Skocz do zawartości

[Amortyzator] Marzocchi 55 Micro Ti Air - budowa i regulacja


c4r0

Rekomendowane odpowiedzi

Strona produktu

 

Jestem od niedawna posiadaczem maszyny z tym widelcem, jednak nie do końca rozumiem jak ten system Ti Air jest zbudowany. Rozumiem, że jest sprężyna tytanowa oraz sprężyna powietrzna o regulowanej objętości komory. I teraz pytanie, która sprężyna to tak właściwie preload? Na stronie jest napisane dokładnie "Air Preload (Titanium Negative Spring)". Cóż, zawsze myślałem, że negative spring zapewnia właśnie preload... Do tej pory rozumiałem, że sprężyna tytanowa jest tą "normalną" a pompując powietrze mogę sobie regulować saga. Jednak w takim przypadku wspomniana regulacja objętści komory powietrznej chyba za bardzo nie miałaby sensu...

 

Podsumowując: jak spuszczę powietrze to widelec stanie się twardy (nie będzie preload-u) czy siądzie (sprężyna Ti działająca jako preload go sciągnie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyna negatywna jest odpowiedzialna za czułość widelca, a za preload pozytywna. Czyli jest odwrotnie jak piszesz, jeśli spuścisz powietrze to amor się zapadnie jak każdy powietrzniak, bo w tych 55 główna sprężyna jest powietrzna. W modelach RC3 dominującą sprężyną jest ta tytanowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Przed chwilą się pobawiłem i rzeczywiście im większe ciśnienie tym widelec twardszy. Jak spuściłem powietrze to siadł, ale coś nie czułem za bardzo tej tytanowej sprężyny ciągnącej w drugą stronę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...