Skocz do zawartości

[rower] specialized hardrock 2010 - opinie, upgrade


Bartko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Kupiłem okolo 2 miesiące temu rower specialized hardrock 2010 za 1499 zł z przeceny. Chce jeżdzić na nim głównie w terenie, w ten weekend byłem w beskidach i uczę się jazdy w trudniejszym terenie ;) Zastanawiam się czy mój rower za takie pieniądze nadaje się do tego typu jazdy, czy nie jest to bardziej sprzet na pola i łąki. Zastanawiam się np czy amortyzator santour xct-v2 wytrzyma taką jazdę? Czy nie lepiej byłoby dokupić do tego roweru hamulce tarczowe? Czy w ogóle za 2-3 lata, kiedy nauczę się lepiej jeździć, nie kupić innego roweru? Słyszałem, że spece mają dobre ramy, więc zastanawiam się na możliwością dokupienia w przyszłości kilku elementów, żeby się całego roweru nie pozbywać. Co o tym myślicie? Specyfikację mam z innego forum:

 

# Rama: Specialized A1 Premium Aluminum, fully butted, formed TT, Double ORE DT, externally relieved HT, reinforced disc mount, forged dropouts w/ replaceable hanger

# Tłumik: brak

# Widelec: SR Suntour SF8-XCT-V2, 80mm, 1pc. alloy lower, 28mm Hi-Ten stanchions, coil/mcu spring w/ preload adj., size-specific spring rates, spring assisted seals

# Mostek: Forged alloy, 15 degree rise, 25.4mm clamp

# Kierownice: Hi-Ten riserbar, 32mm rise, 640mm wide, 8 degree back sweep, 6 degree up sweep

# Chwyty kierownicy: Specialized Enduro, dual compound Kraton, no flange, 131mm

# Przedni hamulec: V brake, alloy linear pull, 1pc. pad

# Tylny hamulec: V brake, alloy linear pull, 1pc. pad

# Klamki hamulcowe: Alloy, linear pull

# Przednia przerzutka: Shimano Altus, 34.9mm clamp

# Tylna przerzutka: SRAM X-4, mid cage

# Manetki: SRAM X3-R trigger

# Kaseta: SRAM PG-730, 7-speed, 11-32t

# Łańcuch: KMC Z7 w/ reuseable Missing Link

# Mechanizm korbowy: SR SunTour, square taper spline

# Suport: Sealed cartridge, square taper, 68mm

# Obręcze: Alex Z-1000, 26", alloy, single wall, 32h front and rear

# Przednia piasta: Forged alloy, double sealed, ground race, steel QR, 32h

# Tylna piasta: Forged alloy, double sealed, ground race, steel QR, cassette, 32h

# Szprychy: 2mm (14g) stainless

# Przednia opona: Specialized Fast Trak LK Sport, 26x2.0", 60TPI, wire bead

# Tylna opona: Specialized Fast Trak LK Sport, 26x2.0", 60TPI, wire bead

Z góry dziękuję za poradę !

Napisano

Zastanawiam się czy mój rower za takie pieniądze nadaje się do tego typu jazdy, czy nie jest to bardziej sprzet na pola i łąki.

 

IMHO rama powinna wytrzymać, więc jeśli ci odpowiada (geo/waga) to nie ma co wydawać kasy niepotrzebnie. A osprzęt, jeśli jeździsz dla frajdy a nie po puchary to póki działa nie ma co marudzić. Vki jeśli są dobrze wyregulowane i w miarę sztywne powinny wystarczyć bo przejście w tarcze to spory wydatek (piasty/hamulce,klamki). Pierwszy zapewne rozleci się amor po takich górskich hulankach :P ale jeśli planujesz dalszą zabawę to po część po części wymień na bardziej trwałe.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...