób opisany wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.