ratopher Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Witam! Mam dylemat co do zakupu roweru, którym zamierzam przez większość czasu jego użytkowania porusząc się po Warszawie. Dotychczas jeździłem po Warszawie tylko komunikacją miejską, ale na rowerze jeżdżę nienajgorzej, przepisy też w miarę znam (mam prawo jazdy od 3 lat). Wyhaczyłem sobie rowerki używce zarówno MTB jak i kolarki i teraz pytanie co wybrać? Czy do jeżdżenia po mieście nada się rower szosowy, czy jak na początek przesiadka z komunikacji miejskiej na taki rower to pomyłka i lepiej kupic "górala"? Szczerze wolałbym jeżdzić szosowym, ale znalazłem też mtb z kołami 28 cali, może taki będzie ok? Zdecydować się muszę do jutra, a mam niezły mętlik w głowie i już sam nie wiem, co bedzie lepsze (zresztą ciężko mi to ocenić w jakikolwiek logiczny sposó. Czy np. jazda rowerem szosowym po ścieżkach dla rowerów (pewnie czasem trzeba na zjeżdżać) to męczarnia, czy daje radę i czy jazad kolarką jest bardziej niebezpieczna itp w ruchu drogowym??
ratopher Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Napisano 21 Czerwca 2012 A co z szosowym, nie nada się zupełnie, czy po prostu jest niewygodny?? Dziś rozmawiałem w komisie rowerowym ze sprzedawcą i mówił, że po przesiadce na kolarz trzeba około tygodnia żeby sie przyzwyczaić. Ale że innym rowerem nie dostanie się tam gdzie chce w takim tempie....
mklos1 Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Zarówno szosówka jak i MTB do jazdy po mieście to nieporozumienie. Szosówka jest za "delikatna" (zależy w jakich kołach i jakim ogumieniu) a MTB za "twardy". W ogólności to rowery specjalizowane. Polecam za iza121, cross lub treking. Ale że innym rowerem nie dostanie się tam gdzie chce w takim tempie.... Wszystko zależy od tego jaką jazdę chce się uprawiać. Z której strony by nie patrzeć jeden i drugi to rowery ściśle sportowe, nie przeznaczone do codziennego użytku (dojazd do pracy, po przysłowiowe bułki itp).
ratopher Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Napisano 21 Czerwca 2012 Dobra, to może bardziej konkretnie - rozpatruje między rowerami KTM Life Track na kołach 28 oraz Scott (modelu nie pamiętam - taki z wygiętą/ zgiętą ramą). Z kolarzy chyba zrezygnuje, chociaż znalazłem bardzo fajne okazje, troche szkoda, za taką kasę to dobry deal... Myślicie że nada się np ten ktm??
pr0zaq Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Dobra, to może bardziej konkretnie - rozpatruje między rowerami KTM Life Track na kołach 28 oraz Scott (modelu nie pamiętam - taki z wygiętą/ zgiętą ramą). Z kolarzy chyba zrezygnuje, chociaż znalazłem bardzo fajne okazje, troche szkoda, za taką kasę to dobry deal... Myślicie że nada się np ten ktm?? Posiadam rower o podobnej charakterystyce co ten KTM i powiem ci ze jezdze nim pol na pol miasto/teren (teren oczywiscie mam na mysli sciezki lesne i zwirowate drogi). Do miasta nadaje sie idealnie, opony wytrzymaja na pewno wiecej niz roweru szosowego a i w delikatny teren tez pojedziesz bez problemu. Teraz kwestia tylko wyboru marki , wszystko zalezy od Twoich funduszy.
mklos1 Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Marka KTM do najtańszych nie należy. O 200 PLN taniej masz Evado 3.0 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie Na osprzęcie tej samej klasy i tarczach hydraulicznych.
kantele Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Cześć, Klasyczny góral to zdecydowanie przesada na Warszawę. Coś na kołach 28 (trekking/cross) to dobry pomysł, bo stanowi coś pośredniego pomiędzy góralem i kolarką więc nada się zarówno do jazdy miejskiej jak i na jakąś delikatną wycieczkę w teren. Sądzę, że ten KTM będzie akurat. Kolarką jednak można spokojnie po Warszawie jeździć. Ja od bodajże stycznia czy lutego na codzień jeżdżę po Warszawie kolarką na prawie łysych oponach, no... mają jakiś tam drobny bieżniczek - głównie ulice ale również chodniki, ścieżki, alejki parkowe, Las Kabacki, błotko, a nawet okoliczne dziurawe szutry - i absolutnie nie mam problemu. Problem robi się tylko jak napada śniegu bo ślisko Ale zawsze można kupić bardziej bieżnikowane opony. Pozdr. i miłej jazdy
ToMaZz Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Jeżdżę rowerem o podobnej charakterystyce co ten KTM - CUBE CLS LTD Comp na co dzień po Warszawie i kiedy się nadaży okazja po leśnych ścieżkach i jestem bardzo zadowolony. Nawet tutaj opona 28x1.35 (700x35c) czasem potrafi nie wystarczyć na krawężniki i dziury. Moja tylna obręcz już to zaczyna odczuwać, a ja patrzę już w kierunku szerszej/większej oponki. Myślę, że cross na miasto jest godny polecenia i pozwala się szybko i sprawnie po nim poruszać.
