Skocz do zawartości

[do 4500zł] Cross do jazdy rekreacyjnej


bliitz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Na początek zacznę od podstawowych danych :) Mam 180cm wzrostu i ważę 75kg, obecnie jeżdzę na bodajże 5 letnim krossie hexagon v2. Przyszła pora na zmianę.

 

W tygodniu staram się jeździć 3 razy, z rana pokonując 30-50km po szosie. Weekendami zdarzają się wycieczki po leśnych ścieżkach dlatego wybór padł na crossa.

 

Przyznam, że nie mam zielonego pojęcia osprzęcie (przerzutkach, manetkach, amorach itd.) Jeźdzę dla przyjemności i zdrowia czyli czysto rekreacyjnie.

 

Czy jest sens do amatorskich przejażdzek kupować rower za 4500zł? Czy jeśli zdecyduje się powiedzmy na jakiś za 3000zł to poczuję róźnicę? Rozglądałem się trochę i muszę przyznać, że podobają mi się rowery CUBE z tym, że na forum mało razy są polecane. Czy coś jest nie tak z tymi rowerami, że częściej w wątkach są Meridy czy Unibike?

 

Bardzo mi się podoba ten model:

 

Allegro

 

Czy kupując np. ten model:

http://allegro.pl/cube-cross-54cm-2012-dhl-gratis-i2423454142.html

 

 

Jako amator odczuję różnicę między nimi?

 

Chętnie poczytał bym opinię ludzi których się na tym znają.

 

Dodatkowo na co powinienem zwrócić uwagę kupując rower w sklepie (bo na pewno nie kupię na allegro czy innym sklepie nie testując roweru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się modelom

Cube Cross Pro White/Black/Red

Radon Light Scart 9.0

 

Oba fajne rowerki z tym, że tego Radona to pewnie ciężko dostać.

 

Znalazłem jeszcze takie rowerki:

 

Specialized CROSSTRAIL COMP DISC za 3.500

 

 

MERIDA CROSSWAY 900 D za 4.459

 

RAMA Crossway TFS-D-single

Rozmiar 46CM-48CM-52CM-55CM

Kolor Silver Titanium[black]

Widelec SR NCX-D-RL 63 remote Lockout

Hamulec P/T Shimano M446 160

Korby Shimano T551-10 48-36-26 CG

Przerzutka P/T Shimano XT/ XT-T

Kaseta Shimano CS-HG62-10 11-34

Kierownica MERIDA pro OS 620 R25

Mostek MERIDA pro OS 6

Piasta P/T Shimano M435 cen

Pedały XC Alloy

Obręcze Cross Pro D

Siodło Cross Sport

Sztyca MERIDA pro 2 SB15 27.2

Manetka P/T Shimano SLX Rapidfire

Opona P/T Merida Speed Lite 40 KV

Przełożenia 30s

 

 

MERIDA CROSSWAY 500 D za 3.349

 

RAMA Crossway TFS-D-single

Rozmiar 46CM-48CM-52CM-55CM

Kolor Silk Black

Widelec SR NEX4610-D-HLO 63 lockout

Hamulec P/T Shimano M446 160

Korby SR XCR-V2-T428-FX-10s 48-36-26 CG

Przerzutka P/T Shimano XT/ XT-T

Kaseta Shimano CS-HG62-10 11-34

Kierownica Merida Comp Alloy R30 620

Mostek Adjustable pro A-Head

Piasta P/T Shimano M435 cen

Pedały XC Alloy

Obręcze Cross comp D

Siodło Cross Sport

Sztyca Suspension One D 27.2

Manetka P/T Shimano Deore Rapidfire

Opona P/T Merida Speed 40 ref

Przełożenia 30s

 

GIANT ROAM XR 2 za 3.299

Rama

Rozmiar M/50, L/55

Kolor Czarny

Rama GIANT AluxX SL, aluminiowa

Widelec SR SUNTOUR NCX-D LO, skok 63mm, blokada

Tylny amortyzator Brak

Komponenty

Kierownica GIANT Connect, prosta, 31.8x580mm

Wspornik kierownicy GIANT Connect, 31.8, 100/110mm

Wspornik siodła GIANT Connect, 30.9x375

Siodło GIANT Cross Trail, D2

Pedały VP, aluminiowe

Napęd

Manetki SHIMANO SLX, 3x10

Przerzutka przednia SHIMANO Deore XT

Przerzutka tylna SHIMANO SLX

Hamulce AVID Elixir 1, hydrauliczne

Dźwignie hamulca AVID Elixir 1

Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG81, 11-32, 10 biegów

Łańcuch SHIMANO HG74

Mechanizm korbowy SHIMANO T551 Hollowtech II, 48/36/26

Środek Suportu SHIMANO SLX Hollowtech II

Koła

Obręcze GIANT S-X2 (zestaw)

