Skocz do zawartości

[tarcza] hałasująca tarcza w Tektro Draco.

viaktor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Z góry uprzedzam że jestem laikiem w kwestiach technicznych. Mam problem z przednią tarczą w mojej Meridzie 40d (hamulce jak w temacie - Tektro Draco). Przy przejeżdżaniu przez jakieś nierówności, przy ostrych zakrętach itp. hałasuje (brzęczy czy coś takiego). Poza tym przy hamowaniu (już przy samym zatrzymywaniu się) strasznie piszczą hamulce (przód i tył). Rower był już w serwisie bo tarcza była krzywa, co do hałasowania przy hamowaniu to się tylko tyle dowiedziałem że sól po zimie jest w klockach i muszą się zetrzeć, z tym że przejechałem od zimy jakieś 200 km a hamulce dalej hałasują.

Z góry dzięki za pomoc.

jeżeli chodzi o skrzypienie na zakrętach to skrzywione koło nie ma nic do hamulców tarczowych bo tarcza hamulcowa przykręcana jest do piasty a nie obręczy to winna tarczy jak masz jakąś lekka to na pewno bo hamulce tarczowe lubią sobie na zakrętach poocierać o tarcze i to jest całkiem normalnie klocki się przemieszczają a sama tarcza pod kątem też się trochę przechyla

Jak ci pociera na zakretach to NIE jest normalne.

Masz luzy na piaście, zle założone klocki, nie dokręcone koło itp.....

Przy prawidłowo skręconych piastach i prawidłowo założonych klockach nie ma prawa nic pocierać. Klocki jeśli sa prawidłowo założone to się nie przemieszczają. Tarcza tez nie jest z gumy zeby się przechylała. Jak by tak było to strach pomyśleć co by było przy hamowaniu.

Sprawdzić zaciski piast czy koło jest dobrze (mocno) osadzone i jednak jeszcze raz ten luz na piaście (łożyskach), może pojawia się przy wiekszym obciążeniu.