maltan Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Cześć ! Posiadam amortyzator jak w temacie z 2010 roku o skoku 100 mm. Jak wiecie w tej wersji pokrętło floodgate znajduje się na zewnątrz goleni. Jakiś czas temu manetka blokady (Pop Lock) przestała działać w jedną stronę (odblokowywać). Ustawiłem zatem floodgate na jakieś 2-3 obroty i jeździłem na zamkniętej blokadzie. Jeżdziło się okej do momentu kiedy koleś/serwisant przy okazji usuwania innej usterki w rowerze stwierdził, że weźmie się za Pop Lock'a Jak się wziął tak przy okazji spierd.....floodgate'a i teraz buja cały czas W sumie za wiele to on przy nim nie zrobił. Zdjął linkę blokady i zaczął kręcić pokrętłem na goleni i floodgate'em w obu kierunkach próbując pozbyć się usterki związanej z nie działającym powrotem linki blokady Pop Lock. Powycierał szmatką wszystkie szczeliny (pomiędzy FG a pokrętłem kompresji- tym niebieskim i jeszcze pomiędzy wspomnianym przed chwila pokrętłem a taką szarą podkładką, która odziela pokrętło kompresji od goleni i jeszcze pomiędzy tą szarą podkładką a golenią) popsikał Brunoxem, znowu pokręcił i tyle. Jak z powrotem wszystko skręciliśmy to FG'a szlag trafił I teraz pytanie, czy da się to zrobić bez rozbierania amora do bebechów, czy jednak trzeba będzie zajrzeć do tłumika ? Z góry dzięki za porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Jedną z przyczyn nie działania blokady jest mała ilość oleju w tłumiku. Próbowałeś ustawiać blokadę od początku? Działa teraz manetka? Może to nie mieć związku z działaniami serwisanta i olej z tłumika spłynął do dolnych goleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Jak "od początku"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Jak rozumiem, tylko nie odblokowywuje. Odkreci linke, przekreci palcami, jakims narzedziem blokade czy odbija i juz ma odpowiedz. Odbija, szukaj problemu z pokretlem, manetka, linka. Nie odbija - rozbiorka. Samo silne skrecenie manetki powoduje, przynajmniej u mnie, ze moze dzialac indeksacyjnie, czyli skokowo, mam wtedy regulacje kompresji, ale nie odbija. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Zostawmy manetkę w spokoju. Temat dot. floodgate. Bez manetki da się żyć. Bez FG trochę gorzej :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Bez wyciągnięcia tłumika raczej nic nie zdziałasz. A wyciąga sie go bardzo prosto, wystarczy zdjąć pierścień przytrzymujacy pancerz o ile takowy jest i kluczem 24 odkrecić tłumik. Później trzeba mu sie przyjrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Nie da się ustawić floodgate jeśli manetka nie działa, więc to ważne czy działa. Odblokuj manetkę odkręć linkę, ponownie ją napręż i przykręć linkę. Po zablokowaniu manetki dopiero reguluj floodgate. A tak apropo czy ty jeździsz cały czas na blokadzie? trochę to dziwne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 tobike to ja wiem, że FG'a reguluje się przy zamkniętej blokadzie Chodzi o to że przy zamkniętej blokadzie jak kręcę FG'em to on w ogóle nie reaguje w całym zakresie. Amor chodzi jakby FG był na maksa odkręcony/otwarty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Uszczelka któraś ... tak sobie gdybam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 też coś czuje (niestety) że to w bebechach. Tylko dziwnie do tego doszło. Wszystko było okej, do momentu pokręcenia pokrętłami. Aż dziw bierze, że przy takiej,prawie zerowej, ingerencji mogło coś się w środku spiep.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 A czy pokrętło ma krańcowe wyczuwalne położenia, nie zostało przekręcone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 19 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Nie, nie zostało, wyraźnie czuć opór w skrajnych położeniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Jak rozumiem po zablokowaniu widelca nie ma znaczącej zmiany, tka jak by FG był ciagle otwarty ?? Jeśli tak to wydmuchało ci uszczelkę, za kilka groszy ją wymienisz i bedzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 19 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Dokładnie tak jak piszesz Puklus, kompletnie żadnej reakcji po zblokowaniu amora. Zachowuje się jakby FG był ciągle otwarty na maksa i amor pompuje. Kolega z Forum zaproponował mi pomoc w