Piasty GIANT S-X2 (zestaw)

Szprychy GIANT S-X2 (zestaw)

Opony SCHWALBE Sammy Slick 700x35C

 

GIANT ROAM XR 1 za 4.199

 

 

Rama

Rozmiar M/50, L/55

Kolor Czarny

Rama GIANT AluxX SL, aluminiowa

Widelec SR SUNTOUR NCX-D LO, skok 63mm, blokada

Tylny amortyzator Brak

Komponenty

Kierownica GIANT Connect, prosta, 31.8x580mm

Wspornik kierownicy GIANT Connect, 31.8, 100/110mm

Wspornik siodła GIANT Connect, 30.9x375

Siodło GIANT Cross Trail, D2

Pedały VP, aluminiowe

Napęd

Manetki SHIMANO SLX, 3x10

Przerzutka przednia SHIMANO Deore XT

Przerzutka tylna SHIMANO SLX

Hamulce AVID Elixir 1, hydrauliczne

Dźwignie hamulca AVID Elixir 1

Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG81, 11-32, 10 biegów

Łańcuch SHIMANO HG74

Mechanizm korbowy SHIMANO T551 Hollowtech II, 48/36/26

Środek Suportu SHIMANO SLX Hollowtech II

Koła

Obręcze GIANT S-X2 (zestaw)

Piasty GIANT S-X2 (zestaw)

Szprychy GIANT S-X2 (zestaw)

Opony SCHWALBE Sammy Slick 700x35C

 

AUTHOR CODEX za 3.549

 

RAMA: potrójnie cieniowana aluminium 6061 700c

WIDELEC: RST Vogue Air Elite (60 mm) powietrzny blokada skoku

KORBA: SHIMANO T551-10 48-36-26 (170/175 mm)

PRZERZUTKA PRZEDNIA: SHIMANO XT (34,9 mm)

PRZERZUTKA TYLNA: SHIMANO XT

MANETKI: SHIMANO SLX (30)

KASETA: SHIMANO HG-81-10 11-36 (10)

PIASTY: SHIMANO Deore 32 otwory

HAMULCE: TEKTRO M530

OBRĘCZE: AUTHOR Argon Cross 32 otwory

OPONY: AUTHOR PANARACER Silk Road Cross 700 x 38c

SIODEŁKO: AUTHOR Sphere Gel

WAGA (kg): 12,3 kg / 20"

 

Czy opłaca się kupować droższe modele w przypadku meridy i gianta? Czy lepiej kupić tańsze i później w miarę potrzeb zmieniać osprzęt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do których z tych rowerów się przymierzałeś ? ludzie nie są tacy sami, i mają różne upodobania , nie na każdym z tych rowerów będziesz si czuł tak samo, więc może najpierw dokonaj wstępnej selekcji a później patrz na osprzęt .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do których z tych rowerów się przymierzałeś ? ludzie nie są tacy sami, i mają różne upodobania , nie na każdym z tych rowerów będziesz si czuł tak samo, więc może najpierw dokonaj wstępnej selekcji a później patrz na osprzęt .

 

Jeszcze do żadnego, na razie patrzę co jest teraz na rynku i jest tego baaardzo dużo.

 

Domyślam się, że na każdym będzie się inaczej jeździło i nie oczekuje, że mi powiecie który jest najlepszy dla mnie. Bardziej bym chciał od znających się na rzeczy o techniczną ocenę tych rowerów, że np. nie ma sensu tarczówek albo, że dany amortyzator jest słabej jakości, albo że przerzutki mogą się rozlecieć po 500km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że na każdym będzie się inaczej jeździło i nie oczekuje, że mi powiecie który jest najlepszy dla mnie. Bardziej bym chciał od znających się na rzeczy o techniczną ocenę tych rowerów, że np. nie ma sensu tarczówek albo, że dany amortyzator jest słabej jakości, albo że przerzutki mogą się rozlecieć po 500km.

 

Moim zdaniem do podanego przez Ciebie typu jazdy wystarczą V-brake, ale ciężko je znaleźć w rowerach powyżej 2000 PLN, więc pewnie i tak wylądujesz na tarczówkach.

Amortyzatory wg Suntour:

NEX - miasto

NCX - trekking

NVX/NRX - cross

 

Napęd - chyba Alivio albo Deore powinno wystarczyć do rekreacji. Ja mam Acery i nie jestem do końca zadowolony. Nic się nie rozlatuje, ale mają problem ze zmianą biegów nawet pod niewielkim obciążeniem (minimalny wznios terenu).

