Skocz do zawartości

[10602g]Corratec SuperBow Team World Cup


olowianysterowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym przedstawić mój projekt który niedawno udało mi się poskładać do kupy (nie znaczy to jednak, że jest skończony :))

 

Rower wyewoluował z mojego poprzedniego bike'a - GT Avalanche. Choć ewolucja to może zbyt subtelne słowo, bo zmieniło się ponad 70% części, a w planach mam kolejne zmiany, to jednak parę gratów pozostało. Wagowo może nie zachwyca, ale myślę że przy tak ciężkiej ramie to i tak nienajgorszy wynik. W każdym razie jest jeszcze potencjał żeby przekroczyć te magiczne 10kg pozostając przy zasadniczej koncepcji.

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Easton - 7g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Hygia Usagi 73cm 228g + PM bolts 10g + adaptor w/ bolts 32g + Rotor 115g + Lockring 8g - 394g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Hygia Usagi 237g + PM bolts 10g + adaptor 33g + Rotor 115g + Lockring 8g - 405g

Cables: (Pancerze i linki) - Niro (16g cables + 19g wires) - 35g

Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore XT M760 11-34t - 294g

Chain: (łanńuch) - Shimano HG73 + Sram link - 256g

Crankset: (Korby) - Shimano M552 642g + Shimano BB51 97g + Shimano 42t 77g + Taiwan made 26t 26g + KCNC + Shimano bolts (12+5g) - 859g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano clamp 29g + Exage 500EX 97g - 126g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR m972 GS - 180g

Fork: (Widelec) - RockShox Reba World Cup 21cm w/race + expandor 1559g + poploc - 1598g

Frame: (Rama) - Corratec SuperBow World Cup - 2133g

Grips: (Gripy) - Easton Bar tape - 25g

Handlebar: (Kierownica) - Tioga DL2001 - 125g

Headset: (Stery) - PRO RS-11 - 64g

Pedals: (Pedały) - Shimano m520 - 372g

Seat: (Siodło) - Kelly's KBIX Pro Race - 227g

Seatpost: (Sztyca) - Guido Carbon 160mm - 180g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Turner - 12g

Shifters: (Manetki) - Shimano XT M770 - 258g

Skewers: (Zaciski koł) - No name QRs - 52g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - alu/carbon 40mm - 30g

Stem: (Mostek) - Ritchey WCS 90/25,4mm - 108g

Tire (Front): (Opona przednia) - Continental X-King 2.4 RaceSport - 579g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Continental Race King 2.2 RaceSport - 466g

Top Cap: (Top cap) - Bontrager w/bolt - 21g

Tubes: (Dętki) - 202g + 137g - 339g

Wheel Front: (Koło przednie) - 627g

-Hub: (Piasta) - Shimano XTR M965 32h

-Rim: (Obręcz) - ZTR Alpine

-Spokes: (Szprychy) - Sapim CX-Ray

-Nipples: (Nyple) - Sapim

-Rim tape: (Opaska) - Tesa tape 11g

Wheel Rear: (Koło tylne) - 808g

-Hub: (Piasta) - Shimano XTR M965 32h

-Rim: (Obręcz) - ZTR Alpine

-Spokes: (Szprychy) - Sapim CX-Ray

-Nipples: (Nyple) - Sapim

-Rim tape: (Opaska) - Tesa tape 11g

 

Total - 10602g

 

http://img812.images...3/imgp3813a.jpg

http://img84.imagesh...1/imgp3816f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka X king jest stosunkowo ciężki jak na plany poniżej 10kg na tej ramie. Jeśli zmieniłbyś oponę na taką ok 450g, obie zalał meczkiem, to zyskujesz na dzień dobry ok 300g. Do tego rzeczy typu top cap, podkładki pod mostek+ przycięcie sterówki (chyba, że boisz się, że będziesz mieć trudności ze sprzedażą reby) może pedały. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charakterna ta rama :) Wynik bardzo dobry, ale dałoby się zejśc trochę niskim kosztem:

 

- opona x king 2.4 na race king 2.2 .................... zysk ok 110g

- dętki obecne zmienić na jakieś 130g/szt .......... zysk ok 80g

- podkładki i kawałek rury sterowej out ............... zysk ok 30g

- top cup na coś lekkiego w granicach 10g ........ zysk ok 10g

 

RAZEM ............................................................... ok. 230g

ROWER ............................................................. ok. 10370g

 

z droższych podmianek:

 

- kaseta z obecnej xt na xtr ................................. zysk ok 40g

- pedały od Crankbrothers np. candy2 .............. zysk ok 100g

- sztyce podmienić na lżejszą i uciąć pod ramę .. zysk ok 50g

- chwyty (choć już lekkie) na speca lightweight .. zysk ok 12g

 

RAZEM ............................................................... ok. 202g

ROWER ............................................................. ok. 10168g :)

