Skocz do zawartości

[hydrauliczne Formula RX] tłoczek nie odbija


maltan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Ratujcie szanowni Forumowicze. Wczoraj nieco spier.....sprawę. Zmieniając oponki zacząłem niepotrzebnie bawić się hamulcami. Wyciągnałem okładziny i nacisnąłem pare razy klamke hamulca co spowodowało wysunięcie tłoczka o parę milimetrów poza obrys zacisku. Za cholerę nie chce wrócić do pozycji spoczynkowej. Popsikałem co nieco wokół niego WD-40, ale dziś rano ani drgnął :/ Wiem że jest tu parę podobnych tematów, ale żaden nie dotyczył jednotłoczkowych Formul RX, a ten patent ze smarowaniem okolic tłoczka w moim przypadku nie wypalił, więc zwracam się do Was o jakieś porady. Może miał ktoś podobny problem akurat z tym modelem hamulca ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

PS. W niedzielę zawody więc zależy mi na czasie :)

Edytowane przez maltan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednotłoczkowe formula RX ? Hmm pierwsze słyszę, mam takie hamulce, ale mają po dwa tłoczki na zacisk, jeśli w twoich wygląda jak by były jednotłoczkowe to znaczy ni mniej ni więcej, że drugi jest zapieczony. Serwis u Andrewa pomoże :) A co do rozepchania tłoczków, musi się dać, wystarczy użyć odpowiedniego narzędzia i wystarczająco dużo siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano faktycznie drugi tłoczek się zapiekł :D To już w ogóle grubo. Propo serwisu Andrewa jakoś mi nie po drodze ze Szczecina do Wrocka ;P Odkręciłem wczoraj zacisk z ramy, wyjąłem okładziny, i prawie że stawałem na tym tłoczku ! Używałem łyżki, imbusa, śrubokrętu i wkładałem prześ prześwit w zacisku, obracałem o 90 stopni żeby leżał poziomo i naciskałem na końce klucza i nic nie wyszło , nawet nie drgnął. Popsikałem WD-40 i dziś rano bez zmian. Więcej siły nie mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem łyżki, imbusa, śrubokrętu i wkładałem prześ prześwit w zacisku, obracałem o 90 stopni żeby leżał poziomo i naciskałem na końce klucza i nic nie wyszło , nawet nie drgnął. Popsikałem WD-40 i dziś rano bez zmian. Więcej siły nie mam :)

 

Miałem ten sam problem. Ja użyłem płaskiego noża, który włożyłem w prześwit w zacisku. Obróciłem go w jedną i w drugą łagodnie, ale z siłą, po trosze i po paru powtórzeniach, udało mi się schować tłoczki. Przy hydraulikach trzeba rozpychać po trosze a nie naraz z dużą siłą, jakaś taka specyfika płynu tego wymaga chyba. :)

 

Innego sposobu jak powyżej nie znam... :/ (tzn. znam, ale nie będzie dobry dla Ciebie ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

życzę żeby się udało ale zmartwię CIe nieco czasem się tak trafia że tłoczek jest bardzo "Zastany" i nici z wciskania go kluczem itp narzędziami Zdarzało mi się to w Hayesach Ale też Cię pocieszę bo RX to dość świeży hamulec wiec raczej nie powinno być tak ciężko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilu rowerzystów tyle opini :PAndrew psikałem WD-40 ponieważ taką podpowiedź wyczytałem tu na Forum, ale jak na razie odpukać (i skoro teraz nie wyszło, to już chyba nie wyjdzie :P ) wszystko jest w porządku z uszczelkami.

bender999 nie wiem czym wciskałeś tłoczki w Hayesach, ale w moich Formulach idealnie pasował klucz oczkowy rozmiar 15. Ma zbliżoną średnicę do tłoczków w Formuli RX (bodajże 22mm ) przez co świetnie się dopasowuje do średnicy tłoczków i praktycznie nie potrzeba dużo siły żeby wcisnąc taki tłoczek z powrotem :)

Suma summarum tłoczki zostały z powrotem wciśnięte, ale pojawił się problem z odpowietrzaniem. Wypychając tłoczki musiałem je trochę zapowietrzyć. Kombinowaliśmy z kolesiem jego zestawem do odpowietrzania ale klamka chodzi bardziej miękko niż pierwotnie. Przelaliśmy cały układ z dwa razy i ciągle to samo. Może wiecie co jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypychając tłoczki musiałem je trochę zapowietrzyć.

 

No widzisz, mi właśnie o to chodziło, żebyś spróbował go zapowietrzyć, i wtedy jest łatwiej tłoczkami ruszyć, ale... rzeczywiście działa to w dwie strony. Jeżeli robiliście odpowietrzanie "chałupniczo" to może niedokładnie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, akurat w Formulach RX brak ceramiki :D ale dzięki za podpowiedź stpman, będę miał na uwadze na przyszłość. A propo miękkiej klamki...tak mi się od razu skojarzyło czy przypadkiem uszczelka/i na tłoczku/ach nie zostały przypadkiem uszkodzone i przez to hamulec się ciągle zapowietrza ? Andrew pisał że nie wskazane jest psikanie WD-40, bo może uszkodzić uszczelki :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witajcie, ostatnio miałem podobny problem z hamulcem(tył) jakoś udało mi się z tym poradzić ale wczoraj hamulec przestał działać okazało się że cieknie :/ mam teraz pytanie czy opłaca się samemu grzebać w zacisku czy sobie sam poradzę czy nie braknie jakiegoś specjalnego klucza czy lepiej wysłać hamulec do serwisu ?

 

z góry dzięki za odpowiedzi

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...