best24 Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Witam! Chciałbym kupić nowe tarczówki. Obecnie mam chińskie no no namówy. Mieszkam na południu w górach. Podjazdy po 25-30%, błoto, kamyki, brak asfaltu i śliska nawierzchnia. Co polecacie?
Mod Team Puklus Napisano 21 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 21 Czerwca 2012 Hmm a jeździsz raczej szybko czy tak średnio ? Ile wazysz? Może np deore 596 z tarczą 180 na przod ? Większa lepiej odprowadza ciepło.
best24 Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Napisano 21 Czerwca 2012 40-50KM/h z góry po błocie, kamykach, gałęziach itp. Ważę 75KG. I sprawa z klamkami. Mam zintegrowane klamki z biegami(czy jak tam się to nazywa).
Mod Team Puklus Napisano 21 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 21 Czerwca 2012 No jeżeli chcesz przejsć na hydrauliki to albo zrobisz jak moj kolega czyli wytniesz klamki ( o ile sie da) albo wywalisz całkiem i kupisz do kompletu manetki. Myśle ze deore by były ok do takiej jazdy z tarczą 180. A jaki masz amor ? zeby hamulec nie przerósł widelca bo jak byś go przypadkiem złamał przy hamowaniu ... no wiesz Ewentualnie kupujesz mechaniki, BB7 do tego klocki metaliczne i nie musisz ruszać klamkomanetek.
Sagitt77 Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 W góry to lepiej SLX-y BR-M666, mają klocki z radiatorami lepiej odprowadzające ciepło. Komplet ok. 700 zł. Mam, są super
best24 Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Napisano 22 Czerwca 2012 A coś tańszego? Max 200zł. Mój widelec to Suntour XCT 80 mm. Znalazłem zdjęcie http://desmond.imageshack.us/Himg191/scaled.php?server=191&filename=sfx3.jpg&res=landing Inny kolor i parę rzeczy, lecz tak to to samo.
Mod Team Puklus Napisano 22 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 22 Czerwca 2012 No to zostań przy V BB7 są dobre bo nie są wrażliwe na temp. można je nagrzać tak az sie coś zapali a i tak będą działać. No przy ostrych zjazdach na hydraulikach trzeba myśleć o dobrym chłodzeniu płynu. Ale dla twojego amora zabójcza by była tarcza 160 a co dopiero 180 Sam zacisk od bb7 idzie kupić za 200zł, klamkę masz, pozostaje tylko piasta i tarcza. Ten XCT to pierwszy model ... nie zakładał bym tarcz wiekszych jak 160.
best24 Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Napisano 22 Czerwca 2012 A czemu zabójcza? Teraz mam tarczówki ale one są chińskie. Mam tarcze 160mm. Z przodu i z tyłu. Możecie mi wyjaśnić jakim cudem mogę rozwalić amortyzator?
Mod Team Puklus Napisano 22 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 22 Czerwca 2012 Porządny Hamulec tarczowy działa z taką siłą czasami udarową ze potrafi wyrwać mocowanie z goleni lub nawet złamać amora. Oczywiście nie dotyczy to dobrych widelców ale własnie takich typu XCT zoom i inne wynalazki. Był o tym temat kiedyś.
best24 Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Napisano 22 Czerwca 2012 Jestem tu nowy więc nie wiem.Wjechałem kiedyś tym rowerem w kamień z prędkością 40KM/h i nie rozwaliłem widelca. Koło lekko scentrowane. Tylko ja się potłukłem. Od tego czasu już nie jeżdżę skrótami gdy jest rosa. Sprawdziłem i mam XTC V2 poprawka. A co do tarcz to chyba maxymalnie mogę dać 160mm(takie jakie mam obecnie).
adii22 Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Powiem tak: nie straszcie go ze polanie amortyzator. Owszem, tarcza 200mm może bardzo naruszyć konstrukcje, ale przy zdrowych zmysłach nikt takiej nie właduje do takiego amortyzatora. Deore M596 + tarcza 160mm powinny zapewnić duża siłę hamowania, jednak licz się z tym, ze amortyzator jest lichy i luzy szybko złapie. Mimo to,z tak mała tarczą nie złamie się, będzie wiotki, pewnie odczujesz to, ale nie pięknie. Chyba ze w górach jeździsz nałogowo, trenując dh Alternatywa jest wspomniany wyżej bb7, też dobry hamulec, spostrzeżenia jak kilka linijek wyżej Pomyśl nad zmiana amortyzatora na Raidona na przykład, wytrzyma sporo więcej niż Twój i nie zrujnuje budżetu. Tapniete Słajpem z mojego gt5360
best24 Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Napisano 22 Czerwca 2012 bb7 tańszy. Mój amorek już ma luzy. Poczekam aż do całkowitego rozwalenia. Co do hamulców to myślę że jak temperatura nie robi na nim wrażenia zostawię 160mm tarcze. Aha i jak z tyłem? Zostawię może go.