serwisie i chyba skorzystam Sam jeszcze nigdy nie rozbierałem amora, więc uważam za stosowne wpierw podejrzeć kogoś kto wie jak się do tego zabrać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 To są proste rzeczy tylko trzeba mieć niezbędne narzędzia, oleje i smary. No i być ostrożnym i delikatnym zeby nie zniszczyć lub nie porysować czegoś bo moza sie pojawić nieszczelności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Spuść powietrze z amora i sprawdź, czy da się go ugiąć do końca. Może akurat zabieg czyszczenia zbiegł się z pęknięciem uszczelki na dole tłumika i olej spylił do dolnej lagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BlackHawkMod Napisano 1 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Witam. Mam podobny problem - przestała działać kompresja. Brak w jednego skrajnego położenia przy regulacji flooggate. Czy jest szansa samemu naprawić tłumik, czy wiąże się to z wymianą podzespołów i wizyta w serwisie? Co mogło się zepsuć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Wiąze sie to z wizytą w serwisie i rozstaniem sie z liczna rodziną złotówek albo z obejrzeniem filmiku na YT np i zrobieniem tego samemu. nie musisz rozdzielać goleni ani wylewać oleju z goleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BlackHawkMod Napisano 1 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Jaki jest orientacyjny koszt takiej naprawy? Amortyzator jest na gwarancji może naprawią amor w ramach jej? Czy nastąpiło jakieś mechaniczne uszkodzenie należy wymienić jakąś część? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Najprawdopodobniej padł oring dlatego nie działa i jak bardziej powinno to podlegać gwarancji. 5k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Reba założyciela tematu jest już naprawiona. W tłumiku było za mało oleju, część zleciała do dolnej goleni. Dodatkowym problemem było to że sprężynka od odbijania blokady wyskoczyła ze swojego miejsca więc tłumik też rozebrałem i sprężynkę na swoje miejsce wstawiłem. Zalany nowy olej i wymienione oringi. Jak działa amor to już niech właściciel pisze Kolega BlackHawkMod napisał że kręcenie pokrętłem nie daje oporu w granicznych punktach więc wydaje mi się że przekręcony został gwint. jak masz to na gwarancji to lepiej niech serwis tam zajrzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Kolega tobike mnie wyprzedził, więc nie bede się powtarzał odnośnie usunięcia usterki Podziękowania dla niego. Chłopak zna się na rzeczy. Polecam jeśli ktoś będzie potrzebował serwisu Reby A odnośnie pracy mojego amora, chodzi jak należy. Jest trochę bardziej miękki niż przed serwisem (mimo tych samych ustawień ciśnienia), ale to ponoć wynika z mieszanki olejów o mniejszej gęstości niż przedtem. Przyczyna całego zamieszania czyli pokretło FG, a konkretnie sprężyna na tłumiku, działa poprawnie. Jedynie PopLock podczas jazdy nie zawsze odbija, ale to już raczej kwestia wymiany linki i konserwacji przewodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 To pokrętło prawie nigdy nie odbija poprawnie U mnie zaczęło choć i tak nie zawsze ale ja mam to sprzęgnięte z tylną blokadą. No a ustaka bardzo popularna, padł oring, olej sie przelał w dół i tłumik nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2012 no i problem powrócił... w zeszłym tygodniu zorientowałem się, że manetka znowu nie odbija. Pomyślałem, że może linka jest brudna, bo na ostatnich zawodach zaliczyłem dwie gleby i tak trochę okolice kokpitu ubrudziłem piachem. Jednak po wymianie linki wyszła jeszcze jedna usterka - floodgate nie działa znowu można nim kręcić w pełnym zakresie, ale różnicy w zrywaniu blokady to praktycznie nie widać. Pewnie znowu sprężyna zleciała z tłumika. Oby tylko to, bo ponoć powodem braku powrotu na manetce blokady jest olej spływający do dolnej goleni. Wiem już co z tym zrobić, pytanie tylko czy to nie dziwne że drugi raz w tym sezonie spotyka mnie taka niespodzianka ? Macie podobne doświadczenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Października 2012 Udostępnij Napisano 2 Października 2012 Nieodbijająca blokada to wina słabo naciągniętej sprężyny. Nie pomoże wymiana czy czyszczenie. Robiłem to raz w rebie, ale szczegółów nie pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.