dymcio111 Napisano 15 Czerwca 2012 Napisano 15 Czerwca 2012 Cześć W końcu uciułałem kase i kupiłem nowe części do mojego Specialized Camber Comp z 2011r. Wcześniejsza korba była na suporcie Octalink, teraz kupiłem korbe SLX na hollowtech ll, kasete XT 11-32, łańcuch HG-93. Wymontowałem już starą korbe i kasete i jest wszystko założone tak jak ma być raczej. Mufe mam 73mm to od strony napędu dałem podkładkę. Łańcuch założony skrócony i spięty spinką. Mam problem z regulacją przedniej przerzutki. Przerzutki obie mam SLX. Gdy skręciłem korbe to prowadnik przerzutki przedniej był około 10mm od zęba górnego blatu, więc za wysoko to musiałem jeszcze raz rozkręcić korbe żeby dobrać się do śrub przerzutki i ją obniżyć. Odkręcając śrubki przy tych rowkach były dwa takie kliny chyba gotowe żeby je odwrócić i żeby przerzutka była odrazu na właściwym miejscu więc odwróciłem te 2 kliny i przykręciłem i teraz przerzutka jest chyba dobrze bo tak 2-3mm od blatu. Skręciłem wszystko i korbe teraz naciągnąłem linke sugerując się żeby był prowadnik mniejwięcej na środku dużego blatu chodź to ciężko ustawić, przykręciłem w końcu i zacząłem regulacje, ale ciągle mi coś nie wychodzi bo prawa strona prowadnika na największym blacie minimalnie mi ociera o łańcuch, naciągałem linke przy manetce ale już więcej się nie da, a śrubką H dalej też już nie chce iść w prawo prowadnik :angry: Czy dalej kombinować ze śrubkami czy może się przy hollowtechu zakłada dodatkowo podkładki pod przerzutke żeby była dalej ? Już mnie szlag trafia z tym :/ Ocieranie występuje oczywiście przy małej koronce z tyłu, a dużym blacie z przodu. Co robić ? Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk
rzezniol Napisano 15 Czerwca 2012 Napisano 15 Czerwca 2012 W prawo srubki się przykreca ... a zeby zwiekszyć zasieg pracy przerzutki na zewnatrz to srubke H sie odkręca czyli w lewo ... Pozdro
dymcio111 Napisano 15 Czerwca 2012 Autor Napisano 15 Czerwca 2012 No to to ja wiem, ale wlasnie prawie na maksa H wykrecilem i dalej lekko haczy łańcuch, tak z milimetr, pół brakuje, jeszcze inaczej sie jutro pobawie z tym Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk
Lumperator Napisano 15 Czerwca 2012 Napisano 15 Czerwca 2012 1) Daj cieńszą podkładkę pod suport po stronie napędu. Zamiast 2.5mm spróbuj zapodać 1.5mm (jeśli nie masz takowej, musisz ją zakupić). Sprawdź czy linia łańcucha jest równa przy następujących przełożeniach: 1 x 7,8,9; 2 x 3,4,5,6,7; 3 x 1,2,3 2) Przypatrz się dobrze, czy prowadnik przerzutki jest ustawiony idealnie równolegle do blatów. Czasem drobne niedopatrzenie i łańcuch może ocierać o prowadnik. Pokombinuj również z wysokością przerzutki. Prawidłowo nad największym blatem powinno być ok 3 mm przestrzeni. 3) Ustaw prawidłowo przełożenia na średniej tarczy aby nic nie ocierało na wszystkich koronkach kasety, a następnie pokombinuj śrubami regulacyjnymi oraz baryłką przy manetce wrzucanie i zrzucanie na pozostałe blaty. Ja swoją przerzutkę i korbę SLX ustawiam 5-10 minut. Kiedyś tez się z tym bujałem, bo trochę na opak to ustawiałem.