Mod Team Puklus Napisano 22 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 22 Czerwca 2012 Ja napisałem ze nie na pewno połamie ale na pewno go zużyje. Miałem RST gile i w przeciągu sezonu pozbawił go lewej tulei ślizgowej Co do temp hamowania na mechaniku jak napisałem nie robi to wrażenia może sie nawet na nim farba zapalić i jeżeli klocki to wytrzymają to będzie działać (ewentualne problemy będa pozniej). Zagotowany hydraulik na zjeździe to ... śmierć w oczach
best24 Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Napisano 22 Czerwca 2012 Ja jak zagrzeje na moich chinolach to później lepiej się butem hamuje. Kupuje. Jak mnie podniosą to będą pro A co z płynem do odtłuszczania?
Mod Team Puklus Napisano 22 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 22 Czerwca 2012 DO odtłuszczania tarczy dobry każdy środek usuwający tłuszcz, ja płynem do naczyn ostatnio czyściłem i jest ok. Klocków sie nie czyści. Metaliki sie wypala a organiki wywala. Można jeszcze trzeć papierem czasem pomaga.
Mod Team Puklus Napisano 23 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 23 Czerwca 2012 Kosz. Oczywiscie jezeli zaraz po zachlapaniu sie je umyje i przetrze papierem mozna uratować bo olej nie zdąży wsiąknąć. Jak sie zobaczy po jakimś czasie to tylko do kosza. Można próbować ratować ale z doświadczenia wiem ze to tylko niepotrzebna robota. Metaliki wsadzałem w zimie do pieca węglowego aż świeciły no i hamowały jak nowe po uprzednim spaleniu sie wszystkiego co ulega spalaniu
best24 Napisano 23 Czerwca 2012 Autor Napisano 23 Czerwca 2012 Z przodu mam metaliki z tyłu pół ale jeszcze dobrze hamują. Palnikiem mogę przejechać
Mod Team Puklus Napisano 23 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 23 Czerwca 2012 Pół metaliki wypiekania nie przeżyją, ale ogrzewanie w wysokiej temp moze pomóc jednak nie znam temp. granicznej po ktorej zmienią sie w pył.
best24 Napisano 23 Czerwca 2012 Autor Napisano 23 Czerwca 2012 I chyba nie przeżyły. Zjazd 40%, jedynka, hamulec ściśnięty całą pięścią na 100%, okropny pisk. Jade 100 metrów dymi się, śmierdzi spalenizną jak cholera, dotykam lekko tarczy żeby sprawdzić temperaturę, sparzyłem się. Temperatura około 150*C... Myślę że jadę dalej na przodzie(i musiałem tyłem hamować bo te z przodu już się ślizgały po tarczy). Piski i dymy okropne, przyjechałem na moją posesje sprawdzam po 15 minutach tarcza dalej gorąca. Tarcza jest teraz taka czarna Chyba spieprzyłem robotę. Poczekam jeszcze 20 minut.
Mod Team sznib Napisano 23 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 23 Czerwca 2012 Temperatura około 150*C. Masz termometr w palcu? Ty to kaskader jesteś jak jeździsz tak szybko w terenie z pseudo hamulcami. Ja bym sugerował nowe deorki, tarcza 180 i nowy amor (szukaj używanego Duro, za 150pln można kupić, np: http://allegro.pl/suntour-duro-130mm-z-piwotami-i2434620314.html lub drożej na "kup teraz": http://allegro.pl/sr-suntour-duro-djd-100mm-i2438954643.html) i możesz śmiało na takim zestawie smigać.
Mod Team Puklus Napisano 23 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 23 Czerwca 2012 Przy 150* oleiste ciecze by nie dymiły tam było wiecej jak sie dymiło z klocków duzo wiecej
best24 Napisano 23 Czerwca 2012 Autor Napisano 23 Czerwca 2012 Może nie 150 ale 100 na 100%. Z tyłu mam dobre hamulce, na 2 palce blokuje koło, lecz lepiej hamuje się przodem. Zjadz 40% jednak hamowałem tyłem i starałem się nie przekraczać 30km/h. Może umyje tą tarcze bo są czarne. @up nie rozumiem.
Mod Team sznib Napisano 23 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 23 Czerwca 2012 Dobre hydrauliki blikują koło przy użyciu jednego palca i niewielkiej siły. Ale o blokowanie koła nie chodzi, tego akurat powinno się unikać, dobra modulacja to podstawa.
marcingrychtol Napisano 23 Czerwca 2012 Napisano 23 Czerwca 2012 Fakt, jednym palcem z tyłu to mi v-ka XTR blokuje
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.