Skocz do zawartości

[MTB] McKanzie Hill800 - Jak poprawić komfort jazdy?


Rekomendowane odpowiedzi

Nie bardzo opłaca się coś tutaj zmieniać. Ponieważ rama jest stalowa i ciężka i zawsze bedzię się ciężko jezdziło. Najlepiej zainwestować w nowy rower.

nawet jeśli wymienie opony na lepsze np. jakieś szosowe?

 

a jest sens wymienic na jakąś aluminiową ramę jak tak to jaką?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest sens wymienic na jakąś aluminiową ramę jak tak to jaką? :P

Kwestia jak mocno zajechany jest obecny sprzęt. Minimum jakie wypada wymienić:

-rama ~400zł (jak nie ma dołączonych sterów to +40zł)

-widelec ~400zł

-wspornik kierownicy ~50zł

-wspornik siodła ~50zł (o ile obecna nie będzie pasować, +30zł jak nie będzie zacisku w komplecie z ramą)

-adapter przedniej przerzutki lub przerzutka 5-40zł (o ile stara nie będzie pasować)

Jeżeli hamulce badziewne, to przynajmniej przedni wymienić. Przeciętne od około 130zł, przyzwoite ponad 200zł (mowa o tarczowych). Jeżeli obręcze umożliwiają, to można taniej założyć v-ki.

Jeżeli napęd i koła niezajechane, to będzie można spokojnie przełożyć. Tak samo kierownicę, manetki, siodło itp.

 

Czyli trzeba liczyć się z wydaniem około 1000-1200zł. Za tyle idzie kupić coś w miarę sensownego i nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jak mocno zajechany jest obecny sprzęt. Minimum jakie wypada wymienić:

-rama ~400zł (jak nie ma dołączonych sterów to +40zł)

-widelec ~400zł

...

 

 

Przesadziłeś kolego,

rama 200zł

amor 200zł

mostek 30zl

sztyca 25zl

 

nie strasz tak, bo przesiadka z takiego sprzetu to pewne ze nei bedzie na Epicona i El Nino... tylko raczej na XCR i uzywana Tormente...

 

ale ten rower odstaw na złom, a sobie kup coś pokroju hexagona V6 chociażby (poniżej to wg mnie też czysty makrokesz i nie rozumiem ludzi którzy polecają np. v4 za 800zł, w tej cenie można dostać dużo lepszy rower.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadziłeś kolego,

rama 200zł

amor 200zł

mostek 30zl

sztyca 25zl

 

nie strasz tak, bo przesiadka z takiego sprzetu to pewne ze nei bedzie na Epicona i El Nino... tylko raczej na XCR i uzywana Tormente...

 

ale ten rower odstaw na złom, a sobie kup coś pokroju hexagona V6 chociażby (poniżej to wg mnie też czysty makrokesz i nie rozumiem ludzi którzy polecają np. v4 za 800zł, w tej cenie można dostać dużo lepszy rower.)

Czemu straszyć, takie są realne ceny nowych części. Owszem na amorze można by trochę oszczędzić i wybrać coś za 200zł. Ale ramę ciężko w takiej cenie znaleźć. Ceny przeważnie powyżej tych 200zł, a te poniżej według mnie niepewne. Stare szroty lub według mnie niepewne inwestycje. Kupując używaną trzeba wiedzieć czy przypadkiem nie jest z wadliwej serii oraz jest ryzyko, że coś z nią nie tak. Wolę polecać nowe, zawsze to większa pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jak mocno zajechany jest obecny sprzęt. Minimum jakie wypada wymienić:

-rama ~400zł (jak nie ma dołączonych sterów to +40zł)

-widelec ~400zł

-wspornik kierownicy ~50zł

-wspornik siodła ~50zł (o ile obecna nie będzie pasować, +30zł jak nie będzie zacisku w komplecie z ramą)

-adapter przedniej przerzutki lub przerzutka 5-40zł (o ile stara nie będzie pasować)

Jeżeli hamulce badziewne, to przynajmniej przedni wymienić. Przeciętne od około 130zł, przyzwoite ponad 200zł (mowa o tarczowych). Jeżeli obręcze umożliwiają, to można taniej założyć v-ki.

Jeżeli napęd i koła niezajechane, to będzie można spokojnie przełożyć. Tak samo kierownicę, manetki, siodło itp.

 

Czyli trzeba liczyć się z wydaniem około 1000-1200zł. Za tyle idzie kupić coś w miarę sensownego i nowego.

hmm... rower był nie używany praktycznie leżał w garażu 3 lata był sporadycznie jeżdżony wyszystko jest jak nowe prawie:)

 

widelec do ramy nie mógłby zostać jakby był dopasowany dobrze? amory przednie są spoko :) hmple też są okej bardziej bym się zastanawiam nad oponami żeby ogarnęły te te tarcze :D jaką byś proponował ramę dokładnie nie wiem jakie wymiary mi są potrzebne żeby było jak najlepiej dodam że mam 165cm wzrostu bo to także istotne podobno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Możemy Ci podać wszystko na talerzu, czemu nie, ale gdybyś potrudził się i przejrzał forumowe FAQ i tonę wątków o tym jak wybrać rower, dobrać rozmiar itd to wcale nic by się nie stało.

Bądź pewny jednego ten rower nie nadaje się do nawet ciut bardziej zawziętej turystyki - zdecydowanie nie warto w niego inwestować. Zwykły sztywniak byłby o niebo lepszy, a amorek z przodu zawsze można dołożyć jak jest potrzeba i wolna kasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy by ewentualnie pasował, to musisz sam sprawdzić, na odległość nie jesteśmy w stanie zmierzyć średnicy rury sterowej. Problemem może też być typ sterów, u Ciebie prawdopodobnie są na rurę gwintowaną, a takich do ramy przystosowanej do sterów (pół)zintegrowanych się raczej nie znajdzie.

 

No i przede wszystkim trzeba sprawdzić co jest przyczyną ciężkiej jazdy. Czy to jedynie masa całego sprzętu, czy na piastach są opory, a może coś innego niedomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...