Skocz do zawartości

[opony] xc komplet do 300 zł


Szobod

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jakie oponki polecacie do 300 zł. Waże 80 kg, rower Cube AMS FR. Jazda głownie xc i maratony. Mam Geaxy Saguaro ale czasami na zjazdach mam duże uślizgi. Dajcie znać.

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Warto okreslić rodzaj terenu po którym jeżdzisz. Na tereny w okolicach Ząbkowic założyłbym coś agresywniejszego i masywniejszego niż Race King Supersonic.

Napisano

Najczęściej robie wypady w Kotlinę Kłodzką i Karkonosze. Teren to głównie szutry i lasy. Staram się unikać wypadów w deszczu ale się zdarza mokra nawierzchinia. Mam nadzieje że to pomoże.

  • Mod Team
Napisano

Rocket Ron Snake Skin

Continental X-King 2.2 protection

WTB Bronson 2.1 Race

IRC Mythos

Ciekawą alternatywa może być Maxxis Rendez 2.1 Exception.

Prywatnie , mimo paru minusów, kupiłbym ( ponownie w moim przypadku) WTB Bronson. IRC jest fajna oponą, ale dla mnie za wąską w realu.

Napisano

Jeszcze pytanie, czy musisz zmieniać obydwie opony- może wystarczy zmienić przednią na nieco agresywniejszą? Opona zła z przodu może być dobra z tyłu i odwrotnie, a jazda na różnych oponach P/T to nie faux pas.

Napisano

Jeszcze pytanie, czy musisz zmieniać obydwie opony- może wystarczy zmienić przednią na nieco agresywniejszą? Opona zła z przodu może być dobra z tyłu i odwrotnie, a jazda na różnych oponach P/T to nie faux pas.

 

Mi nie przeszkadza ale jaki zestaw wybrać w takim razie to jest pytanie ? :)

Napisano

Jeśli nie jeździsz po ostrych kamieniach, to Schwalbe Nobby Nic powinien się sprawdzić. Mnie się bardzo podobała jazda na tej oponie, ale łatwo niestety ulega uszkodzeniom, przynajmniej w wersji EVO. Z przodu świetnie się u mnie sprawdza Rubena Charybdis, chociaż dla niektórych (m.in. chyba Durnykot) może mieć za małą objętność. Ludzie chwalą X-Kinga, ja na niej nie jeździłem. Jeśli to przód jest problemem na zjazdach, to właściwie każda agresywniejsza opona dobrej jakości się sprawdzi. Plus wymiany samego przodu jest taki, że minimum 150 zl zostaje Ci w kieszeni, a masz świetną zapasową oponę do tyłu:)

Napisano

No właśnie w tą sobotę na maratonie w Srebrnej Górze miałe parę niebezpiecznych uślizgów na zjazdzie po leśnych szutrach gdzie było delikatnie mokro stąd pomysł na zmianę opon bo raz to miałem mocno ciepło ....

Napisano

Race King na pewno odpada jeśli masz częste uślizgi. Popularne Crossmarki byłyby już lepszy pomysłem, aczkolwiek to też oponki niezbyt pewne w trudniejszy teren. zaproponowane X-Kingi wydają się niezłą opcją. Rocket Ron też jak najbardziej.

Napisano

Opony o miękkiej mieszance, gęstym oplocie i lekkie są z natury rzeczy bardziej podatne na uszkodzenia niż oblane gumą kilogramowe opony do parku, ale to zwykle opony przeznaczone nie do wieloletniego używania, a na wyścigi. Do wytrzymałych gum z wyższej półki należą Geaxy, ale wydaje mi się, że to dzięki nieco twardszej mieszance.

 

Wspomniana przeze mnie Rubena Charybdis daje świetną przyczepność, jest bardzo lekka, a jednocześnie wydaje się wytrzymała. Minus to objętość, która dla niektórych może być za mała.

 

Używałem też opon Hutchinson- Cobra i Python. Obydwie świetne, szybkie, lekkie, wytrzymałe i przyczepne, ale Python na przód dla Ciebie imo się nie nadaje, a Cobra może być trochę za mało agresywna, choć ja nie narzekałem i ją uwielbiam. Jednak Hutchinson ma w swoim asortymencie również model Toro, który wydaje się bardzo dobrym rozwiązaniem dla Ciebie, nieco tańszym niż Conti czy Schwalbe. Na Toro jednak nie jeździłem, więc nie wiem, czy prezentuje podobną jakość jak Python i Cobra.

Napisano

CMIK dzięki za wyczerpujące info.

Chyba wezmę te continentale x- kingi. Napiszcie mi jeszcze proszę jakie rozmiar na przód a jaki na tył, chodzi o szerokość i model i ile to dmuchać.

Dzięki

Napisano

Ja się nie znam na Continentalach, ale żeby ktoś Ci pomógł, to napisz jakie rozmiary miałeś tych Saguaro, czy chcesz szersze/węższe, czy zalewałeś mleczkiem, czy jeździsz z dętką. Tylko jedna uwaga- piszesz, że weźmiesz X-kingi, czyli że kompet. X-king do tyłu to może być troszkę przesada. Jeśli tył Ci nie lata, to zostaw Saguaro.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...