Skocz do zawartości

[Reba Race] floodgate nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć !

 

Posiadam amortyzator jak w temacie z 2010 roku o skoku 100 mm. Jak wiecie w tej wersji pokrętło floodgate znajduje się na zewnątrz goleni. Jakiś czas temu manetka blokady (Pop Lock) przestała działać w jedną stronę (odblokowywać). Ustawiłem zatem floodgate na jakieś 2-3 obroty i jeździłem na zamkniętej blokadzie.

Jeżdziło się okej do momentu kiedy koleś/serwisant przy okazji usuwania innej usterki w rowerze stwierdził, że weźmie się za Pop Lock'a :) Jak się wziął tak przy okazji spierd.....floodgate'a i teraz buja cały czas :angry2: W sumie za wiele to on przy nim nie zrobił. Zdjął linkę blokady i zaczął kręcić pokrętłem na goleni i floodgate'em w obu kierunkach próbując pozbyć się usterki związanej z nie działającym powrotem linki blokady Pop Lock. Powycierał szmatką wszystkie szczeliny (pomiędzy FG a pokrętłem kompresji- tym niebieskim :) i jeszcze pomiędzy wspomnianym przed chwila pokrętłem a taką szarą podkładką, która odziela pokrętło kompresji od goleni i jeszcze pomiędzy tą szarą podkładką a golenią) popsikał Brunoxem, znowu pokręcił i tyle. Jak z powrotem wszystko skręciliśmy to FG'a szlag trafił :(

 

I teraz pytanie, czy da się to zrobić bez rozbierania amora do bebechów, czy jednak trzeba będzie zajrzeć do tłumika ?

 

Z góry dzięki za porady.

Napisano

Jedną z przyczyn nie działania blokady jest mała ilość oleju w tłumiku. Próbowałeś ustawiać blokadę od początku? Działa teraz manetka? Może to nie mieć związku z działaniami serwisanta i olej z tłumika spłynął do dolnych goleni.

Napisano

Jak rozumiem, tylko nie odblokowywuje.

Odkreci linke, przekreci palcami, jakims narzedziem blokade czy odbija i juz ma odpowiedz. Odbija, szukaj problemu z pokretlem, manetka, linka.

Nie odbija - rozbiorka.

Samo silne skrecenie manetki powoduje, przynajmniej u mnie, ze moze dzialac indeksacyjnie, czyli skokowo, mam wtedy regulacje kompresji, ale nie odbija.

  • Mod Team
Napisano

Bez wyciągnięcia tłumika raczej nic nie zdziałasz. A wyciąga sie go bardzo prosto, wystarczy zdjąć pierścień przytrzymujacy pancerz o ile takowy jest i kluczem 24 odkrecić tłumik. Później trzeba mu sie przyjrzeć.

Napisano

Nie da się ustawić floodgate jeśli manetka nie działa, więc to ważne czy działa. Odblokuj manetkę odkręć linkę, ponownie ją napręż i przykręć linkę. Po zablokowaniu manetki dopiero reguluj floodgate.

 

A tak apropo czy ty jeździsz cały czas na blokadzie? trochę to dziwne :)

Napisano

tobike to ja wiem, że FG'a reguluje się przy zamkniętej blokadzie :) Chodzi o to że przy zamkniętej blokadzie jak kręcę FG'em to on w ogóle nie reaguje w całym zakresie. Amor chodzi jakby FG był na maksa odkręcony/otwarty.

Napisano

też coś czuje (niestety) że to w bebechach. Tylko dziwnie do tego doszło. Wszystko było okej, do momentu pokręcenia pokrętłami. Aż dziw bierze, że przy takiej,prawie zerowej, ingerencji mogło coś się w środku spiep....

  • Mod Team
Napisano

Jak rozumiem po zablokowaniu widelca nie ma znaczącej zmiany, tka jak by FG był ciagle otwarty ?? Jeśli tak to wydmuchało ci uszczelkę, za kilka groszy ją wymienisz i bedzie ok.

Napisano

Dokładnie tak jak piszesz Puklus, kompletnie żadnej reakcji po zblokowaniu amora. Zachowuje się jakby FG był ciągle otwarty na maksa i amor pompuje. Kolega z Forum zaproponował mi pomoc w serwisie i chyba skorzystam :) Sam jeszcze nigdy nie rozbierałem amora, więc uważam za stosowne wpierw podejrzeć kogoś kto wie jak się do tego zabrać :)

  • Mod Team
Napisano

To są proste rzeczy tylko trzeba mieć niezbędne narzędzia, oleje i smary. No i być ostrożnym i delikatnym zeby nie zniszczyć lub nie porysować czegoś bo moza sie pojawić nieszczelności :P

Napisano

Spuść powietrze z amora i sprawdź, czy da się go ugiąć do końca. Może akurat zabieg czyszczenia zbiegł się z pęknięciem uszczelki na dole tłumika i olej spylił do dolnej lagi.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam. Mam podobny problem - przestała działać kompresja. Brak w jednego skrajnego położenia przy regulacji flooggate. Czy jest szansa samemu naprawić tłumik, czy wiąże się to z wymianą podzespołów i wizyta w serwisie? Co mogło się zepsuć?

  • Mod Team
Napisano

Wiąze sie to z wizytą w serwisie i rozstaniem sie z liczna rodziną złotówek albo z obejrzeniem filmiku na YT np

i zrobieniem tego samemu. nie musisz rozdzielać goleni ani wylewać oleju z goleni.
Napisano

Jaki jest orientacyjny koszt takiej naprawy? Amortyzator jest na gwarancji może naprawią amor w ramach jej? Czy nastąpiło jakieś mechaniczne uszkodzenie należy wymienić jakąś część?

  • Mod Team
Napisano

Najprawdopodobniej padł oring dlatego nie działa i jak bardziej powinno to podlegać gwarancji.

 

 

 

 

5k

Napisano

Reba założyciela tematu jest już naprawiona. W tłumiku było za mało oleju, część zleciała do dolnej goleni. Dodatkowym problemem było to że sprężynka od odbijania blokady wyskoczyła ze swojego miejsca więc tłumik też rozebrałem i sprężynkę na swoje miejsce wstawiłem. Zalany nowy olej i wymienione oringi. Jak działa amor to już niech właściciel pisze :)

 

Kolega BlackHawkMod napisał że kręcenie pokrętłem nie daje oporu w granicznych punktach więc wydaje mi się że przekręcony został gwint. jak masz to na gwarancji to lepiej niech serwis tam zajrzy.

Napisano

Kolega tobike mnie wyprzedził, więc nie bede się powtarzał odnośnie usunięcia usterki :) Podziękowania dla niego. Chłopak zna się na rzeczy. Polecam jeśli ktoś będzie potrzebował serwisu Reby :)

A odnośnie pracy mojego amora, chodzi jak należy. Jest trochę bardziej miękki niż przed serwisem (mimo tych samych ustawień ciśnienia), ale to ponoć wynika z mieszanki olejów o mniejszej gęstości niż przedtem. Przyczyna całego zamieszania czyli pokretło FG, a konkretnie sprężyna na tłumiku, działa poprawnie. Jedynie PopLock podczas jazdy nie zawsze odbija, ale to już raczej kwestia wymiany linki i konserwacji przewodu.

  • Mod Team
Napisano

To pokrętło prawie nigdy nie odbija poprawnie :D U mnie zaczęło choć i tak nie zawsze ale ja mam to sprzęgnięte z tylną blokadą. No a ustaka bardzo popularna, padł oring, olej sie przelał w dół i tłumik nie działa :P

  • 3 miesiące temu...
Napisano

no i problem powrócił... :( w zeszłym tygodniu zorientowałem się, że manetka znowu nie odbija. Pomyślałem, że może linka jest brudna, bo na ostatnich zawodach zaliczyłem dwie gleby i tak trochę okolice kokpitu ubrudziłem piachem. Jednak po wymianie linki wyszła jeszcze jedna usterka - floodgate nie działa :verymad: znowu można nim kręcić w pełnym zakresie, ale różnicy w zrywaniu blokady to praktycznie nie widać. Pewnie znowu sprężyna zleciała z tłumika. Oby tylko to, bo ponoć powodem braku powrotu na manetce blokady jest olej spływający do dolnej goleni. Wiem już co z tym zrobić, pytanie tylko czy to nie dziwne że drugi raz w tym sezonie spotyka mnie taka niespodzianka ? Macie podobne doświadczenia ?

Napisano

Nieodbijająca blokada to wina słabo naciągniętej sprężyny. Nie pomoże wymiana czy czyszczenie. Robiłem to raz w rebie, ale szczegółów nie pamiętam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...