Skocz do zawartości

[Koła] NAPRAWDĘ lekkie koła do XC


Tomy2

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szanowne Panie oraz Panowie,

 

Zwracam się do Was z zapytaniem, na jakich komponentach złożyć naprawdę lekkie koła do XC?

Punktem wyjścia jest oczywiście rider. W naszym wypadku jest to kobitka, co ledwo 50 kg wagi sięga, a w sezonie startowym nawet poniżej tych 5 dych się plasuje. W "cyklo" wycina całą konkurencję, więc na nowy sezon przymierzamy się do maratonów u Golonki. I dla tego celu składany jest nowy, bardzo lekki rower na dystanse mega.

Rzeczone koła mają być "ukoronowaniem" bardzo lekkiego roweru do XC. Obecnie składa się on z:

 

Rama: Scott Scale SL (nasz egzemplarz: 897 g)

Sztyca: smud carbon: 86 g

Siodło: smud carbon 80 g

Kierownica: Schmolke flat bar TLO: 74g

Mostek: Cinelli custom: 79 g

Korba + suport: Clavicula 2 x 10: 446 g

Widelec: German A Kilo 1+: 1099 g

Napęd najprawdopodobniej oparty będzie na Sram XX + kaseta KCNC + łańcuch Wippermann

 

I dochodzimy do sedna, czyli koła. Z "powszechnie dostępnych komponentów" można złożyć zestaw o wadze około 1250 g (Poidiumy, plus piasty Tune i szprychy X-Ray).

Moje pytania:

 

1. Czy można zbić z tej wagi bez wydawania majątku? Jeżeli tak, to jakie podzespoły?

2. Czy istnieją koła "systemowe" (f.e. Cranki, Mavic'i, I-9, etc.), które schodzą poniżej tej wagi? Wykluczam tutaj Schmolke Obermayer III (980 g), które kosztują tyle, co używana limuzyna wyższej klasy średniej (około 20 tysięcy PLN).

 

---

Pozdrawiam!

Napisano

Zamiast drogich piast Tuna, możesz zastosować piasty Mack'a - polskiej manufaktury, jedyny minus to długi okres oczekiwania. Waga w najlżejszej wersji to ok 290g/kpl na 6 śrub. Dodatkowo szprychy Superspoke zamiast Cx-ray, obręcze bez zmian. Z dużym zapasem powinieneś osiągnąć poniżej 1150g.

Napisano

Zamiast drogich piast Tuna, możesz zastosować piasty Mack'a - polskiej manufaktury, jedyny minus to długi okres oczekiwania. Waga w najlżejszej wersji to ok 290g/kpl na 6 śrub. Dodatkowo szprychy Superspoke zamiast Cx-ray, obręcze bez zmian. Z dużym zapasem powinieneś osiągnąć poniżej 1150g.

 

Piasty wyglądają, ważą i kosztują obiecująco (http://www.mackhubs.com/).

A jak z obręczami? Da się coś zejść poniżej Podium'ów bez utraty majątku i przy zachowaniu marginesu bezpieczeństwa na wytrzymałość?

Co do szprych, to zakładam, że Superspoke'i już są nie do przeskoczenia?

Napisano

Wątpię żeby więksi producenci przekroczyli granicę 1250 g. Blisko jest Easton z http://www.eastoncycling.com/en-us/mountain/products/wheels/xc/ec90-xc-26

 

Wyglądają obłędnie i chętnie bym je u siebie powitał. Ale nie powitam, bo z kilku niezależnych źródeł płyną opinie o dużej wiotkości (okropnej wg Bb). To nie znaczy, że nie są wytrzymałe czy wymagają centrowania co chwilę - po prostu pracują i dają tym niemiłe wrażenia.

 

Nie dotyczy 60 kg kurczaków.

Napisano

Piasty:

Mack extralight 282g

Tune Prince/Princess 277g

Extralite Hyper 246g

 

Szprychy 64szt 260mm:

CX ray ok 280g

Superspoke/ CX super ok 230g

Pillar X-Tra Lite Ti ok 180g

 

Obrecze:

Podium 290g

Pod szytke karbonowe:

AX Lightness 230g

 

Najlzejsza kombinacja pod szytke w granicach 900g, pod opone o 120g wiecej (obrecze).

Stosujac superspoke lub cx super (powoli zaczynaja sie pojawiac) zestaw wychodzi ponizej 1100g.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...