bacakatowice Napisano 16 Czerwca 2012 Napisano 16 Czerwca 2012 Witam Posiadam Unibike Exeprt 2011, są w nim piasty Shimanio Deore M595/32H. Chciałbym je wymienić na coś wytrzymalszego, mocniejszego, które posłużą mi dłużej niż własnie te shimanowskie. Jako, że na piastach się nie znam chciałbym zaczerpnąć informacji od Was jakie kupić? Budżet 300-400 zł za zestaw !!! Wiem, że jak kupie piasty muszę przepleść koła. Obręcze posiadam Rodi Excalibur XC czarne i chciałbym je zostawić. Czytałem, że jak przeplata się nowe koła to trzeba wymienić również szprychy oraz nyple. Więc również możecie podrzucić jakieś przykłady Ważę 90 kg i chciałbym żeby nowe piasty wydawały ten fajny dźwięk nie wiem jak go opisać, takie głośne "brzęczenie" mój przykład na piasty to może te: http://allegro.pl/novatec-d711-i-d712-tylko-421g-36ot-mtb-xc-wys-0-i2400828968.html z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam
gnomon69 Napisano 16 Czerwca 2012 Napisano 16 Czerwca 2012 Mam z tyłu Novatec-a 4 zapadkowego jak jadę na ,,luzie'' wydają piękne cykanie i słychać mnie jak jadę przez miasto i mijam ludzi. Wszystkie Novatec-i działają podobnie. Polecam. Z przodu pancerny Reborn Bloodline Pro ale strasznie ciężki i masywny. Do jakich zastosowań chcesz piasty te są bardziej wyczynowe, FR. ?
bacakatowice Napisano 16 Czerwca 2012 Autor Napisano 16 Czerwca 2012 Jeżdzę maratony u Golonki, czasami zawody XC, wypady w góry oraz codzienne jazdy po leśnych dróżkach
bender999 Napisano 16 Czerwca 2012 Napisano 16 Czerwca 2012 Te novatec'ki z linku Twojego będą na pewno ok - ale przy nich nie obędzie się bez wymiany szprych chyba ze zapleciesz na 4 krzyże (jeśli miałeś 3) może podpasują...
bacakatowice Napisano 16 Czerwca 2012 Autor Napisano 16 Czerwca 2012 Tylko ja man obręcz na 32 otwory więc taką piastę szukać mam rozumieć
tobo Napisano 16 Czerwca 2012 Napisano 16 Czerwca 2012 Masz przykre doświadczenia z tymi piastami? Wg mnie lepiej ich nie ruszać, wartość odsprzedaży to tyle co flaszka lepszej ognistej wody. Zmień jak się posypią. Jak nie będziesz jeździł zimą, w błocie po pas i będziesz serwisował je to posłużą całkiem dobrze i długo. No chyba że chcesz wydać pieniądze na piasty, przeplot, szprychy.
gnomon69 Napisano 17 Czerwca 2012 Napisano 17 Czerwca 2012 Ja śmigam na nich (Nowatec) cały rok i nic sie nie dzieje. Nie serwisowałem ich rok, nadal płynnie się kręcą.
bacakatowice Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Napisano 18 Czerwca 2012 a powiedzcie mi czy wszystkie piasty do MTB maja te same wymiary ? ( np.długość)
PoleK Napisano 18 Czerwca 2012 Napisano 18 Czerwca 2012 Przód Oska - Szerokość 20mm - 110mm 15mm - 110mm 9mm - 100mm Tył: Oska - Szerokość 10mm - 135mm 12mm - 150mm Ten komplet który podałeś, najlepsze wyjście w tej cenie, i waga super, mam na tyle 812 (czyli model niżej)
tobo Napisano 18 Czerwca 2012 Napisano 18 Czerwca 2012 a powiedzcie mi czy wszystkie piasty do MTB maja te same wymiary ? ( np.długość) Piasty które ciebie interesują, ze względu na to jakie masz i jaki standard posiadają twoje widelec i rama interesuje cię przód 100 mm oraz tył 135 mm. Typowe piasty tej kategorii posiadają zapięcie na szybkozamykacze, gdybam że wymyślnych i drogich patentów jak tru bolt firmy dt raczej nie nabędziesz.
bacakatowice Napisano 19 Czerwca 2012 Autor Napisano 19 Czerwca 2012 Piasty które ciebie interesują, ze względu na to jakie masz i jaki standard posiadają twoje widelec i rama interesuje cię przód 100 mm oraz tył 135 mm. Typowe piasty tej kategorii posiadają zapięcie na szybkozamykacze, gdybam że wymyślnych i drogich patentów jak tru bolt firmy dt raczej nie nabędziesz. ok, dzięki za wyjaśnienie
bacakatowice Napisano 4 Lipca 2012 Autor Napisano 4 Lipca 2012 odświeżę kotleta moje piasty to : http://allegro.pl/piasta-tylna-deore-fh-m595-32-otw-centerlock-i2458134370.html i mają mocowanie tarczy na Centerlock a piasty Novateca mają mocowanie tarczy na standard IS. Trzeba to przerobić czy jak ??
timex550 Napisano 8 Lipca 2012 Napisano 8 Lipca 2012 bacakatowice No niestety jesteś w tej gorszej sytuacji. Już tłumaczę - jeśli masz piastę z CL, to możesz zamontować tarcze zarówno pod CL jak i 6 śrub (z pomocą adaptera). Natomiast jeśli masz tarcze pod CL, a piasty na 6 śrub, to nic nie da się zrobić. W tą stronę adapter nie istnieje. Pozostaje zmiana tarcz.
bacakatowice Napisano 8 Lipca 2012 Autor Napisano 8 Lipca 2012 bacakatowice No niestety jesteś w tej gorszej sytuacji. Już tłumaczę - jeśli masz piastę z CL, to możesz zamontować tarcze zarówno pod CL jak i 6 śrub (z pomocą adaptera). Natomiast jeśli masz tarcze pod CL, a piasty na 6 śrub, to nic nie da się zrobić. W tą stronę adapter nie istnieje. Pozostaje zmiana tarcz. Ok dziękuje za informację
redbull1 Napisano 30 Lipca 2012 Napisano 30 Lipca 2012 może ktoś będzie wiedział ,czy starą piastę która ma tylni kołnierz 54mm zaplecione na 3 krzyże ,czy zaplotę na nową która ma 58mm kołnierz na tych samych szprychach ?
PoleK Napisano 30 Lipca 2012 Napisano 30 Lipca 2012 może ktoś będzie wiedział ,czy starą piastę która ma tylni kołnierz 54mm zaplecione na 3 krzyże ,czy zaplotę na nową która ma 58mm kołnierz na tych samych szprychach ? nie tlyko średnica kołnierza sie liczy, policz to sie dowiesz czy sie da, ale komplet szprych to nie jest jakis wielki wydatek...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.