 

Myśle, że do rekreacji wystarczy rower za 2000-3000, a resztę kasy możesz przeznaczyć np. na porządny strój, kask albo buty+pedały SPD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem do podanego przez Ciebie typu jazdy wystarczą V-brake, ale ciężko je znaleźć w rowerach powyżej 2000 PLN, więc pewnie i tak wylądujesz na tarczówkach.

Amortyzatory wg Suntour:

NEX - miasto

NCX - trekking

NVX/NRX - cross

 

Napęd - chyba Alivio albo Deore powinno wystarczyć do rekreacji. Ja mam Acery i nie jestem do końca zadowolony. Nic się nie rozlatuje, ale mają problem ze zmianą biegów nawet pod niewielkim obciążeniem (minimalny wznios terenu).

 

Myśle, że do rekreacji wystarczy rower za 2000-3000, a resztę kasy możesz przeznaczyć np. na porządny strój, kask albo buty+pedały SPD.

 

Dzięki za trochę informacji, co do stroju, pedałów i butów to już takowe posiadam :) teraz przyszedł czas na lepszy rower.

 

Muszę przyznać, że mocno podoba mi się:

 

CUBE Cross CC

 

Ktoś może się wypowiedzieć na temat tego konkretnego modelu, ewentualnie jak wypada na tle podobnych cenowo konstrucji od meridy, specialized...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano · Ukryte przez safian, 21 Czerwca 2012 - Brak powodu
Ukryte przez safian, 21 Czerwca 2012 - Brak powodu

Dzięki za trochę informacji, co do stroju, pedałów i butów to już takowe posiadam :) teraz przyszedł czas na lepszy rower.

 

Muszę przyznać, że mocno podoba mi się:

 

CUBE Cross CC

 

Ktoś może się wypowiedzieć na temat tego konkretnego modelu, ewentualnie jak wypada na tle podobnych cenowo konstrucji od meridy, specialized...

 

Spójrz jeszcze na : http://allegro.pl/ni...2410874591.html

Bardzo dobry osprzęt.

Jeśli masz blisko, możesz pewnie podjechać i przymierzyć się do roweru.

Odnośnik do komentarza

Hej

 

Wczoraj miałem okazję przejechać się Specialized CROSSTRAIL COMP DISC

 

Muszę przyznać, że w porównaniu do mojego obecnego roweru to niebo a ziemia :)

 

Czy ktoś mógłby wypowiedzieć się na temat osprzętu tego modelu? Któryś z elementów ma wyjątkowo słaby?

 

Specyfikacja:

 

http://www.specialized.com/au/gb/bikes/multiuse/crosstrail/crosstrailcompdisc#specs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Wczoraj miałem okazję przejechać się Specialized CROSSTRAIL COMP DISC

 

Muszę przyznać, że w porównaniu do mojego obecnego roweru to niebo a ziemia :)

 

Czy ktoś mógłby wypowiedzieć się na temat osprzętu tego modelu? Któryś z elementów ma wyjątkowo słaby?

 

Specyfikacja:

 

Specialized Bicycle Components

 

Ewentualnie czy ktoś może porównać pod względem technicznym te 2 rowerki:

 

http://www.cube.eu/pl/tour/show-special/cross-cc/

 

i

 

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multiuse/crosstrail/crosstrailcompdisc#specs

 

Który ma lepszy osprzęt itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, Cube ma cały napęd klasy XT (pomijam kasetę i łańcuch), u Speca poza tylną przerzutką (Deore) króluje Alivio. Specialized nie podaje wagi gotowego do jazdy roweru, Cube wedle producenta jest naprawdę lekki. Opony Rocket Ron również należą do tych lżejszych, chociaż przy częstym użytkowaniu na asfalcie mają szanse szybko "zniknąć".

 

To jednak suche porównywanie specyfikacji - podstawowe pytanie to takie, który z tych rowerów bardziej odpowiada Ci pod względem geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, Cube ma cały napęd klasy XT (pomijam kasetę i łańcuch), u Speca poza tylną przerzutką (Deore) króluje Alivio. Specialized nie podaje wagi gotowego do jazdy roweru, Cube wedle producenta jest naprawdę lekki. Opony Rocket Ron również należą do tych lżejszych, chociaż przy częstym użytkowaniu na asfalcie mają szanse szybko "zniknąć".

 

To jednak suche porównywanie specyfikacji - podstawowe pytanie to takie, który z tych rowerów bardziej odpowiada Ci pod względem geometrii.

 

Dzięki za odp. Problem w tym, że w swoim mieście nie mam możliwości przejechania się na cube'ie. Pan w sklepie powiedział, że może mi sprowadzić rower za 3 dni ale nie kupie roweru za tyle pieniędzy nie siedząc nawet na nim.

 

Ewentualnie czy ktoś się orientuje gdzie można przymierzyć się do cube cross cc w Warszawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...