ratopher Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Napisano 22 Czerwca 2012 A coś w ten deseń: http://allegro.pl/super-rower-scott-specialized-lx-truvativ-i2429003807.html#history Ma calkiem niezły osprzęt, może warto podlicytować??
zorteran Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Jeżdżę crossem (author zenith) po warszawie i jest ok z tym że mam oponki 700x25 i jak dopompuje do 9 atm to na takiej kostce czuć każdy występ. Gdybym miał kupować jeszcze raz rower chyba wybrałbym szose, ale to z powodu mojego widzimisię. Polecam crossa
lukas85 Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Ja jeżdżę rowerem MTB na oponach 1,9 z bieżnikiem miejskim, na sztywnym widelcu i jeździ się dobrze. Po zajechaniu opon, planuje jakieś miejskie 1,75 cala kupić. Ogólnie górala da się także przystosować do jazdy po mieście, wygodne siodło, regulowany mostek i mamy prawie Crossa.
mklos1 Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Można przystosować. Pytanie po co, skoro są rowery gotowe.
zorteran Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Zależy od użytkownika. W mtb zawsze można wrócić do starych kapci i wyjechać w góry
iza121 Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 trzeba tylko pamiętać, że w mtb pozycja jest bardziej pochylona i tego się nie zmieni.
mklos1 Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 W mtb zawsze można wrócić do starych kapci i wyjechać w góry Laczki można zmienić, ale jak powiedziała iza121 geometrii się nie zmieni (chyba że się wymieni pół roweru). Lepiej odpuścić sobie ewentualny wypad w góry i jeździć komfortowo codziennie, niż ponosić codzienne wyrzeczenia w imię jednorazowego wypadu w góry. Ale co kto lubi... Poza tym kolega wątkotwórca nie wspominał o wypadach w teren... Jest taka grupa ludzi, określana mianem "preppersów" (dokument na NG), którzy lubią być gotowi na wszystko, a szczególnie na dzień zagłady. Jak się obejrzy ten film, to ich życie wygląda jak koszmar z ulicy wiązów...
eizoo Napisano 23 Czerwca 2012 Napisano 23 Czerwca 2012 Witam gorąco grono Forumowiczów Podłącze się do tematu. Nie jestem rowerowym orłem dlatego w pełni powierzyłem sprawę złożenia roweru w sklepie. Czytając wątek nabieram wątpliwości czy wybrałem dobrze. Otóż tak jak pisze twórca wątku i w moim przypadku 90% jazda po mieście 10% szuter, leśne ścieżki, bardziej grząskie podłoże. Komponenty do roweru rama Kross A8 i w zasadzie rozmiar kół 26". Poza tym czy jest aż tak znacząca różnica w pozycji na rowerze np: Kross Trans pacific i wspomniany już model A8?
Schwefel Napisano 23 Czerwca 2012 Napisano 23 Czerwca 2012 Jeżdżę po stolicy fullem jak i szosą i nie narzekam, z tym że często zapuszczam się w teraz a i góry nie są mi obce. Jakbym miał mieć 1 rower wyłącznie do jazdy po mieście to wybrałbym hybrydę, Krossa Street Scraper albo Cannona Bad Boy. Katalog Rowerowy – Kross Street Scraper 8 Katalog Rowerowy – Cannondale Bad Boy 8 Cross też jest ok ale jednak wolę proste rozwiązania jak sztywny widelec i brak zewnętrznych przerzutek.
mklos1 Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 Otóż tak jak pisze twórca wątku i w moim przypadku 90% jazda po mieście 10% szuter, leśne ścieżki, bardziej grząskie podłoże. Przy takim podziale trasy jednak proponowałbym kupić cross/treking do jazdy typowo miejsko/szosowej, a ewentualnie z czasem zainwestować w drugi rower. Trekingiem/cross'em przejedziesz bez problemu szutrem. W lesie potrzebna jest ubita droga. Jak jest dużo piasku/grząsko to zaczyna być problem.
eizoo Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 Znaczy generalnie problem polega na ramie i kołach wcześniej pisaliście, że jazda takim rowerem jest po mieście trochę męcząca poza tym w sklepie mają już komplet "bebechów" czyli ramę i widelec... nie wiem co mam powiedzieć w poniedziałek żeby jednak inną ramę sprowadzili? Może jako sedno podpowiedzcie czy tę ramę /Kross A8/ da się potraktować pod trekking cross?
iza121 Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 tej ramy nie da się potraktować, jako ramy pod crossa/trekinga
eizoo Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 ok to ja już dziękuję, przy okazji żeby nie zapeszać, ale fajne Forum nie opierdzielą cię jak o coś zapytasz tylko każdy podzieli się wiedzą. Dzięki
dovectra Napisano 25 Czerwca 2012 Napisano 25 Czerwca 2012 spoko bo kto tam ma trochę pod sufitem ten wie że: - niekonstruktywna krytyka jest wyrazem flustracji krytykującego
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.