dymcio111 Napisano 16 Czerwca 2012 Autor Napisano 16 Czerwca 2012 Możliwe że też przez troche rozregulowaną tylną przerzutke haczy ? Z kolegą rozmawiałem i mi mówił że ma u siebie też korbe SLX i też mu leciutko haczy na największych biegach i że nic z tym nie zrobie... Mówił żebym całkiem podkładki przy mufie nie wyrzucał bo łańcuch będzie skoszony. Że przy tym ustawieniu co mam powinno być dobrze. W sumie ostatnio jechałem rowerem do pracy to jakoś hałasu nie słyszałem z przedniej przerzutki, prędzej z tylnej. Może przy nożnym pedałowaniu inaczej łańcuch jest napięty hmm i nie trze, tak jak przy ręcznym kręceniu na stojaku... Pobawie się jeszcze do tego czasu aż znowu cierpliwość siądzie... hmm... próbowałem dalej ale nic, napęd sprawia wrażenie jakby korba za mocno wystawała z suportu łańcuch patrząc od tyłu roweru bliżej korby jest jakby lekko skoszony w prawą stronę, przy skrajnych biegach przy kasecie też hałasować zaczyna mimo wyregulowania że łańcuch dobrze wskakiwał/zeskakiwał po regulacji... i przy dobrej wysokości przerzutki dalej brakuje z prawej strony prowadnika z 0,5-1 mm, a przy lewej stronie to nawet na najmniejszych biegach zostaje zapas jakieś 3mm. Przerzutke z bratem musiałem naciągać i skręciłem jeszcze porządnie linke na maksa przy manetce i prawie do końca wykręciłem śrubę H i dalej lekkie ocieranie brakuje zasięgu już przerzutki. Chyba rzeczywiście kupie tą podkładkę cieńszą, albo jak się wkurzę to dam dla kolegi rower niech go odszukuje... Czy jak dam tą cieńszą podkładkę to bez problemu lewe ramie korby się przykręci i nie będzie luzu Też dziwne po co Shimano daje w instrukcji do korby że tak ma być ta jedna podkładka skoro jest raczej coś kijowo... w dodatku wszystkie podkładki dają 2,5mm :/ A może całkiem przełożyć podkładkę na drugą strone ? czy to za duża różnica będzie ?
rzezniol Napisano 16 Czerwca 2012 Napisano 16 Czerwca 2012 Kiedys był temat ... nie dotyczył przerzutki a suportu i lewego ramienia ale tu tez moze sie sprawdzić ... http://www.forumrowerowe.org/topic/109008-korba-deore-mc-542-i-suport-tokena-problem/page__p__1028014__hl__+lewe%20+ramie__fromsearch__1?do=findComment&comment=1028014 Pytanie ... czy korba prawidloowo siadła w suporcie ?? Weż gumowy młotek lub młotek i kawałek drewienka i dobij korbe od strony zębatek do ramy ... może zwyczajnie nie siadła do końca i tu jest cały problem . Lewe ramie powinno zaktywac praktycznie cały wieloklin. Pozdro
dymcio111 Napisano 16 Czerwca 2012 Autor Napisano 16 Czerwca 2012 Młotkiem takim kauczukowo-gumowym dobijałem, a pierwszy raz jak przykręcałem to rower na boku i rękami wcisnąłem do oporu. Ale regulacja jakoś nie pomogła. Drugi raz rozebrałem i tym młotkiem dobiłem, raczej doszło do końca bo dźwięk się zmienił na uderzanie jak stal o stal, a szczeliny raczej nie widziałem. Pojechałem w końcu do serwisu godzine temu, ziomek obejrzał i mówił że da się zrobić i że są patenty na to... Ciekaw jestem jakie, czy podkładki pod przerzutke czy prowadnik inaczej ustawi... hmm czy coś innego. Rower ma być na poniedziałek na 14 zrobiony. Tam te 30zł niech to licho a ile nerwów mniej Po naprawie jal dojde co i jak to napisze. Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk
LazyPete Napisano 16 Czerwca 2012 Napisano 16 Czerwca 2012 Mam ten sam problem w swoim rowerze, na największym przełożeniu łańcuch ociera o prowadnik. Śruba H jest odpowiednio wykręcona, gdy odkręcam pół obrotu więcej łańcuch spada za górną tarczę. Zaczynam się zastanawiać czy to nie wina słabej korby (Shimano M361, czyli nic specjalnego), która lekko wygina tarcze pod moim ciężarem (86kg). Zaznaczam że przy kręceniu korbą "na sucho" ocierania nie ma. Powinienem zainwestowac w lepszą korbę?
