Skocz do zawartości

[hydrauliczne] Hayes Stroker Trail- problem z.. tłoczkiem?+zdjęcia


Nevermore

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam następujący problem, przedni hamulec Hayes Stroker Trail ociera delikatnie o tarcze (koło puszczone w ruch szybciej się zatrzymuje).

Problem pojawił się po zmianie dętki w kole (po wyjęciu i włożeniu koła).

Nie można go wyregulować aby nie tarł, dodam że tarcza jest idealnie prosta- obchodzę się z nią jak z jajkiem, na dodatek sprawdzałem.

Jest zbyt mała przestrzeń między tarczą a klockami, według mnie jeden z tłoczków jest bardziej wysunięty- problem w tym, że próbowałem na nowo ściągać koło, wyjmować klocki i rozpychać tłoczki- ładnie je rozepchałem, oba były schowane, po kolejnym zamontowaniu klocków, kół i po pierwszym naciśnięciu na klamkę hamulca tłoczek znów się wysunął i nadal hamulec ociera.

 

Co mogę zrobić z tym fantem? To znaczy, że system jest zapowietrzony? Wcześniej problem nie występował.

Tył działa normalnie, a co do hamulców to nie mam nic do zarzucenia- żylety.

 

Oto zdjęcia:

i284811_dsc-0003.jpg

 

Jakieś pomysły? :) Chciałbym już jutro znów pojeździć, więc w razie czego podam także kontakt ze mną pod numerem gg: 9203021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie nic nie pomogło.

Na nowo próbowałem także rozpychać tłoczki z marnym skutkiem, po rozepchaniu, parokrotne wciśnięcie klamki znów powodowało, że tłoczek wystaje jak wystawał..

Dodam, że układ chyba nie jest zapowietrzony, klamka jest dosyć twarda.

Macie jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po wyjmowaniu koła zawsze ustawia sie zacisk. No nie zawsze ale zazwyczaj. Popuszcza sie śruby tak by zacisk latał lużno. Zaciska sie klamkę i trzymając klamkę zakręca sie śruby. Zazwyczaj pomaga. Możesz tez meic krzywą tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same hamulce, tarcza niby prosta ale dobre ustawienie tego to min. 30min zabawy zeby wszystko było fajnie i nie tarło. Duzo cierpliwości i zobacz czy masz prosto ustawiony zacisk, równolegle do tarczy bo o ile z przodu zacisku moze nie ocierać to gdzieś z tyłu już tak. I zobaczy czy jakiegoś syfu nie ma na tych klockach.

Polecałbym załozenie tego tak jak jest, nawet niech troche trze i mocno przepałować ten hamulec gdzieś w okolicy. Potem spróbować jeszcze raz ustawić. Poza tym lekko trący hamulce to nie koniec świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję Ci wyciągnąć koło wsadzić w zacisk jakiś klucz cienki i na zaciśniętej klamce wyregulować pozycje tłoczków - sposób którego nauczył mnie Andrew. Swoja drogą jak wam się spisują te heble , jeżdżę na nich i nie jestem zadowolony - szarpie mi całym kołem. Mógł by ktoś zrobić foto zamontowanego hebla tak aby było widać zacisk i tarczę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież miejsca masz duuużo jak widać na focie... poluzuj śrubki i przykręcaj patrząc na szczeline... ustaw żeby była równo i nara;)

nie wiem czemu wszystkim to zajmuje tyle czasu, a przykręcanie z zaciśniętą klamką między bajki można włożyć (sam kiedyś to powielałem bez sensu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy zacisk Ci się lekko nie przesuwa/obraca w momencie kiedy dociskasz śrubkę ;) Wolnej przestrzeni masz wystarczająco, ja bym doradził tak samo jak Polek (łącznie z włożeniem między bajki techniki przykręcenia hamulca z zaciśniętą klamką, u mnie zawsze zacisk się trochę obracał przy dokręcaniu i całe "cudowne" ustawienie szlag trafiał).

 

Aha, i nie marnuj czasu ustawiając zacisk IDEALNIE, bez najmniejszego hałasu. Mi przez dwa-trzy lata użytkowania tego hamulca (choć w innych też jest podobnie) udało mi się ten efekt uzyskać może kilka razy - aż do kolejnego wyciągnięcia koła, więc szkoda fatygi. Uznaj że jest OK kiedy hamulec nie będzie spowalniać kręcącego się koła i delikatne ocieranie nie będzie przeszkadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosta, nieprosta. Hayesy cholernie trudno ustawić, miałem już do czynienia z innymi hydraulikami w regulacji- dawałem radę. Tak jak pisał Brooce- tego idealnie nie da się ustawić a zacisk zawsze zjeżdża na którąś stronę. Początkowo (błędnie) myślałem, że to wina za bardzo wysuniętego tłoczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Problem może polegać na tym ze mimo iż odkręcimy zacisk i zaciśniemy klamkę zacisk sie samoczynnie nie wycentruje bo za duże tarcie jest. Dlatego trzeba mu w tym ręcznie troche pomagać. Ja swoje zaciski ustawiałem już tyle razy ze znam chyba każdą możliwą ewentualność łącznie z obcieraniem zacisku o szprychy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...