Skocz do zawartości

[opony do 120zł] Schwalbe Smart Sam czy Continental Race King?


Nevermore

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Stoję przed wyborem opony do jazdy 35% teren (drogi nieutwardzone, leśne, czasem zjazd po żwirze i małej ilości piachu) 65% asfalt, szosy (rzadko deszcz).

 

Zastanawiałem się głównie nad Schwalbe Smart Sam 2.1 oraz Continental Race King, tylko tutaj pytanie, jaki rozmiar 2.2 czy 2.0?

Zależy mi na małych oporach toczenia po asfalcie, dobre pokonywanie zakrętów oraz trwałość, proszę uzasadniać wybór :)

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

PS

Sprzedam także oponki Merida Trail Lite 2.25 (zwijane) po symbolicznej cenie :) (przebieg 90km- stan prawie jak nowe, bez oznak zużycia)

zdj. http://eshop.merida.sk/img.asp?stiid=13133

Napisano

Witam!

Stoję przed wyborem opony do jazdy 35% teren (drogi nieutwardzone, leśne, czasem zjazd po żwirze i małej ilości piachu) 65% asfalt, szosy (rzadko deszcz).

 

Zastanawiałem się głównie nad Schwalbe Smart Sam 2.1 oraz Continental Race King, tylko tutaj pytanie, jaki rozmiar 2.2 czy 2.0?

Zależy mi na małych oporach toczenia po asfalcie, dobre pokonywanie zakrętów oraz trwałość, proszę uzasadniać wybór :)

Zdecydowanie Continental jeżeli chcesz być Królem Wyścigów i zdecydowanie 2.2, najlepsze opony na jakich jeździłem. Poczytaj wątek o Race Kingach jest na forum.

Napisano
Zdecydowanie Continental jeżeli chcesz być Królem Wyścigów i zdecydowanie 2.2, najlepsze opony na jakich jeździłem. Poczytaj wątek o Race Kingach jest na forum.

Zdecydowanie, ale dlaczego?

Smart Sam'y jak dla mnie są bardzo dobre. Nie wiem jak na żwirze. Na kamieniach trochę ślisko, lecz błotne zakręty to bez strachu. :woot:

Jeżdżę w podobnych proporcjach i po ok. 1500km tył przytarty o jakieś 15% (dużo szutrowych dróg mam na szlakach :laugh: ), a przód nienaruszony (Nadal specyficzne karbowania na kostkach są widoczne). Jeśli asfalt - dla mnie jako 15-latka "amatora" ;p 30-32 km/h nie jest problemem, jak na kostkę jest nieźle.

Polecam

Napisano

A ja polecsm race kingi 2.2 sa bardziej komfortowe niz 2.0 a opor toczenia ten sam. Moim zdaniem race king jest szybszy od smart sam i ma lepsza przyczepnosc. Poprosti jedziesz tam gdzie chcesz oba komplety maja po 3 kkm i trzymaja sie doskonale.

Napisano
Moim zdaniem race king jest szybszy od smart sam i ma lepsza przyczepnosc.

 

Ale osobiście testowałeś smart sam'y? Jakie szerokości i ciśnienia porównujesz tych SS i RK?

 

Ps. Widzę na zdjęciach, że testowałeś RK i SS na cross'ie. Też poszukuję gumy którą nie ugrzęznę w terenie swoim 'kiubem' cross'owym ale i pojadę po asfaltach w mieście. Przypuszczam, że wejdzie max 1,9-2.1 Piszesz, że 2,2 RK lepsze niż 2.1 SS, ale jak twoim zdaniem RK 2.0 w porównaniu do SS 2.1 i czy nie miałeś problemów z zmieszczeniem SS 2.1 w cross'owej ramie Cube'a? Czy to może 1,75?

Napisano

Race King sprawi , że twoja jazda będzie na wyższym poziome. Polecam Ci kupić wersję zwijaną , jest lepiej wykonana od druciaka na allegro od 82zł szt.

Napisano

Zależy na czym ma ta różnica ma polegać , jeżeli zależy Ci na mniejszym oporze toczenia to na pewno ją odczujesz i to znacznie . Ina Race Kingach i na Kendach , które poleca Kozia KAka ;) Osobiście na Kendach nie jeździłem ale widać to po bieżniku.

Napisano
z tego co czytalem kendy small block eight sa chyba szybsze od tych co podales, ja bym je wybral skoro tak duzo po utwardzonym jezdzisz.

Kolego, nie wmówisz mi, że im mniejsza kostka (drobniejsza) tym będą mniejsze opory a co za tym idzie mniejsza ścieralność.

Napisano

Dzięki! Chyba zdecyduje się na Continentale, wersja drutowa jest dużo gorsza od zwijanek? Wolałbym jak najbardziej oszczędzić

W Twoim wypdku ta różnica nie będzie miała znaczenia.

 

Więc zadam jeszcze jedno pytanie, czy zauważę sporą różnicę gdy przesiądę się na Race Kingi z oponek które chcę sprzedać?

Zauważysz ponieważ przerwy między klockami są dużo mniejsze, czyli opona toczy się "gładziej" i stawia mniejszy opór.

Napisano

Kolego, nie wmówisz mi, że im mniejsza kostka (drobniejsza) tym będą mniejsze opory a co za tym idzie mniejsza ścieralność.

nigdzie nic nie pisalem o kostce. patrzac na opone nie da sie powiedziec, ktora z nich jest szybsza.

Napisano

jasne. to wrodzona umiejetnosc kazdego czlowieka rozpoznawac rodzaj, jakosc i twardosc gumy patrzac na nia.

nie wiem po co i o czym tak naprawdę do mnie piszesz, wiec basta

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...