Szobod Napisano 19 Czerwca 2012 Napisano 19 Czerwca 2012 Witam Jakie oponki polecacie do 300 zł. Waże 80 kg, rower Cube AMS FR. Jazda głownie xc i maratony. Mam Geaxy Saguaro ale czasami na zjazdach mam duże uślizgi. Dajcie znać. Pozdrawiam
Andrew Napisano 19 Czerwca 2012 Napisano 19 Czerwca 2012 skoro na saguaro ma uślizgi, to na race king będzie szusować na zjazdach Może lepiej rocket rony ?
Mod Team durnykot Napisano 19 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 19 Czerwca 2012 Warto okreslić rodzaj terenu po którym jeżdzisz. Na tereny w okolicach Ząbkowic założyłbym coś agresywniejszego i masywniejszego niż Race King Supersonic.
Szobod Napisano 19 Czerwca 2012 Autor Napisano 19 Czerwca 2012 Najczęściej robie wypady w Kotlinę Kłodzką i Karkonosze. Teren to głównie szutry i lasy. Staram się unikać wypadów w deszczu ale się zdarza mokra nawierzchinia. Mam nadzieje że to pomoże.
Mod Team durnykot Napisano 19 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 19 Czerwca 2012 Rocket Ron Snake Skin Continental X-King 2.2 protection WTB Bronson 2.1 Race IRC Mythos Ciekawą alternatywa może być Maxxis Rendez 2.1 Exception. Prywatnie , mimo paru minusów, kupiłbym ( ponownie w moim przypadku) WTB Bronson. IRC jest fajna oponą, ale dla mnie za wąską w realu.
miskov17 Napisano 19 Czerwca 2012 Napisano 19 Czerwca 2012 IRC nie daje się przerobić na bezdętki, niestety. Poza tym jest bardzo dobrą oponą, co ważne - żywotną, w przeciwieństwie do chociażby Rocket Rona. Teraz wprowadzili nowy model, może warto się zastanowić http://www.irc-tire.com/en/bc/products/mtb_xc/mythos_xc/
Mod Team durnykot Napisano 19 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 19 Czerwca 2012 Nowe Mythosy są w Bike Center bodajże. Brak Tubelessów u IRC to spora wada tychże.
Szobod Napisano 20 Czerwca 2012 Autor Napisano 20 Czerwca 2012 A co myślicie o tych Maxxisach ? http://allegro.pl/opona-maxxis-crossmark-26x2-10-120-tpi-kevlar-exo-i2366329294.html
CMIK Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 Jeszcze pytanie, czy musisz zmieniać obydwie opony- może wystarczy zmienić przednią na nieco agresywniejszą? Opona zła z przodu może być dobra z tyłu i odwrotnie, a jazda na różnych oponach P/T to nie faux pas.
sokratesb Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 A ja bym się chciał zapytać, czy lepiej kupić Continental Race King 26x2.20, czy chyba mało znane WTB Exiwolf 26x2.10 (http://allegro.pl/op...2374899758.html)?
Szobod Napisano 20 Czerwca 2012 Autor Napisano 20 Czerwca 2012 Jeszcze pytanie, czy musisz zmieniać obydwie opony- może wystarczy zmienić przednią na nieco agresywniejszą? Opona zła z przodu może być dobra z tyłu i odwrotnie, a jazda na różnych oponach P/T to nie faux pas. Mi nie przeszkadza ale jaki zestaw wybrać w takim razie to jest pytanie ?
CMIK Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 Jeśli nie jeździsz po ostrych kamieniach, to Schwalbe Nobby Nic powinien się sprawdzić. Mnie się bardzo podobała jazda na tej oponie, ale łatwo niestety ulega uszkodzeniom, przynajmniej w wersji EVO. Z przodu świetnie się u mnie sprawdza Rubena Charybdis, chociaż dla niektórych (m.in. chyba Durnykot) może mieć za małą objętność. Ludzie chwalą X-Kinga, ja na niej nie jeździłem. Jeśli to przód jest problemem na zjazdach, to właściwie każda agresywniejsza opona dobrej jakości się sprawdzi. Plus wymiany samego przodu jest taki, że minimum 150 zl zostaje Ci w kieszeni, a masz świetną zapasową oponę do tyłu:)
Szobod Napisano 20 Czerwca 2012 Autor Napisano 20 Czerwca 2012 No właśnie w tą sobotę na maratonie w Srebrnej Górze miałe parę niebezpiecznych uślizgów na zjazdzie po leśnych szutrach gdzie było delikatnie mokro stąd pomysł na zmianę opon bo raz to miałem mocno ciepło ....
Lumperator Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Race King na pewno odpada jeśli masz częste uślizgi. Popularne Crossmarki byłyby już lepszy pomysłem, aczkolwiek to też oponki niezbyt pewne w trudniejszy teren. zaproponowane X-Kingi wydają się niezłą opcją. Rocket Ron też jak najbardziej.
Szobod Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Napisano 21 Czerwca 2012 A jak z wytrzymałąscią tych X-Kingów bo czytałem że guma lubi się pociąć dość łatwo ?
CMIK Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Opony o miękkiej mieszance, gęstym oplocie i lekkie są z natury rzeczy bardziej podatne na uszkodzenia niż oblane gumą kilogramowe opony do parku, ale to zwykle opony przeznaczone nie do wieloletniego używania, a na wyścigi. Do wytrzymałych gum z wyższej półki należą Geaxy, ale wydaje mi się, że to dzięki nieco twardszej mieszance. Wspomniana przeze mnie Rubena Charybdis daje świetną przyczepność, jest bardzo lekka, a jednocześnie wydaje się wytrzymała. Minus to objętość, która dla niektórych może być za mała. Używałem też opon Hutchinson- Cobra i Python. Obydwie świetne, szybkie, lekkie, wytrzymałe i przyczepne, ale Python na przód dla Ciebie imo się nie nadaje, a Cobra może być trochę za mało agresywna, choć ja nie narzekałem i ją uwielbiam. Jednak Hutchinson ma w swoim asortymencie również model Toro, który wydaje się bardzo dobrym rozwiązaniem dla Ciebie, nieco tańszym niż Conti czy Schwalbe. Na Toro jednak nie jeździłem, więc nie wiem, czy prezentuje podobną jakość jak Python i Cobra.
Szobod Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Napisano 21 Czerwca 2012 CMIK dzięki za wyczerpujące info. Chyba wezmę te continentale x- kingi. Napiszcie mi jeszcze proszę jakie rozmiar na przód a jaki na tył, chodzi o szerokość i model i ile to dmuchać. Dzięki
CMIK Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Ja się nie znam na Continentalach, ale żeby ktoś Ci pomógł, to napisz jakie rozmiary miałeś tych Saguaro, czy chcesz szersze/węższe, czy zalewałeś mleczkiem, czy jeździsz z dętką. Tylko jedna uwaga- piszesz, że weźmiesz X-kingi, czyli że kompet. X-king do tyłu to może być troszkę przesada. Jeśli tył Ci nie lata, to zostaw Saguaro.
Szobod Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Napisano 21 Czerwca 2012 Saguaro mam przód i tył 2.0 i chyba mi tak pasuje, ewentualnie 2.1 może być. Aha i mam dętki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.