tobo Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 Zacznę od tego że w przeciwieństwie do wielu ja tych hamulców nie trawię. Mam styczność z wieloma tarczówkami, hydraulicznymi i mechanicznymi, dobrymi, takimi sobie i kiepskimi ale żadne nie są tak oporne w ustawianiu jak bb7. A wersja do szosy, współpracująca z klamkomanetkami szosowymi to już całkowite nieporozumienie. Ustawienie tanich tektro, zoomów czy nawet shimano trwa przy nich mgnienie oka. Czasami na złożenie roweru mam kilkanaście minut i jeśli są w nim bb7 to wiem że czas ten wydłuży się znacząco. Może jakieś specjalne triki montażowe? Mnie ten badziew doprowadza do szału... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 hmm ja przy każdych patrzę w szczelinę przykręcając zacisk i nie mam za dużo problemów, chyba że ustawiam zacisk Blackboxa nierozbierany od 2lat, wtedy wole rozebrać zacisk, wyczyścić go i dopiero zabrać się za zakładanie:) chociaż w BB5 jest w######iająca sprężynka która nierówno odciaga klocki... to też potrafi wydłużyć czas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 1. Minimalne bicie tarrczy (a prostych avidowskich prawie nie spotykam) już bardzo komplikuje ustawienie zacisku i klocków. 2. Planowanie oczek mocowania zacisku do ramy i widelca także pomaga w niewielkim stopniu. Ustawienie mechanicznych tarczówek takich jak np tektro czy nawet beznadziejnych w działaniu zoomów trwa chwilę; hamulec toleruje nawet spory odstęp między tarczą a klockami a dźwignie są "twarde" gdy klocki stykają się z tarczą. W miarę uciążliwe są mechaniczne shimano, gdyż wewnętrzny nieruchomy klocek czasami nie jest równoległy do powierzchni hamuącej ale i tak avid bb7 to mistrzostwo świata w uciążłiwości Z ustawieniem hydraulicznych avidów problemu nie ma, mimo że za systemem tri align nie przepadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 System tri-align może i się czasem komuś przydaje ale to właśnie z Avidami mam największy problem przy regulacji, czasem idzie szybko a czasem meczę się z tym pół godziny Hayesa MX-2 u kumpla, tak samo jak i Promaxa Q3 i innego wyreguluje w parę sekund ale żeby to to już nie jest tak łatwo. Zauważyłem że najlepiej jest obczaić w którym miejscu tarcza jest akurat po środku krzywizny i tam regulować hamulec, bo regulując na części odbitej w jedna ze stron po przekręceniu koła tarcza w zacisku przesunie się tak że będzie masakrycznie ocierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazujama Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 mi regulacja bb7 zajmuje ok 5 minut po czyszczeniu klocków i około 15 minut po czyszczeniu zacisków moim zdaniem regulacja jak każda inna nie wiem czemu wg was bb7 są pod tym względem upierdliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz231 Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 Tez sie zastanawiam, gdy to czytam, ja swojego bb7 kupilem za namowa kolegi, ze ustawienia czy regulacja odbywa sie na zasadzie klik-klik i juz. Zalozenie i ustawienie zajelo mi max 30 minut, tez mam krzywa tarcze shimano i nawet jej nie prostowalem, a hamulec dziala idealnie. Zampomnialem dodac, ze ja swojego ustawilem posilkujac sie filmem z youtube i wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.