Tomy2 Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Szanowne Panie oraz Panowie, Zwracam się do Was z zapytaniem, na jakich komponentach złożyć naprawdę lekkie koła do XC? Punktem wyjścia jest oczywiście rider. W naszym wypadku jest to kobitka, co ledwo 50 kg wagi sięga, a w sezonie startowym nawet poniżej tych 5 dych się plasuje. W "cyklo" wycina całą konkurencję, więc na nowy sezon przymierzamy się do maratonów u Golonki. I dla tego celu składany jest nowy, bardzo lekki rower na dystanse mega. Rzeczone koła mają być "ukoronowaniem" bardzo lekkiego roweru do XC. Obecnie składa się on z: Rama: Scott Scale SL (nasz egzemplarz: 897 g) Sztyca: smud carbon: 86 g Siodło: smud carbon 80 g Kierownica: Schmolke flat bar TLO: 74g Mostek: Cinelli custom: 79 g Korba + suport: Clavicula 2 x 10: 446 g Widelec: German A Kilo 1+: 1099 g Napęd najprawdopodobniej oparty będzie na Sram XX + kaseta KCNC + łańcuch Wippermann I dochodzimy do sedna, czyli koła. Z "powszechnie dostępnych komponentów" można złożyć zestaw o wadze około 1250 g (Poidiumy, plus piasty Tune i szprychy X-Ray). Moje pytania: 1. Czy można zbić z tej wagi bez wydawania majątku? Jeżeli tak, to jakie podzespoły? 2. Czy istnieją koła "systemowe" (f.e. Cranki, Mavic'i, I-9, etc.), które schodzą poniżej tej wagi? Wykluczam tutaj Schmolke Obermayer III (980 g), które kosztują tyle, co używana limuzyna wyższej klasy średniej (około 20 tysięcy PLN). --- Pozdrawiam!
Foxi Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 http://www.bikestacja.pl/kola-ritchey-carbon-superlogic-opone-2012-p-25452.html?cPath=296_793_785_787 1290g Ciężko znaleźć coś lżejszego od tune podiumów i xc ray. Wydaje mi się że to już szczyt możliwości.
miskov17 Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Zamiast drogich piast Tuna, możesz zastosować piasty Mack'a - polskiej manufaktury, jedyny minus to długi okres oczekiwania. Waga w najlżejszej wersji to ok 290g/kpl na 6 śrub. Dodatkowo szprychy Superspoke zamiast Cx-ray, obręcze bez zmian. Z dużym zapasem powinieneś osiągnąć poniżej 1150g.
Tomy2 Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Napisano 21 Czerwca 2012 Zamiast drogich piast Tuna, możesz zastosować piasty Mack'a - polskiej manufaktury, jedyny minus to długi okres oczekiwania. Waga w najlżejszej wersji to ok 290g/kpl na 6 śrub. Dodatkowo szprychy Superspoke zamiast Cx-ray, obręcze bez zmian. Z dużym zapasem powinieneś osiągnąć poniżej 1150g. Piasty wyglądają, ważą i kosztują obiecująco (http://www.mackhubs.com/). A jak z obręczami? Da się coś zejść poniżej Podium'ów bez utraty majątku i przy zachowaniu marginesu bezpieczeństwa na wytrzymałość? Co do szprych, to zakładam, że Superspoke'i już są nie do przeskoczenia?
Sol Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Wątpię żeby więksi producenci przekroczyli granicę 1250 g. Blisko jest Easton z http://www.eastoncycling.com/en-us/mountain/products/wheels/xc/ec90-xc-26 Wyglądają obłędnie i chętnie bym je u siebie powitał. Ale nie powitam, bo z kilku niezależnych źródeł płyną opinie o dużej wiotkości (okropnej wg Bb). To nie znaczy, że nie są wytrzymałe czy wymagają centrowania co chwilę - po prostu pracują i dają tym niemiłe wrażenia. Nie dotyczy 60 kg kurczaków.
1415chris Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Piasty: Mack extralight 282g Tune Prince/Princess 277g Extralite Hyper 246g Szprychy 64szt 260mm: CX ray ok 280g Superspoke/ CX super ok 230g Pillar X-Tra Lite Ti ok 180g Obrecze: Podium 290g Pod szytke karbonowe: AX Lightness 230g Najlzejsza kombinacja pod szytke w granicach 900g, pod opone o 120g wiecej (obrecze). Stosujac superspoke lub cx super (powoli zaczynaja sie pojawiac) zestaw wychodzi ponizej 1100g.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.