Mod Team Puklus Napisano 16 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 16 Czerwca 2012 Problem wydawało by sie natury regulacyjnej ale jak sie okazało już nie raz czasam przerzutce brakuje zakresu pracy. W takim przypadku jedyne co mozna zrobić to zmieć suport a w przypadku HT2 podkładki lub zmienić przerzutkę. Oczywiście najpierw wypada sprawdzić wszytkie możliwe ustawienia regulacyjne by wyczerpać możliwości i być pewnym.
Lumperator Napisano 16 Czerwca 2012 Napisano 16 Czerwca 2012 Miałem przerzutkę SLX z korbą SLX (9s), ale dało się to ustawić. Zmierz na początek suwmiarką szerokość mufy. Czasem nadmiar lakieru może dodawać 1mm. Można do ładnie spolerować. A jeśli wszystko jest okey, a prowadnika brakuje, to na serio załadowałbym cieńszą podkładkę po stronie napędu. Po drugiej stronie nie należy nic robić, ma być jedna podkładka.
bender999 Napisano 16 Czerwca 2012 Napisano 16 Czerwca 2012 Mam ten sam problem w swoim rowerze, na największym przełożeniu łańcuch ociera o prowadnik. Śruba H jest odpowiednio wykręcona, gdy odkręcam pół obrotu więcej łańcuch spada za górną tarczę. Zaczynam się zastanawiać czy to nie wina słabej korby (Shimano M361, czyli nic specjalnego), która lekko wygina tarcze pod moim ciężarem (86kg). Zaznaczam że przy kręceniu korbą "na sucho" ocierania nie ma. Powinienem zainwestowac w lepszą korbę? Problem dość powszechny w tanich korbach które połączone są z większą siłą rowerzysty
rzezniol Napisano 18 Czerwca 2012 Napisano 18 Czerwca 2012 Rower ma być na poniedziałek na 14 zrobiony. Tam te 30zł niech to licho a ile nerwów mniej I ... ? Problem rozwiazany ? Znasz przyczyne ? Pozdro
dymcio111 Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Napisano 18 Czerwca 2012 Akurat inny mechanik był a sprzedawca mi wydawał rower, z tego co widze to podkładka od strony napędu jest, na pewno musiał rozkręcać ramie korby i wysuwać korbe, bo jest podniesiona przerzutka do góry inaczej nie ma dostępu do śrub przerzutki, podniósł coś jak oryginalnie miałem ze starą korbą. Teraz nic nie trze i napędu wręcz nie słychać. Tak mi się wydaje że względem teorii to przerzutka jest wyżej niż 3mm. Ale jak miałem wcześniej obniżoną przeze mnie to prawie dotykała ramy i często chyba dolna środkowa część prowadnika ocierała o łańcuch mimo różnych moich kombinacji, hmm być może ta przerzutka tak ma że musi być lekko wyżej... W sumie 35 zl musiałem dać... Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk
Qr3ak Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 3 mm i basta na 9 i10 jest ten problem ustawienia, że niestety trzeba bardzo dokładnie ustawić to w osi pionowej podczas skręcania obejmy należy korygować ustawienie prowadnika. Jak zaciskasz obejmę prowadnik się przesuwa.
dymcio111 Napisano 26 Lipca 2012 Autor Napisano 26 Lipca 2012 nie mam obejmy dookoła rury tylko przerzutka jest przykręcana prosto do ramy, niestety ma to minus bo żeby ją np podnieść trzeba rozkręcać całą korbę i wyciągać aby dostać się do śrub przerzutki :/ . W serwisie mi nieco podnieśli tak koło 3-4mm i dobrze jest. Troche ostatnio chyba linka się musiała rozciągnąć bo ciut bardziej zaczyna mi ocierać o prawą stronę prowadnika przy przełożeniu 3x9. Jak będę miał wenę to lekko skoryguje przez te zabawy ostatnie w próby regulacji przy 3 rowerach w końcu zakumałem o co kaman Jak na razie zadowolony z nowego napędu, także warto było, biegi dużo lepiej wchodzą niż wcześniej i tym razem to łańcuch dużo częściej szejkuję niż wcześniej co jakieś 50-80km w zależności od ilości syfu, generalnie po rohloffie i jeździe często lasem to dosyć często. Muszę kiedy spróbować innego smarowidła.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.