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CMIK, faktycznie 2.4 może wydać się przesadą, ale miałem okazję kupić tę oponę w niezłej cenie praktycznie nową a nie ukrywam że byłem ciekaw tak szerokiej gumy :) mleczko rozważam, ale lubię kiedy mogę w każdej chwili bezproblemowo zmienić oponę w zależności od warunków. Wiadomo, mleczko to trochę ogranicza. Pojeżdżę jeszcze trochę i ocenię w jakim tempie ściera się ta guma, bo mimo wszystko jeżdżę też trochę asfaltami. Co do sterówki: chciałbym skrócić przynajmniej o te dwa centymetry i pewnie już bym to zrobił, ale wolałem zaczekać aż poskładam rower i dobrać pozycję. Kolejna trudność to to, że ekspander siedzi bardzo płytko i bez wyjmowania go mogę skrócić sterówkę tylko o jakieś pół centymetra. Przejadę się z tym kiedyś do serwisu i pokażę chłopakom, może da się go wbić głębiej, sam nie chcę grzebać bo mam lęk przed tym karbonem.

 

supersam, jutro zmierzę dokładnie, ale z tego co pamiętam podsiodłówka ma 62cm. Oryginalnie ponoć było dwa centymetry więcej, ale poprzedni właściciel o tyle właśnie ją skrócił. Nie wiem jak to przeliczyć na klasyczną ramę, ale to pewnie odpowiednik 19" :)

 

Lumperator, w kwestii opon na razie się wstrzymam, choć po pierwszych przejażdżkach jestem mile zaskoczony, szczególnie na niższym ciśnieniu :) Jeszcze do wczoraj miałem obie dętki po 140g jednak w jednej urwałem zaworek, więc wymontowałem z zimówki jakąś starą 200g dętkę i założyłem (dzisiaj też problemy - dziura przy wentylu, ale udało się załatać taśmą w 3 minuty :)). Jeśli będą dętki, to właśnie takie po ok. 130g. Top cap i podkładki są tu przypadkowe, po prostu takie znalazłem w pudle. Kaseta i tak jest już do wymiany, przejeździła ze mną dzielnie jakieś 3 sezony a kupiłem ją już używaną :) choć pewnie raczej zdecyduję się na XT, ale może bardziej 11-32. W kwestii pedałów to chyba będą właśnie Cranki, ale z tym jakoś mi nie spieszno. Ze sztycą jest generalnie problem, bo to dziwny wymiar - 30.4. Może podpiłuję trochę jarzmo, bo tu głównie tkwi ta nadwaga. Z owijką jeździłem już w zeszłym sezonie i się sprawdziła, więc i tu raczej zostanie :).

 

Z własnych koncepcji: jedzie do mnie pocztą korba XTR M960 - mam zamiar ją przystosować do 2x9. Planuję wagę ok. 700-720g z suportem. Co z tego wyjdzie, zobaczymy. Jeśli pozwoli portfel, to zaraz po korbie do zmiany pójdą hamulce. Poważnie zastanawiam się nad Magurą Martą, a to ze względu na zintegrowane mocowanie IS - odpadają adaptery. Z tego co liczyłem mógłbym w porównaniu do obecnych Hygii zyskać 100g, a przede wszystkim mocniejsze, i łatwiejsze w serwisowaniu hamulce. Martwi mnie przewaga negatywnych opinii na ich temat i nie wiem jak z kompatybilnością z tarczami XTR. W tylnej piaście jest stalowy bębenek - kupiłem koła bez bębenka i z braku laku założyłem bębenek od XT. Jak trafię oryginalny za normalne pieniądze, to i tu waga spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mleczko rozważam, ale lubię kiedy mogę w każdej chwili bezproblemowo zmienić oponę w zależności od warunków. Wiadomo, mleczko to trochę ogranicza.

 

To prawda, ogranicza, ale też lubiłem żonglerkę oponami do momentu w którym zdecydowałem się na mleczko:) Kwestia wyboru odpowiednich "uniwersalnych" opon i jakoś przebolejesz- wg mnie korzyści takiego rozwiązania przewyższają straty. Natomiast co do X-Kinga 2.4, to podobno najlepszy rozmiar:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rower bardzo ładny, kwestię wagi ramy można pominąć na tle lekkich kół, mogłaby ważyć 1kg mniej ale jeśli jest tak sztywna jak wszyscy mówią to daje więcej korzyści.

Mój typ na zmianę: pedały, kaseta, opony i tarcze z resztą chyba wszystkie ciężkie klocki wypunktowali koledzy wcześniej.

Użytkowo sprzęt bez uwag, solidny i niezawodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny rower :). Miło się na nim jeździ ale te gumy to trochę przesada. Podczas jazdy asfaltem czuć ich rozmiar. Z fajnej maszyny sportowej z fajną geometrią zrobił się trochę Cadillac. Jednak te opony nie są dedykowane do jazdy asfaltami więc pełną opinie wystawię dopiero jak pojade tym w teren ( o ile właścicel się zgodzi ). Może jeszcze odszczekam swoja opinię o nazbyt baloniastych gumach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...