Mod Team Maniak Napisano 15 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 Witam, w niedalekim czasie stanę przed zakupem hamulców do treningówki aby zastąpić v-ki. Głównym priorytetem jest działanie i bezobsługowość (z tego shimano są akurat znane) kolejnym waga, dalej cena, wygląd i znaczek gdzieś na końcu. Mówiąc szczerze że przeglądam wymienione modele (deore, slx, xt 2012) i wagi są bardo podobne jak nie identyczne, wszystkie mają servo-wave. Jedyne co widzę to różne przewody i sposoby ich mocowania w zacisku (deore wkręcany na wprost na sztywno, slx i xt na banjo które sobie można obrócić). Klocki z radiatorem są mi absolutnie zbędne, tylko dodają wagi, nie będę jeździł w górach na bij-zabij. Moje pytanie brzmi czy ktoś zaobserwował różnice w działaniu wymienionych lub są inne istotne różnice w budowie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 aby Ci jeszcze troszkę namieszać to powiem że Deorki 2012 pod względem hamowania nie róznią się jak dla mnie od slx. Ja bym polecał SLX jeśli się wahasz pomiędzy slx a xt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 15 Czerwca 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 To fakt gdybym się wahał między slx/xt brałbym xt, za mała różnica w cenie. Bardziej waham się między deore a slx, bo kosztują połowę tego a jak wspomniałem to do treningówki. Ma ktoś porównanie czy w slx faktycznie czuć ten 40% sztywniejszy przewód? Mam poprzedni model xt-ków, tam jest zwykły przewód taki jak w deore, jakoś bardzo sobie je chwaliłem. Ale może są jakieś różnice w jakości wykonania, szczegóły które czuć dopiero "w ręku" albo podczas użytkowania, które byłyby warte dopłaty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Ma ktoś porównanie czy w slx faktycznie czuć ten 40% sztywniejszy przewód? ja wyczułem jedynie 17.5% a tak poważnie to jeśli to ma być treningówka to bierz Deorki jak dla mnie hamują bardzo podobnie a zarówno SLX jak i Deore mają nieco miekką klamkę w 2012 ale jak dla mnie hamują aż za mocno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 To fakt gdybym się wahał między slx/xt brałbym xt, za mała różnica w cenie. Bardziej waham się między deore a slx, bo kosztują połowę tego a jak wspomniałem to do treningówki. Ma ktoś porównanie czy w slx faktycznie czuć ten 40% sztywniejszy przewód? Mam poprzedni model xt-ków, tam jest zwykły przewód taki jak w deore, jakoś bardzo sobie je chwaliłem. Ale może są jakieś różnice w jakości wykonania, szczegóły które czuć dopiero "w ręku" albo podczas użytkowania, które byłyby warte dopłaty? Jeśli byłeś zadowolony z poprzedniego modelu xt (a wg mnie to oprócz avidów szit numero uno ) to z nowych modeli shimano będziesz super zadowolony. Wg mnie dzieli je przepaść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Między SLX a XT różnic nie ma wielu i nie warto dopłacać do XT. XT ma ciut lepiej wykonaną klamkę (brak luzów) i śrubę zamiast zawleczki do mocowania klocków. Ja mam klamki XT, zaciski SLX i śrubki co w sumie daje XT za 150zł mniej niż komplet XT. Jednakże jeśli ma to być do roweru treningowego to pewnie Deore wystarczą, z tym, że mają już ciut inny zacisk i brak banjo. Najlepszym wyborem będą chyba SLX. A jeśli budżet nie pozwoli to bierz Deore, będziesz zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 A czy o miejsce na twoim rowerze walczy tylko shimano?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Do 600zł nie kupi się żadnych dobrych hamulców poza shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Shimano chyba w tym sezonie wiedzie prym. Kolega kupił razem ze mną Formulę RX i powiem szczerze, że szału nie robi. Mega niewygodna klamka o dziwnym ruchu i kształcie, duuuży skok, dość miękka, wiotki przewód. Cena niewiele mniejsza. No, ale to w końcu podstawowa Formula, która wg niego jest lepsza niż topowe Shimano (XT), co oznacza, że Shimano to szajs:) Ja dodam od siebie tylko, że SLX'y aka XT po szybkim zjeździe w górach działają na szczycie i przy dolnej stacji wyciągu dokładnie tak samo, skok klamki się nie zwiększa, siła hamowania i modulacja cały czas bardzo dobra. Andrew co sądzisz o wspomnianej wyżej Formuli RX? Bom bardzo ciekaw Twej opinii:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 