maltan Napisano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 (edytowane) Witam ! Ratujcie szanowni Forumowicze. Wczoraj nieco spier.....sprawę. Zmieniając oponki zacząłem niepotrzebnie bawić się hamulcami. Wyciągnałem okładziny i nacisnąłem pare razy klamke hamulca co spowodowało wysunięcie tłoczka o parę milimetrów poza obrys zacisku. Za cholerę nie chce wrócić do pozycji spoczynkowej. Popsikałem co nieco wokół niego WD-40, ale dziś rano ani drgnął :/ Wiem że jest tu parę podobnych tematów, ale żaden nie dotyczył jednotłoczkowych Formul RX, a ten patent ze smarowaniem okolic tłoczka w moim przypadku nie wypalił, więc zwracam się do Was o jakieś porady. Może miał ktoś podobny problem akurat z tym modelem hamulca ? Z góry dzięki za pomoc. PS. W niedzielę zawody więc zależy mi na czasie Edytowane 15 Czerwca 2012 przez maltan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszm7 Napisano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 Jednotłoczkowe formula RX ? Hmm pierwsze słyszę, mam takie hamulce, ale mają po dwa tłoczki na zacisk, jeśli w twoich wygląda jak by były jednotłoczkowe to znaczy ni mniej ni więcej, że drugi jest zapieczony. Serwis u Andrewa pomoże A co do rozepchania tłoczków, musi się dać, wystarczy użyć odpowiedniego narzędzia i wystarczająco dużo siły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 15 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 Ano faktycznie drugi tłoczek się zapiekł To już w ogóle grubo. Propo serwisu Andrewa jakoś mi nie po drodze ze Szczecina do Wrocka ;P Odkręciłem wczoraj zacisk z ramy, wyjąłem okładziny, i prawie że stawałem na tym tłoczku ! Używałem łyżki, imbusa, śrubokrętu i wkładałem prześ prześwit w zacisku, obracałem o 90 stopni żeby leżał poziomo i naciskałem na końce klucza i nic nie wyszło , nawet nie drgnął. Popsikałem WD-40 i dziś rano bez zmian. Więcej siły nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CrazyAsTuck Napisano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 Używałem łyżki, imbusa, śrubokrętu i wkładałem prześ prześwit w zacisku, obracałem o 90 stopni żeby leżał poziomo i naciskałem na końce klucza i nic nie wyszło , nawet nie drgnął. Popsikałem WD-40 i dziś rano bez zmian. Więcej siły nie mam Miałem ten sam problem. Ja użyłem płaskiego noża, który włożyłem w prześwit w zacisku. Obróciłem go w jedną i w drugą łagodnie, ale z siłą, po trosze i po paru powtórzeniach, udało mi się schować tłoczki. Przy hydraulikach trzeba rozpychać po trosze a nie naraz z dużą siłą, jakaś taka specyfika płynu tego wymaga chyba. Innego sposobu jak powyżej nie znam... :/ (tzn. znam, ale nie będzie dobry dla Ciebie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 15 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 śmiało, nie krępuj się, zniosę wszystko no może prawie wszystko Faktycznie może pomóc stopniowe wciskanie tłoczka, w końcu to płyn, a płyny tak łatwo się nie ściskają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 życzę żeby się udało ale zmartwię CIe nieco czasem się tak trafia że tłoczek jest bardzo "Zastany" i nici z wciskania go kluczem itp narzędziami Zdarzało mi się to w Hayesach Ale też Cię pocieszę bo RX to dość świeży hamulec wiec raczej nie powinno być tak ciężko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 Po co psikałeś WD40 ? Teraz już nie tylko masz problem z wysuniętym tłoczkiem, ale także musisz wymienić uszczelki. Mój serwis funkcjonuje wysyłkowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Ilu rowerzystów tyle opini Andrew psikałem WD-40 ponieważ taką podpowiedź wyczytałem tu na Forum, ale jak na razie odpukać (i skoro teraz nie wyszło, to już chyba nie wyjdzie ) wszystko jest w porządku z uszczelkami. bender999 nie wiem czym wciskałeś tłoczki w Hayesach, ale w moich Formulach idealnie pasował klucz oczkowy rozmiar 15. Ma zbliżoną średnicę do tłoczków w Formuli RX (bodajże 22mm ) przez co świetnie się dopasowuje do średnicy tłoczków i praktycznie nie potrzeba dużo siły żeby wcisnąc taki tłoczek z powrotem Suma summarum tłoczki zostały z powrotem wciśnięte, ale pojawił się problem z odpowietrzaniem. Wypychając tłoczki musiałem je trochę zapowietrzyć. Kombinowaliśmy z kolesiem jego zestawem do odpowietrzania ale klamka chodzi bardziej miękko niż pierwotnie. Przelaliśmy cały układ z dwa razy i ciągle to samo. Może wiecie co jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CrazyAsTuck Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Wypychając tłoczki musiałem je trochę zapowietrzyć. No widzisz, mi właśnie o to chodziło, żebyś spróbował go zapowietrzyć, i wtedy jest łatwiej tłoczkami ruszyć, ale... rzeczywiście działa to w dwie strony. Jeżeli robiliście odpowietrzanie "chałupniczo" to może niedokładnie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Co to za różnica czy w chałupie czy w sklepie ? Robił mi to kolega, który pracuje jako serwisant w sklepie rowerowym. Fakt faktem, że Formule odpowietrzał po raz pierwszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Serwisant chyba trochę ten..tego... dziwne nie potrafi sobie poradzić z odpowietrzeniem jednego z prostszych hamulców. Pożycz od niego zestaw i sam próbuj do skutku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Apropo tego rozciskania tłoczków to bym uważał bo niektóre hamulce mają tłoczki ceramiczne i lepiej nie używać wtedy metalowych przedmiotów. Tworzywo sztuczne będzie lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Spoko, akurat w Formulach RX brak ceramiki ale dzięki za podpowiedź stpman, będę miał na uwadze na przyszłość. A propo miękkiej klamki...tak mi się od razu skojarzyło czy przypadkiem uszczelka/i na tłoczku/ach nie zostały przypadkiem uszkodzone i przez to hamulec się ciągle zapowietrza ? Andrew pisał że nie wskazane jest psikanie WD-40, bo może uszkodzić uszczelki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ice81 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 witajcie, ostatnio miałem podobny problem z hamulcem(tył) jakoś udało mi się z tym poradzić ale wczoraj hamulec przestał działać okazało się że cieknie :/ mam teraz pytanie czy opłaca się samemu grzebać w zacisku czy sobie sam poradzę czy nie braknie jakiegoś specjalnego klucza czy lepiej wysłać hamulec do serwisu ? z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ammisiek Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 To zależy gdzie cieknie Jeżeli na uszczelkach to najprawdopodobniej będziesz potrzebował nie jakiegoś fikuśnego klucza a uszczelki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ice81 Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Witajcie, okazało się ze dot lekko wypływał z przewody przy zacisku wymieniłem oring i wszystko jest dobrze pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi