blackghost Napisano 17 Czerwca 2012 Napisano 17 Czerwca 2012 Witam Czy ktoś posiada wyżej wymieniony amorek? Zastanawiam się nad kupnem, szukam coś więcej informacji na jego temat ale puki co znaleźć nie mogę. Będę wdzięczny za wszelkie opinie. pzdr
blackghost Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Napisano 18 Czerwca 2012 Masakra... Nikt nigdy nie miał z tym amorkiem do czynienia?
Mod Team Puklus Napisano 18 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 18 Czerwca 2012 A co ty chciałeś zeby w godzine 20 postów nastukali ?
blackghost Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Napisano 18 Czerwca 2012 A co ty chciałeś zeby w godzine 20 postów nastukali ? A ty byś nie chciał? Sprawdź dobrze. To nie godzina.
Mod Team durnykot Napisano 19 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 19 Czerwca 2012 Menja nie należy do popularnych amorków- pozwolę sobie nawet na stwierdzenie,że jest niezmiernie rzadkim amorkiem. Miałem styczność z Menją 100mm i zupełnie nie odpowiada mi charakterystyka pracy tego amorka- miałem wrażenie zbyt wysokiego tłumienia kompresji. Ta Menja ma na pewno tłumik DLO , a nie DLO+? Jeśli faktycznie jest DLO to IMO nie warto kupować- kiepska charakterystyka, brak blow off'a . Krótko mówiąc- przeciętny amorek za wysoka cenę. 130 mm to chyba OEM? Ktoś kiedyś miał 130 mm na Forum ( chyba w Marinie niebieskim) .
pmongoose Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Posiadam taki amortyzator od kwietnia tego roku. Przejechałem na nim około 800 km (głównie w terenie, do tego kilka razy ostra jazda po górach). Ważę około 75 kg, więc nie był narażony na jakieś duże obciążenia. Jak na razie jestem z niego bardzo zadowolony. Nic się z nim nie dzieje, nic nie cieknie. Manetka blokująca jest w zestawie, ale nie miałem potrzeby jej montowania. Po ostrzejszej jeździe i większym zabrudzeniu czyszczę golenie Brunoxem. Menja charakteryzuje się dość liniową pracą, tzn. brak odczuwalnego utwardzenia pod koniec skoku, w związku z czym trzeba uważać, żeby go nie dobić. Czytałem też opinie, że strasznie nurkuje przy hamowaniu, ale ja akurat nie odczuwam tego. Podobno dolanie oleju do komory powietrznej rozwiązuje ten problem, ale nie próbowałem. Zobaczymy jak będzie sprawował się przy dłuższej eksploatacji, jak na razie nie stwarza żadnych problemów. Za cenę katalogową (około 2 tys. PLN) na pewno bym go nie kupił (w tej cenie można znaleźć sprzęt z dużą większą możliwością regulacji). Miałem okazję kupna go w naprawdę dobrej cenie, więc nawet się nie zastanawiałem.
Mod Team durnykot Napisano 21 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 21 Czerwca 2012 Podobno dolanie oleju do komory powietrznej rozwiązuje ten problem, ale nie próbowałem. Dodatkowo zwiększa progresję i pozbawia amorek liniowości. Masz tłumik DLO czy DLO+?
blackghost Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Napisano 21 Czerwca 2012 http://bikecenter.pl/index.php?p6804,magura-menja-am-dlo-130mm-is-czarny To jest dokładnie ten amorek.
pmongoose Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Mam tłumik DLO, jest to dokładnie ten model, co na stronie bikecenter.pl.
Mod Team durnykot Napisano 22 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 22 Czerwca 2012 Lekki staroć- miejsce pod hamulce obręczowe, mocowanie zacisku hamulca tarczowego w systemie IS. Jak napisałem- mi totalnie nie pasuje charakterystyka tego amorka ( co nie oznacza że jest zły). Przy takiem skoku wolałbym poczekac, dozbierać i poszukać albo Sektora lub Revelationa. Ewentualnie Manitou Minute.
pmongoose Napisano 26 Czerwca 2012 Napisano 26 Czerwca 2012 No i ten nie istotny ? problem serwisu ... Akurat u mnie w mieście jest serwis zajmujący się Magurami, więc problem mnie nie dotyczy. Ale faktycznie może być to istotne dla innych osób.
neski Napisano 28 Czerwca 2012 Napisano 28 Czerwca 2012 Posiadam taki amortyzator Magura Menja AM DLO 130mm - moje subiektywne wrażenia po kilku maratonach oraz zawodach xc + trochę treningów w terenie i na szosie: Jeździłem na Fox F100RL 100mm 2009 później była Reba SL 115mm a teraz Magura. W porównaniu do Foxa nie jest tak czuła jednakże w terenie spisuje się bardzo dobrze. Bardzo odpowiada mi charakterystyka Magury (jest bardzo liniowa - można ją zmienić wlewając olej do komory powietrznej - ja do swojej dolałem 10 cm3 oleju) przy takim ustawieniu widelec działa bardzo ładnie i nie dobija. W porównaniu do Reby i Foxa można wykorzystać praktycznie cały skok gdzie w Foxie i Rebie było to praktycznie niemożliwe. Przy ustawieniu SAGu na poziomie 20% amortyzator nie jest za twardy i idealnie spełnia moje oczekiwania. Waga realna to 1695g z nie obciętą rurą sterową - czyli mniej niż Reba SL, waga samej manetki blokady to 25g. Jeżeli ktoś się obawia o dramatyczną zmianę geometrii roweru to Magura jest tylko o 5mm wyższa od Reby ustawionej na 115mm. Odnośnie sztywności jest to najsztywniejszy amor na jakim do tej pory jeździłem. Hamulec zamontowany do amortyzatora to Avid Elixir CR z tarczą 203mm. Amortyzator ma możliwość montażu hamulców Magura z serii HS - szczękowe hydrauliczne. Amortyzator nie ma platformy anty-bujającej ale nie zauważyłem takiej potrzeby żeby koniecznie w nim była zamontowana. Blokada niestety nie ma tzw wentyla bezpieczeństwa więc przy zablokowanym wpadając w dziurę dostajemy strzał po łapkach. Jednakże nie ma obawy o tłumik dzielnie znosi nasze gapiostwo
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.