16 Czerwca 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Jeśli byłeś zadowolony z poprzedniego modelu xt (a wg mnie to oprócz avidów szit numero uno ) to z nowych modeli shimano będziesz super zadowolony. Wg mnie dzieli je przepaść. naprawdę nie rozumiem co masz do poprzedniej edycji XT, przez 2 sezony miałem z nimi 0, dosłownie 0 problemów. Co z nimi jest nie tak? Aha potem miałem avidy (juicy ultimate) i potwierdzam że to szajs Mam porównanie do nowych xtr'ów i naprawdę w działaniu jakoś specjalnie nie kładą poprzedniej edycji XT, owszem cechują się nieco wyższą kulturą pracy i jeszcze lepszą modulacją ale obie te rzeczy w XT były naprawdę niezłe. Teraz w startowym mam R1 i nie narzekam puki co, trochę obiekcji do ergonomii klamki ale nie drażni. Nadmienię że rower docelowy ma marne szanse na jazdę w górach, u mnie jest płasko, w dodatku to sztywniak. Chyba wybiorę Deorki, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Poprzednik obecnego xt to w mojej hierarchii hamulców prawie najgorszy badziew z posiadanych. Mistrzem kierownicy nie jestem ale w moich oczach i palcach wypadały bardzo marnie pod wieloma względami. Dlatego ponieważ jakieś chociaż blade porównanie do nowych mam, w tym deore czy slx to stwierdziłem że będziesz super zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 16 Czerwca 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Ok, masz prawo do własnej opinii, znam osoby którym się trafiły komplety z fabrycznie źle wpasowaną uszczelką na tłoczku i działy się cuda ale może podziel się jakimiś konkretnymi faktami na ich temat. (dla pewności mówimy o tym modelu: foto ? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 sam mam te hamulce shimano o ktorych mowi maniak do tego 5 moich znajomych ale nie internetowych maja w swoich rowerach te hamulce, 3 sezony u golonko i zero problemow glownie dlatego kupilem te hamulce bo sa bez awaryjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Andrew co sądzisz o wspomnianej wyżej Formuli RX? Bom bardzo ciekaw Twej opinii:) Bardzo niewygodna klamka, w dodatku łapiąca luzy. Ostatnio dostaję cieknące RX - z klamki i z zacisku. Przewody są w nich do bani(w oemach, boxy są lepsze), bardzo trudno je ustawić żeby nie ocierały. No i tarcze formuli to po prostu dno - ładnie opakowane śmieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Bardzo niewygodna klamka, w dodatku łapiąca luzy. Ostatnio dostaję cieknące RX - z klamki i z zacisku. Przewody są w nich do bani(w oemach, boxy są lepsze), bardzo trudno je ustawić żeby nie ocierały. No i tarcze formuli to po prostu dno - ładnie opakowane śmieci. Czyli mamy podobne odczucia. Dodam tylko, że klamka od nowości delikatnie piszczy przy każdym ruchu i ma luzy. Zresztą miałem ostatnio wątpliwą przyjemność oglądania w sklepie nowych rowerów z Elixirami od Avida. Jestem w głębokim szoku, jak wielki luz na klamce może mieć nowy hamulec:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Jak patrzę na nowe elixiry to wyobrażam sobie małego chińczyka formującego młotkiem korpus klamki i potem składającego hamulec na kolanie. A w kącie mała dziewczynka z miseczką ryżu prowadzi kontrolę jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Myślę, że przeszkolony Chińczyk za pomocą frezarki CNC celowo psuje korpus klamki a inny Chińczych z aptekarską precyzją źle dobiera składniki gumy uszczelkowej. W kącie siedzi duża Chinka przed wypaśnym kompem i ma ryż, owszem, ale dmuchany, w porcelanowej pozłacanej misce Dostaje zalecenia z centrali Srama by w odpowiednim momencie wkroczyć i sp... produkcję zgodnie ze strategią firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Tobo, nie można tego lepiej ująć . Nie róbmy z Chińczyków jaskiniowców. Dupawa jakość jest celowym zabiegiem, niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fishak Napisano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 ja mam w swoich deore przewód 90tke w slx jest chyba ten sam chyba że się myle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 19 Czerwca 2012 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Czy w deorkach zawleczkę da się zastąpić śrubką czy niema tam żadnego gwintu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.